Doskonalimy technikę startu niskiego z biegiem na odcinku startowym.doc

(49 KB) Pobierz
KONSPEKT NR DATA - 07-08

KONSPEKT NR 4, 7                                                                                        DATA  -  07-08.09.2004

 

KONSPEKT LEKCJI Z LEKKOATLETYKI

 

TEMAT: Doskonalimy technikę startu niskiego z biegiem na odcinku startowym

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:

   MOTORYCZNOŚCI:

     -  Kształtowanie szybkości, zwinności, koordynacji ruchowej;

   UMIEJĘTNOŚCI:

    -  Prawidłowe wykonanie startu niskiego. Doskonalenie startu z bloków. Doskonalenie przejęcia pałeczki sztafetowej ;

   WIADOMOŚCI:

    -  Co to jest falstart;

   DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH:

    -  Zachowanie się na bieżni. Nie wybieganie;

   ZDROWIA:

    -  Czynne wydłużenie kręgosłupa;

MIEJSCE ĆWICZEŃ: boisko szkolne

KLASA:       VI a,b

PŁEĆ:  dziewczęta, chłopcy

PRZYBORY : pałeczki, bloki startowe, stojaki

LICZBA ĆWICZĄCYCH – 14, 17

CZAS –45 minut

Metody realizacji zadań ruchowych: Pogadanka, Zabawowa-klasyczna, Bezpośredniej celowości ruchu, Zadaniowa- ścisła, Naśladowcza- ścisła.

Formy prowadzenia zajęć: frontalna, zajęcia w zespołach

PROWADZĄCY: Antoni Orszykowski

 

 



TOK LEKCJI.

ZADANIA

SZCZEGÓŁOWE.

CZAS

DOZOWANIE

UWAGI

ORGANIZACYJNO METODYCZNE

1.Ćzynności. organizacyjno-

porządkowe

1. Zbiórka, sprawdzenie obecności.

2. Sprawdzenie gotowości do zajęć.

3. Podanie tematu lekcji.

4. teoretyczne wprowadzenie i omówienie zajęć.

3- min.

Ustawienie uczniów w

dwuszeregu.

2.Zabawa ożywiająca lub orientacyjno porządkowa.

„Uczniowie biegają w rozsypce- na sygnał nauczyciela układają określoną figurę.

 

5 min.

 

 

 

Jedno klaśnięcie –ułożenie koła. Dwa klaśnięcia –kwadrat. Trzy klaśnięcia -drabinę

3. Rozgrzewka.

 

1.      Ćw. Ramion

-          Krążenia ramion w przód i w tył

-          Z położenia ramion na barkach wyrzuty ramion w przód,

-          w bok

-          na przemian góra, bok, przód

ramiona w przód zgięcie

2.      ćw. Nóg

-          Skiping A –wysoko uniesione kolana

-          Skiping B -pięty o pośladki

-          Skiping C -

3.      Ćw. ramion i nóg łącznie

-          bieg po obwodzie koła na przemian ległe wyskoki raz lewą raz prawą nogą

-          skiping A i krążenie oburącz w przód

-          skiping B i krążenie na przemian rąk

-          skiping C ręce na barkach wymachy w przód.

4.      Ćw. tułowia

-          skrętoskłony

-          skrętoskłony boczne

-          z przysiadu podpartego przenoszenie ciężaru ciała w bok

5.      Przebieżka

-          1 x 300 m w wolnym tempie

12 min.

 

 

 

 

 

 

 

Zwracamy uwagę na poprawność skipingu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 Ćwiczenia techniki - startu niskiego.

a)       Bieg z ominięciem stojaka, start z podporu przodem.

b)       Bieg z ominięciem stojaka, start półwysoki (wykrok, nogi ugięte w kolanach, ciężar ciała spoczywa na nodze wykrocznej).

c)       Start z podporem jedną ręką (przeciwną nodze wykrocznej).

d)       przyjęcie pozycji startowej i bieg w pochyleniu od 5 –10 m

e)       przyjęcie pozycji startowej na sygnał szybki start i bieg na sygnał

f)        start niski i bieg na dystans 40 metrów

12.min.

x 2 kolejki

Kształtowanie umiejętności startu z różnych pozycji.

Stojak w odległości 20m.

Zwracamy uwagę na ułożenie rąk i nóg, ustawienie nóg w bloku, ustawienie bioder, głowy

Przyśpieszenie przy wyproście sylwetki biegacza, przejście do skipu.

Zwracamy uwagę na szybkość i technikę biegu, wprowadzić rywalizację.

W miarę potrzeby nauczyciel koryguje błędy popełniane przez uczniów.

5. Ćwiczenia techniki -podawanie pałeczki sposobem dolnym.

1. Bieg z pałeczką, ominięcie stojaka, powrót, przekazanie pałeczki następnemu w rzędzie.

2. Sztafeta wahadłowa – każdy rząd tworzy dwa zespoły ustawione naprzeciw siebie, na sygnał pierwsi wybiegają z pałeczką i podają ją kolegom biegnącym z naprzeciwka.

3. Na sygnał bieg z pałeczką ze startu niskiego, przekazanie pałeczki koledze ustawionemu w odległości ok.15m, ten biegnie dalej i przekazuje ją kolejnemu.

4. Jak wyżej, tyle że przyjmujący pałeczkę rozpoczyna bieg, gdy przekazujący zbliża się do strefy zmian.

5. Bieg sztafetowy 4x60m.

6 min

 

 

Odległość między zespołami – 30m

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po każdym biegu nauczyciel przyznaje punkty, grupa uzyskuje ocenę adekwatną do liczby punktów.

6 .Ćw. uspokajające i korektywne.

Marsz połączony z rytmicznym wdechem i wydechem – wznos ramion w bok, opust w dół;

 

Stanie w miejscu plecy wyprostowane staramy się chwycić skrzyżowana ręce w tyle.

4 min

Korygowanie błędów przez nauczyciela

7.Ćw. organizacyjno porządkowe.

1.      Podsumowanie lekcji, wyróżnienie najlepiej ćwiczących uczniów, grupy która wygrała rywalizację w tych zabawach

2.      Uporządkowanie sprzętu, przyborów

3.      Nastawienie uczniów do wykonywania ćwiczeń w domu

3 min

Siad na ławeczce.

 

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin