KONSPEKT NR 17 DATA - 10.09.2004
KONSPEKT LEKCJI Z LEKKOATLETYKI
TEMAT: Doskonalimy skok w dal techniką naturalną.
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:
MOTORYCZNOŚCI
- szybkość, skoczność, koordynacja ruchowa;
UMIEJĘTNOŚCI
- prawidłowa technika skoku w dal;
WIADOMOŚCI
- elementy składowe : rozbieg, odbicie, lot, lądowanie;
- techniki skoku w dal;
DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH
- kształtowanie nawyków higienicznych.
MIEJSCE ZAJĘĆ: sala gimnastyczna
KLASA: VI a,b chłopcy
POMOCE: szarfy, stojaki, piłka lekarska
LICZBA ĆWICZĄCYCH: 14
CZAS –45 minut
Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-
ścisła, bezpośredniej celowości ruchu
Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach
PROWADZĄCY: Antoni Orszykowski
CZAS
UWAGI ORGANIZACYJNO METODYCZNE
1. Czynności organizacyjno- porządkowe
1. Zbiórka, powitanie.
2. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.
3. Podanie i omówienie tematu lekcji.
2 min
Uczniowie ustawieni w dwuszeregu.
2. Zabawa ożywiająca.
„Berek zaczarowany” – osoba dotknięta przez berka staje w rozkroku, ramiona w bok do chwili „odczarowania” -dotknięcie przez kolegę.
„Berek ranny” – osoba dotknięta przez berka staje się nowym berkiem, ale równocześnie jedną ręką musi się trzymać za miejsce, które zostało przez dotknięcie „zranione”.
4 min
Berek oznaczony szarfą.
Uczniowie biegają swobodnie po całej sali.
3. Ćw. kształtujące
1.Ćw. ramion
Wolny, swobodny bieg, krążenie ramion w przód i w tył.
W marszu z położenia ramion na barkach wyrzuty ramion w przód.
2.Ćw. nóg
Skiping A i B.
3.Ćw. ramion i nóg
Podskokiem, przysiad podparty i powrót do postawy rozkrocznej z ramionami w bok.
Podpór przodem – wyrzuty nóg w tył i w bok(naprzemienne i łącznie).
4.Ćw. tułowia
Stojąc, skłony tułowia w przód, w tył i na boki.
Opad tułowia w przód, ramiona w bok, naprzemienne wznoszenie ramion z równoczesnym skrętem tułowia.
5.Przebieżki: marsz, trucht; bieg na maksymalnej prędkości, skiping.
6.Ćw. skoczności
Podskoki w miejscu, jednonóż , obunóż.
Co trzeci podskok , wyskok w górę z podciągnięciem kolan do klatki piersiowej.
17 min
Start i meta oznaczone przez stojaki na dystansie 30m.
4. Realizacja zadania głównego
1. W marszu obszerna naprzemianstronna praca ramion.
2. W marszu co drugi krok mocniejszy akcent nogi odbijającej oraz wspięcie na śródstopie.
3. Podskoki z unoszeniem nogi wymachowej –udo do poziomu.
4. Podskoki na nodze odbijającej co 3 krok ze wszystkimi elementami wyuczonymi wcześniej.
5. Co 3 krok odbicie z lądowaniem na nogę wymachową.
6. J.w. z krótkim momentem zatrzymania pozycji odbicia w locie.
1. Z rozbiegu odbicie i lądowanie na nogę wymachową w wypadzie, tułów prosto.
2. J.w. ale dołączenie nogi odbijającej do pozycji kucznej i równoczesne wysuniecie do przodu różnoimiennej ręki.
3. J.w. ale odbicie przed piłką lekarską.
4. Nauka lądowania : skok w dal z miejsca z wymachem ramion w przód przy odbiciu i przeniesieniem w tył przy lądowaniu.
5. Pełna forma skoku w dal technika naturalną.
14 min
Poruszanie się na obszarze j.w.
Pamiętamy o naprzemianstronnej pracy ramion.
5. Ćw. uspokajające
1. Swobodny marsz, wznoszenie ramion przodem w górę połączone z głębokim wdechem, opuszczanie bokiem z wydechem.
2. „Koci grzbiet”.
3. „Drzewo”.
3 min
Nauczyciel koryguje błędy i eksponuje poprawność wykonania.
6. Zakończenie lekcji
1. Podsumowanie lekcji.
2. Wyróżnienie najlepiej ćwiczących.
3. Zachęcenie do aktywności ruchowej w czasie pozalekcyjnym.
4. Pożegnanie.
W rozsypce, stojąc.
kasperpl