Smoleń Sebastian
Konspekt lekcji z gimnastyki
1. Data lekcji:29.09.2004 r. Klasa: VI
2. Temat lekcji: Doskonalenie rzutów na bramkę z różnych pozycji.
3. Cele główne lekcji w zakresie:
- Motoryczności kształtowanie: koordynacja ruchowa, siła
- Umiejętności: celne rzuty na bramkę z różnych pozycji
- Wiadomości: wymiary boiska do piłki ręcznej
- Działania wychowawcze: dążenie do zainteresowania sportem
- Zdrowia: rozwój ogólnoustrojowy
4. Miejsce lekcji: sala gimnastyczna
5. Przybory / przyrządy: piłki ręczne, szarfy.
6. Czas lekcji: 45 min
7. Liczba ćwiczących: 18
8. Metody realizacji zadań ruchowych: naśladowczo-ścisła zadaniowo-ścisła.
9. Formy prowadzenia zajęć: forma frontalna, w parach
Uwagi organizacyjno metodyczne
1. Ćwiczenia organizacyjno porządkowe.
Zbiórka, przywitanie klasy, sprawdzenie obecności oraz gotowości do zajęć; podanie tematu lekcji, celów i zadań; motywacja uczniów do uczestniczenia w zajęciach- najlepiej ćwiczące osoby będą nagrodzone dobrymi ocenami.
3-5 minut
Ustawienie w półkolu.
2. Zabawa ożywiająca
„Berek z uwalnianiem” wyznaczona osoba stara się złapać wszystkich ćwiczących. Każdy złapany uczestnik staje w szerokim rozkroku, uwolnić go można po przez przejście mu pomiędzy nogami.
5-8 minut
Wygrywa ostatnia osoba.
3. Ćwiczenia kształtujące.
· Dwa pełne okrążenia Sali w średnim tempem
· Podawanie sobie piłki z reki do reki w jednoczesnych odwachach w tył ramionami
· Podrzuty piłki w górę chwyt nad głową
· Podrzuty piłki w górę chwyt w przysiadzie
· Podrzuty piłki w górę chwyt w wyskoku
· Przerzuty piłki nad głową
· Toczenie piłki po podłożu
· Podawanie sobie piłki do o koła tułowia
· Przekładanie piłki pod udem
· Podrzuty piłki górę chwyt za plecami, odrzucamy piłkę z powrotem
· Krążenia tułowia z piłka chwycona oburącz
· Chwyt piłki oburącz dotykamy nią prawej nogi, następnie lewej następnie unosimy ją do góry.
· Dotykamy piłką za sobą podłoża
· Przetaczamy piłkę do o koła siebie
· Chwyt piłki miedzy stopy, wykonujemy leżenie przewrotne
· Podrzut piłki w górę chwyt ponad nogami w leżeniu przerzutnym
8-10 minut
Wszyscy biorą piłki.
Bieg z piłkami do o koła Sali.
Ustawienie w rozsypce w lekkim rozkroku
Siad prosty
4. Ćwiczenia techniczne.
Ø Wszyscy ustawiają się na linii 9 metrów tyłem do bramki, mają wykonać oni obrót o 180º i celnie trafić w określone miejsce w bramce.
Ø Bieg tyłem do bramki na wysokości linii 9 metrów następuje obrót o 180º i celne trafienie w określone miejsce w bramce.
Ø Każdy wykonuje kozioł potem trzy kroki i oddaje rzut na bramkę z biegu
Ø Wszyscy ustawiają się w rzędzie na środku boiska: podanie do prowadzącego który stoi na linii przerywanej, wystawia on piłkę na dłoni którą ćwiczący mają zabrać w biegu i wykonać rzut na bramkę
Ø Jak wyżej tyko że nauczyciel podaje do ćwiczących którzy chwytają ją podczas biegu
Ø Podania do siebie w trójkach w biegu na drugi koniec Sali. Osoba która jest już blisko linii ciągłej oddaje strzał na bramkę.
8 – 10 minut
Zwracamy uwagę na to by ćwiczący nie przekraczali linii ciągłej.
5. Ćwiczenia taktyczne.
„Atak szybki” prowadzący staje w polu bramkowym wszyscy ćwiczący w szeregu na linii bocznej. Nauczyciel wyrzuca piłkę w przód z określoną siłą. Ćwiczący ma za zadanie dobiec do piłki przed wpadnięciem jej w przeciwne pole bramkowe, i wykonaniem rzutu na bramkę.
3 – 5 minut
Dobieramy siłę rzutu odpowiednio do predyspozycji uczniów.
6. Gra szkolna.
Dzielimy wszystkich na równe zespoły i wykonujemy rozgrywki pomiędzy nimi.
5-10 minut
7. Czynności organizacyjno-porządkowe.
Uporządkowanie sali, zbiórka, podsumowanie zajęć, omówienie jakie są faule w piłce ręcznej.
4 minuty
Ustawienie w szeregu w siadzie skrzyżnym.
1
kasperpl