Konspekt lekcji gimnastyki nauka asekuracji przy staniu na r.doc

(41 KB) Pobierz
Konspekt lekcji gimnastyki

Prowadzący: Paweł Petryłka

 

Konspekt lekcji gimnastyki nr 1

 

Zadania szczegółowe w zakresie:

-motoryczności: siłą ramion gibkość poczucie równowagi

-umiejętności: nauka asekuracji w staniu na rękach  doskonalenie przewrotów  w przód i w tył

-wiadomości: rodzaje ćwiczeń gimnastycznych

-zdrowia: kształtowanie prawidłowej postawy ciała

miejsce lekcji: sala gimnastyczna

działania wychowawcze: kształtowanie dyscypliny

przybory ,przyrządy: ławeczki gimnastyczne

czas lekcji:45 min

klasa: 5

liczba ćwiczących : 20

metody realizacji zadań ruchowych: naśladowczo ścisła zadaniowo ścisła zabawowo naśladowcza

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Czas

uwagi

1 organizacja lekcji

 

 

2 zabawa organizacyjno porządkowa

 

 

 

 

 

 

 

3 ćw kształtujące

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 ćw stosowane

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 ćw uspokajająco korektywne

 

 

 

 

 

6 ćw organizacyjno porządkowe zakończenie zajęć.

Zbiórka powitanie podanie celów lekcji sprawdzenie obecności motywacja do zajęć.

 

Dzień dobry'

Jedno dziecko (wyznaczone) stoi tyłem do

dzieci w odległości 8-12 kroków. Wyznaczone

dziecko wymawia "dzień dobry". Zadaniem

dziecka jest odgadnąć kto to wypowiedział.

Zmiana ról. Zabawa toczy się dalej.

 

W biegu wymachy rąk w przód w tył , podskoki raz na jednej raz na drugiej nodze , wieloskoki z odmachem rąk. W rozkroku wykonywanie pajacyków, skłony w przód bok tył, przeskoki obunóż przez ławeczkę z odporem rękoma , w leżeniu tyłem wykonujemy nożyce, następnie nakrywamy się nogami do leżenia przewrotnego, w klęku podpartym uginamy ręce, w leżeniu na brzuchu ręce zgięte przy klatce piersiowej na sygnał prostowanie rąk i unoszenie górnej części ciała do góry, wykonanie kołyski, w leżeniu przodem ręce przed siebie unosimy nad podłogę i staramy się utrzymać.

 

 

1. Zespól, nauka asekuracji w  staniu na rękach z uniku podpartego uniku podpartego wykonujemy samodzielnie stanie na rękach do drabinek z zachowaniem prawidłowej postawy, partner asekuruje ćwiczącego, następnie wykonujemy stanie na rękach do rąk partnera. (Wyprostowane nogi,usztywnienie stóp)

 

2. Zespół, przeskok zawrotny przez ławeczkę gimnastyczną z ustawienia bokiem do ławeczki chwyt oburącz ,odbicie z jednej nogi z zamachem drugiej

wykonanie skoku zawrotnego przez ławeczkę.

 

 

3. Zespół, podciąganie się na ławeczce zawieszonej na 8 szczeblu drabinki

 

4. Zespół wykonuje przewrót w przód i w tył.

pw.z przysiadu podpartego wykonanie przewrotu w przód do przysiadu podpartego następnie przejście do pozycji stojąc ramiona dłońmi w  góre   zewnątrz , ramiona przodem w dół poprzez siad podparty wykonanie przewrotu w tył do rozkroku podpartego zeskok do przysiadu podpartego ,wyprost do pozycji zasadniczej.

 

‘’Dziecko zmęczone’’-rozlużnić mięśnie pochylić głowę.

‘’Dziecko wypoczęte’’- poprawa postawy –trzy klaśnięcia w dłonie ręce w góre.

 

 

Sprzątanie sali podsumowanie lekcji , wyróżnienie aktywnych uczniów ,zadanie domowe.

2 min

 

 

 

3 min

 

 

 

 

 

 

 

10 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   2 min

 

 

 

 

 

3 min

Ustawienie w dwuszeregu

 

 

 

 

Zwróć uwage na zachowanie ciszy

 

 

 

 

Odpowiednia odległość między dziećmi

Bezpieczeństwo ćwiczących

 

Podział na cztery zespoły nauczyciel znajduje się przy pierwszym zespole.

 

Prowadzący objaśnia jak powinna wyglądać asekuracja współćwiczącego.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ławeczka jest ustawiona na drugim szczeblu drabinki

 

 

 

Dzieci które skończyły bądź nie ćwiczą w danym momencie wykonują siad skrzyżny z przyjęciem prawidłowej postawy

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin