Doskonalimy skok w dal techniką naturalną.doc

(39 KB) Pobierz
KONSPEKT NR DATA - 10

KONSPEKT NR 17                                                                                                 DATA  -  10.09.2004

 

KONSPEKT LEKCJI Z LEKKOATLETYKI

 

              TEMAT: Doskonalimy skok w dal techniką naturalną.

 

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:

                  MOTORYCZNOŚCI

-          szybkość, skoczność, koordynacja ruchowa;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          prawidłowa technika skoku w dal;

                  WIADOMOŚCI

-          elementy składowe : rozbieg, odbicie, lot, lądowanie;

-          techniki skoku w dal;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          kształtowanie nawyków higienicznych.

 

              MIEJSCE ZAJĘĆ:  sala gimnastyczna

              KLASA:  VI a,b chłopcy

              POMOCE: szarfy, stojaki, piłka lekarska

              LICZBA ĆWICZĄCYCH:  14

              CZAS –45 minut

              Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-

              ścisła, bezpośredniej celowości ruchu

              Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach

              PROWADZĄCY:  Antoni Orszykowski

 

TOK LEKCJI

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

CZAS

UWAGI ORGANIZACYJNO METODYCZNE

1. Czynności organizacyjno- porządkowe

 

1. Zbiórka, powitanie.

2. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.

3. Podanie i omówienie tematu lekcji.

 

2 min

Uczniowie ustawieni w dwuszeregu.

2. Zabawa ożywiająca.

„Berek zaczarowany” – osoba dotknięta przez berka staje w rozkroku, ramiona w bok do chwili odczarowania” -dotknięcie przez kolegę.

„Berek ranny” osoba dotknięta przez berka staje się nowym berkiem, ale równocześnie jedną ręką musi się trzymać za miejsce, które zostało przez dotknięcie „zranione”.

 

4 min

Berek oznaczony szarfą.

Uczniowie biegają swobodnie po całej sali.

3. Ćw. kształtujące

1.Ćw. ramion

Wolny, swobodny bieg, krążenie ramion w przód i w tył.

W marszu z położenia ramion na barkach wyrzuty ramion w przód.

2.Ćw. nóg

Skiping A i B.

3.Ćw. ramion i nóg

Podskokiem, przysiad podparty i powrót do postawy rozkrocznej z ramionami w bok.

Podpór przodem – wyrzuty nóg w tył i w bok(naprzemienne i łącznie).

4.Ćw. tułowia

Stojąc, skłony tułowia w przód, w tył i na boki.

Opad tułowia w przód, ramiona w bok, naprzemienne wznoszenie ramion z równoczesnym skrętem tułowia.

5.Przebieżki: marsz, trucht; bieg na maksymalnej prędkości, skiping.

6.Ćw. skoczności

Podskoki w miejscu, jednonóż , obunóż.

Co trzeci podskok , wyskok w górę z podciągnięciem kolan do klatki piersiowej.

17 min

Start i meta oznaczone przez stojaki na dystansie 30m.

4. Realizacja zadania głównego

Ćw. przygotowujące do odbicia

1. W marszu obszerna naprzemianstronna praca ramion.

2. W marszu co drugi krok mocniejszy akcent nogi odbijającej oraz wspięcie na śródstopie.

3. Podskoki z unoszeniem nogi wymachowej –udo do poziomu.

4. Podskoki na nodze odbijającej co 3 krok ze wszystkimi elementami wyuczonymi wcześniej.

5. Co 3 krok odbicie z lądowaniem na nogę wymachową.

6. J.w. z krótkim momentem zatrzymania pozycji odbicia w locie.

Nauka techniki naturalnej

1. Z rozbiegu odbicie i lądowanie na nogę wymachową w wypadzie, tułów prosto.

2. J.w. ale dołączenie nogi odbijającej do pozycji kucznej i równoczesne wysuniecie do przodu różnoimiennej ręki.

3. J.w. ale odbicie przed piłką lekarską.

4. Nauka lądowania : skok w dal z miejsca z wymachem ramion w przód przy odbiciu i przeniesieniem w tył przy lądowaniu.

5. Pełna forma skoku w dal technika naturalną.

14 min

Poruszanie się na obszarze j.w.

 

 

 

 

 

Pamiętamy o naprzemianstronnej pracy ramion.

5. Ćw. uspokajające

1. Swobodny marsz, wznoszenie ramion przodem w górę połączone z głębokim wdechem, opuszczanie bokiem z wydechem.

2. „Koci grzbiet”.

3. „Drzewo”.

3 min

Nauczyciel koryguje błędy i eksponuje poprawność wykonania.

6. Zakończenie lekcji

1. Podsumowanie lekcji.

2. Wyróżnienie najlepiej ćwiczących.

3. Zachęcenie do aktywności ruchowej w czasie pozalekcyjnym.

4. Pożegnanie.

2 min

W rozsypce, stojąc.

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin