KONSPEKT LEKCJI
TEMAT: LA – bieg na 60 m – sprawdzian poprzez pomiar czasu.
Cele lekcji: Uczeń - umie wykonać start niski z bloków startowych.
- uczestniczy we współzawodnictwie
- zna komendy podczas „wypuszczania” z bloków startowych
Klasa: VI c,e
Miejsce zajęć: korytarz szkolny
Pomoce: Bloki startowe, piłki do koszykówki i siatkówki, stoper
UWAGI
organizacyjna lek.
rozgrzewka
- zbiórka, przywitanie, sprawdzenie obecności i gotowości do lek.
- podanie tematu lek.
- swobodny bieg
- krążenie obustronne RR w przód, a potem w tył
- przeplatanka w pr. str., w lew. str.
- trucht, na sygnał przysiad i wyskok w górę
- jw., na sygnał obrót dookoła w pr. str., a następnie w lew. str.
- jw. na pierwszy sygnał przyśpieszenie, na drugi powrót do truchtu
- skip A, C
- postawa zasadnicza, skłon z pogłębieniem w przód, i
odchylenie T w tył
- ćw. jw. RR w górze, skłony w bok
- skrętoskłony
- NN w rozkroku, RR w przód – przenoszenie ciężaru ciała z PN na LN
- podskoki w górę, na sygnał wyskok z podciągnięciem
kolan do kl. pierś
ustawienie w dwuszeregu
trzy okrążenia, ćw. RR
ćw. kształt. szybką reakcje na sygnał
ćw. NN
ćw. T w pł. strzał.
ćw. T w pł. czołowej
nie pochylać T w przód
ćw. skocznościowe
część organizacyjna
I – gr.
II – gr.
III – gr.
- podział na trzy grupy
- start niski – objaśnienie
- start niski – wystartowanie z bloków, bieg na ok. 15m
- bieg na czas na 60m
- w czwórkach odbicia piłki do siatkówki sposobem górnym i dolnym
- konkurs rzutów osobistych piłką do koszykówki
podział przez odliczenie do trzech, zmiana w grupach
uczeń ma dwie możliwości przebiegnięcia dystansu na czas
każdy uczeń ma równą ilość oddanych rzutów
Cz. III końcowa
ćw. uspokajające
zakończenie lek.
- „zwijanie” całego ciała przez skłon głowy, T itd., a następnie „rozwijanie” aż do wspięcia na palce, RR w górze
- złożenie przyborów
- zbiórka, podanie czasów i ocen, omówienie lek.
- pożegnanie
wdech – nosem przy „rozwijaniu”, wydech – ustami przy „zwijaniu”
kasperpl