Doskonalenie odbicia piłki sposobem górnym i dolnym w postawie wysokiej i niskiej.doc

(43 KB) Pobierz
KONSPEKT NR 17, 18, 19 DATA: 30

KONSPEKT NR 22,23                                                                                       DATA: 15.09.2004

 

KONSPEKT LEKCJI Z GIER SPORTOWYCH

 

 

              DYSCYPLINA: Piłka siatkowa

              TEMAT: Doskonalenie odbicia piłki sposobem górnym i dolnym w postawie wysokiej

                                 i niskiej.

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE: 

                  MOTORYCZNOŚCI

-          kształtowanie techniki, szybkości, skoczności, siły, zręczności;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          doskonalenie odbicia górą i dołem;

-          wystawianie piłki oburącz górne w przód;

-          kierowanie piłki sposobem górnym na boisko przeciwnika;

                  WIADOMOŚCI

-          podstawowe zasady sędziowania w piłce siatkowej;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          współdziałanie grupy w doskonaleniu umiejętności;

-          samokontrola i samoocena.

 

                  MIEJSCE ZAJĘĆ  - sala gimnastyczna

                  KLASA  -  V

                  LICZBA ĆWICZĄCYCH  -  18,14

    PŁEĆ  -  dziewczynki i chłopcy

                  CZAS  -  45 minut

                  PRZYBORY  -  piłki siatkowe, piłeczki tenisowe, stojaki

                  Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-

              ścisła, zadaniowa-ścisła

                  Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach

                  PROWADZĄCY  -  Antoni Orszykowski

 



TOK LEKCJI.

ZADANIA

SZCZEGÓŁOWE.

CZAS

 

UWAGI

ORGANIZACYJNO METODYCZNE

CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 15 min.)

1. Organizacja lekcji

1. Zbiórka, raport, powitanie.

2. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.

3. Podanie zadań lekcji motywacja do aktywnego uczestnictwa.

2 min.

Ustawienie uczniów w

szeregu.

2. Zabawa ożywiająca

Berek ranny” –berek stara się schwytać uciekających, jeśli uda mu się kogoś złapać, wówczas dotknięty staje się berkiem i dodatkowo trzyma się za miejsce, które zostało przez dotknięcie „zranione”.

3 min.

 

 

Berek oznaczony szarfą.

3. Rozgrzewka psychomotoryczna.

Trucht dookoła sali trzymając piłki przed sobą.

Piłka pod lewym ramieniem, krążenie prawym ramieniem w przód, następnie w tył.

Piłka pod prawym ramieniem, krążenie lewym ramieniem w przód, następnie w tył.

W biegu przekładanie piłki dookoła tułowia w prawo, następnie w lewo.

Piłka trzymana oburącz przed sobą, krok dostawny, co cztery zmiana nogi prowadzącej.

J.w. krok skrzyżny.

W marszu podrzut piłki i chwyt prawą ręką.

J.w. lewą ręką.

W marszu przerzucanie piłki z ręki do ręki.

W marszu przekładanie piłki pod wysoko unoszonymi kolanami, tułów wyprostowany.

W marszu skłon tułowia w przód i przekładanie piłki między nogami.

W marszu co trzeci krok skłon tułowia w przód z pogłębieniem.

W marszu toczenie piłki między nogami po parkiecie.

W marszu wyrzut piłki w górę i w wyskoku chwyt jej nad głową.

Marsz, odłożenie piłek.

10 min.

Uczniowie poruszają się po obwodzie sali, każdy jest w posiadaniu piłki siatkowej.

CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 25 min.)

4.Kształtowanie sprawności, doskonalenie umiejętności, rozwijanie zdolności.

 

Doskonalenie odbicia piłki sposobem górnym i dolnym:

1. odbicie piłki sposobem górnym nad sobą, podanie do partnera sposobem dolnym

2. w dwójkach odbicie piłki nad sobą, obrót, odbicie do partnera tyłem

3. w parach krok odstawno-dostawny wzdłuż sali, odbicia piłki sposobem górnym na przemian z dolnym.

10 min.

Ustawienie parami w odległości 5-6 m.

 

 

 

 

Ustawienie w 2 rzędach na końcu sali.

5. Ćwiczenie techniki

Wystawianie piłki oburącz górne:

1. wystawianie piłki w dwójkach, jedynka wystawia piłkę, dwójka dojście do piłki, podskok i chwyt w najwyższym punkcie, powrót na miejsce odbijając piłkę nad głową, po czym wystawia piłkę do jedynki, itd.

2. jedynka wystawienie piłki do dwójki i powrót na koniec przeciwnego rzędu w pozycji siatkarskiej niskiej, dwójka dojście do piłki wyskok i chwyt w najwyższym punkcie i powrót na koniec przeciwnego rzędu odbijając piłkę sposobem górnym.

10 min.

Ustawienie w parach w odległości 6 m.

 

 

Podział na 2 zespoły ustawione po przeciwnych stronach siatki. Każdy zespół na 2 grupy –jedna na środku pod siatką, druga 3 m po prawej stronie.

6. Gra właściwa

 

Gra szkolna –podział na dwie drużyny, akcent na rozegranie piłki na trzy odbicia..

5 min.

 

CZĘŚĆ KOŃCOWA (5 min.)

7. Uspokojenie organizmu.

1. W leżeniu tyłem ramiona wzdłuż tułowia, wznos ramion w górę za głowę połączony z głębokim wdechem, powrót z wydechem.

2. Leżenie przodem ramiona wzdłuż tułowia –unoszenie tułowia jak najwyżej.

3 min

Uczniowie w rozsypce.

8. Zakończenie lekcji.

1. Zbiórka.

2. Ocena realizacji zadań lekcji.

3. Pożegnanie.

2 min.

Uczniowie w rozsypce w siadzie skrzyżnym.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin