Nauczanie asekuracji własnego ataku.doc

(64 KB) Pobierz
Asekuracja własnego ataku

Asekuracja własnego ataku.

Konspekt lekcji dla klas ponadgimnazjalnych.

 

 

Zadanie główne: Nauczanie asekuracji własnego ataku.

Zadania szczegółowe:

W zakresie sprawności motorycznej uczeń:

·         rozwinie koordynację ruchowo – wzrokową

·         zwiększy ruchomość w stawach kończyn górnych i dolnych

·         rozwinie siłę, szybkość i moc.

W zakresie umiejętności uczeń potrafi:

·         zna podstawowe elementy ataku i obrony

·         wykonać przewrót w przód i w tył

·         prawidłowo poruszać się po boisku

W zakresie wiadomości uczeń:

·         zna podstawowe przepisy gry w piłkę siatkową

·         zna prawidłową terminologię i sygnalizację błędów

W zakresie usamodzielnienia ucznia:

·         wykonuje dowolne ćwiczenia z piłką

·         interpretuje ruch w dowolny sposób

Metody realizacji zadań:

·         zadaniowa - ścisła

·         naśladowcza - ścisła

Formy organizacyjne pracy z uczniem:

·         frontalna i indywidualna

·         podział uczniów na pary i grupy.

Metody nauczania ruchu:

·         metoda syntetyczna.

Metody i formy intensyfikujące zajęcia ruchowe:

·         współzawodnictwo zespołowe.

Metody wychowawcze:

·         wpływu osobistego

·         wpływu sytuacyjnego

·         wpływu społecznego.

Indywidualizacja pracy z uczniem:

·         uczeń odpowiada na pytania z zakresu znajomości przepisów gry w piłkę siatkową.

Metody przekazywania i zdobywania wiedzy:

·         pogadanka

·         dyskusja

·         wykonywanie zadań ruchowych.

Miejsce: sala gimnastyczna.

Czas: 45 minut.

Klasa: ponadgimnazjalna.

Przybory i przyrządy: siatka i piłki do siatkówki, materace.

 

 

 

 

 

 

Część

Lekcji

Czynności uczniów

Czynności nauczyciela

Metody

Docelowe

Zadania

Część

wstępna

Uczeń zapoznaje się

z zadaniami

lekcji.

- słucha informacji nauczyciela

- poznaje zadania lekcji

- przygotowuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji.

- sprawdza gotowość ucznia do lekcji, wyjaśnia zadania lekcji

- motywuje uczniów do aktywnego i twórczego działania.

pogadanka

Część główna A

Pobudza i przygotowuje organizm do wysiłku

- w biegu wykonuje podrzuty i chwyty piłki z jednoczesnym krążeniem RR w przód i w tył

- w rozsypce – wymach PN przełożenie pod nią piłki, wymach LN i przełożenie piłki

- w poz. rozkrocznej skłony z piłką w różnych pozycjach wg. inwencji uczniów

- w siadzie prostym podnoszenie NN do góry i przekładanie pod nimi piłki

-   w leżeniu przodem unoszenie TT

w górę i turlanie piłki na wysokości klatki piersiowej z prawej str. na lewą i z lewej na prawą

- po odbiciu piłki o parkiet przyjęcie piłki sposobem oburącz górnym  w postawie siatkarskiej

- ćw. jw. tylko przyjęcie piłki sposobem oburącz dolnym.

- omawia i koryguje ćwiczenia

- wykonuje pokaz ćwiczeń

- dozuje ćwiczenia zwracając                                                         uwagę na tempo ich

wykonywania .   

                          

ścisła

 

 

naśladowcza

 

 

twórcza

 

 

naśladowcza

Część główna B

Wykonuje prawidłowo plasowanie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonuje prawidłowe odbicie sposobem oburącz

dolnym.

 

 

Wykonuje zastawianie

pojedyncze.

 

 

 

 

 

Wykonuje prawidłowo plasowanie.

 

 

 

 

 

Wykonuje prawidłowo zbicie piłki.

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonuje prawidłowo dojście do piłki

i asekurację własnego ataku.

1.W dwójkach:

jeden ćwiczący z

własnego podrzutu wykonuje plasowanie piłki w kierunku partnera

tak aby piłka padała mu na wysokość

stóp. Współćwiczący musi dojść do

piłki i wykonać  przyjęcie z podaniem

piłki sposobem oburącz dolnym w kierunku zbijającego. Po kilku odbiciach zmiana ćwiczących.

 

2.Ćw. jw. tylko broniący wykonuje przewrót w przód na materacu.

 

3.W dwójkach:

jeden ćwiczący z własnego podrzutu wykonuje atak w siatkę. Współćwiczący znajdujący się w przysiadzie przed atakującym ma dojść do piłki i wykonać odbicie sposobem oburącz dolnym.

 

4.W dwójkach:

jeden z ćwiczących podrzuca piłkę nad siatkę. Równocześnie obaj ćwiczący wykonują blok , po przepchnięciu piłki jeden

z ćwiczących wykonuje

samoasekurację.

 

5. W dwójkach po przeciwnej stronie siatki jeden z ćwiczących  wykonuje plasowanie piłki w blok współćwiczącego. Po odbiciu piłki od bloku ćw. który plasował musi dojść do piłki i odbić ją dowolnym sposobem.

 

6.W trójkach:

przerzuconą piłkę przez

siatkę atakujący nagrywa do wystawiającego i po wystawie wykonuje zbicie piłki. Ćwiczący, który przerzucił piłkę zbliża się do siatki i wykonuje zastawienie. Do odbitej od bloku piłki wystawiający musi dojść i odbić dowolnym sposobem.

 

7.W zespole pięcioosobowym:

jeden z dwójki blokujących przerzuca piłkę przez siatkę, odbierający nagrywa do wystawiającego, ten do

atakującego, który zbija piłkę w blok (podwójny). Po odbiciu

piłki od bloku wystawiający i odbierający muszą dojść do piłki i odbić ją sposobem oburącz dolnym

lub górnym.

- kontroluje prawidłowość wykonywania ćwiczeń, dokonuje zmian uczniów.

 

 

 

 

 

 

 

 

- podaje polecenia do ćwiczeń.

- czuwa nad bezpieczeństwem

ćwiczących.

- czuwa nad dokładnością ćwiczeń.

 

 

 

 

 

 

- koryguje błędy podczas ćwiczeń.

 

 

 

 

 

 

 

-koryguje błędy podczas ćwiczeń

 

 

 

 

 

 

 

- dokonuje zmian uczniów.

- koryguje błędy podczas ćwiczeń.

- czuwa nad dokładnością ćwiczeń.

 

 

 

 

 

 

 

- kontroluje prawidłowość wykonywania ćwiczeń.

- koryguje błędy podczas ćwiczeń.

- czuwa nad dokładnością.

Zadaniowa- ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jw.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jw.

 

 

 

 

 

 

 

zadaniowa –

ścisła

 

 

 

 

 

 

jw.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jw.

Część końcowa

Uspokojenie organizmu.

- wykonuje ćwiczenia rozluźniające i oddechowe w leżeniu tyłem

- analizuje braki w umiejętnościach plasowania , ataku, bloku i asekuracji własnego ataku

- wykonuje samoocenę pisząc ją na kartce papieru ołówkiem umieszczonym w palcach stopy.

- proponuje ćwiczenia rozluźniające i oddechowe

- ocenia i podsumowuje pracę uczniów.

ścisła

 

dyskusja

 

 

zadaniowa

 

 

 

                                                                                                          

                                                                                                                 

                                                                                                        Opracowała

 

                                                                                                               mgr  Alicja Marszałek

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin