19. LA- bieg po prostej, atakowanie lini mety.doc

(29 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI DLA KL III

 

KONSPEKT LEKCJI

                                                                                                                   

TEMAT: LA - bieg po prostej, atakowanie linii mety.

Cele lekcji: Uczeń - zna prawidłową technikę biegu

                                   - umie prawidłowo dokonywać pomiaru czasu stoperem.

                                   - uczestniczy w kształtowaniu sprawności motorycznej z akcentem na siłę

                                 NN i szybkości   

                                   -  współdziała w zespole i bierze odpowiedzialność za jego pracę.

Klasa:

Miejsce zajęć: korytarz szkolny

Pomoce: stopery, piłki lekarskie

Prowadzący:

 

TOK LEKCJI

TREŚĆ I PRZEBIEG ĆWICZEŃ

UWAGI

 

Cz. I  wstępno – przygotowawcza

część organizacyjna

 

 

 

rozgrzewka

-          zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć

-          podanie tematu lekcji i zadań głównych, zachęta do ćw.

-          zab. „kto szybciej”, pierwszy szereg na sygnał wybiega , drugi stara się go dogonić – zmiana

-          przeskoki przez przeszkodę np.: opony

-          przejście na czworakach, a następnie wyskok w górę

-          bieg slalomem między uczniami, i ustawienie się w szeregu (odległość między ćw. ok. 2m)

-          trucht z podbijaniem pięt w kierunku pośladków, RR z tyłu splecione

-          postawa rozkroczna, przenoszenie ciężaru ciała z NP na NL

-          ćw. skocznościowe,

-          rozgrzanie stawów

ustawienie w dwuszeregu na boisku szkolnym

 

 

ustawienie jw.

 

 

wyskok na sygnał prowadzącego

po zakończeniu biegu i ustawieniu ćwiczącego, wybiega następny

 

ustawienie w szeregu

 

ćw. wykonywane samodzielnie przez uczniów

Cz. II główna

realizacja zadań  lekcji

(biegi, skoki, rzuty)

-          z rozbiegu odbicie jednonóż w powietrzu, nożyce w płaszczyźnie strzałkowej

-          bieg skokami z nogi na nogę

-          marsz w półprzysiadzie

-          bieg z wyrównaniem

-          start z opadu z pozycji zwartej

-          bieg z utrzymaniem maksymalnej szybkości ze stopniowym przejściem do truchtu

-          skiping A, B, C

-          wieloskoki szybkościowe

-          zab. – „szybciej przez most” - współzawodnictwo

-          biegi z lotnego startu na czas – odcinki 30 – 40m z atakowaniem mety

-          rzuty piłką lekarską w przód – kto dalej

ustawienie w szeregu na boisku, po cztery osoby

 

 

 

 

ćw. dobierają się parami

 

 

 

współzawodnictwo zespołów

 

bieg po bieżni

 

zachować bezpieczeństwo

Cz. III końcowa

uspokojenie organizmu, korekcja postawy

 

 

czynności organizacyjno - wychowawcze

-          w dwójkach stojąc tyłem do siebie podciąganie na plecy

-          marsz uspokajający dookoła boiska

-          sprzątanie przyrządów i przyborów

-          podsumowanie lek., wyróżnienie najlepiej ćw., zapoznanie z wynikami sprawdzianu

-          pożegnanie

 

 

wdech nosem, wydech ustami

uczniowie porządkują  stanowiska ćw.

 

ustawienie jak na początku lek.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin