Prowadzący: Paweł Petryłka
Konspekt lekcji gimnastyki nr 1
Zadania szczegółowe w zakresie:
-motoryczności: siłą ramion gibkość poczucie równowagi
-umiejętności: nauka asekuracji w staniu na rękach doskonalenie przewrotów w przód i w tył
-wiadomości: rodzaje ćwiczeń gimnastycznych
-zdrowia: kształtowanie prawidłowej postawy ciała
miejsce lekcji: sala gimnastyczna
działania wychowawcze: kształtowanie dyscypliny
przybory ,przyrządy: ławeczki gimnastyczne
czas lekcji:45 min
klasa: 5
liczba ćwiczących : 20
metody realizacji zadań ruchowych: naśladowczo ścisła zadaniowo ścisła zabawowo naśladowcza
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Czas
uwagi
1 organizacja lekcji
2 zabawa organizacyjno porządkowa
3 ćw kształtujące
4 ćw stosowane
5 ćw uspokajająco korektywne
6 ćw organizacyjno porządkowe zakończenie zajęć.
Zbiórka powitanie podanie celów lekcji sprawdzenie obecności motywacja do zajęć.
Dzień dobry'
Jedno dziecko (wyznaczone) stoi tyłem do
dzieci w odległości 8-12 kroków. Wyznaczone
dziecko wymawia "dzień dobry". Zadaniem
dziecka jest odgadnąć kto to wypowiedział.
Zmiana ról. Zabawa toczy się dalej.
W biegu wymachy rąk w przód w tył , podskoki raz na jednej raz na drugiej nodze , wieloskoki z odmachem rąk. W rozkroku wykonywanie pajacyków, skłony w przód bok tył, przeskoki obunóż przez ławeczkę z odporem rękoma , w leżeniu tyłem wykonujemy nożyce, następnie nakrywamy się nogami do leżenia przewrotnego, w klęku podpartym uginamy ręce, w leżeniu na brzuchu ręce zgięte przy klatce piersiowej na sygnał prostowanie rąk i unoszenie górnej części ciała do góry, wykonanie kołyski, w leżeniu przodem ręce przed siebie unosimy nad podłogę i staramy się utrzymać.
1. Zespól, nauka asekuracji w staniu na rękach z uniku podpartego uniku podpartego wykonujemy samodzielnie stanie na rękach do drabinek z zachowaniem prawidłowej postawy, partner asekuruje ćwiczącego, następnie wykonujemy stanie na rękach do rąk partnera. (Wyprostowane nogi,usztywnienie stóp)
2. Zespół, przeskok zawrotny przez ławeczkę gimnastyczną z ustawienia bokiem do ławeczki chwyt oburącz ,odbicie z jednej nogi z zamachem drugiej
wykonanie skoku zawrotnego przez ławeczkę.
3. Zespół, podciąganie się na ławeczce zawieszonej na 8 szczeblu drabinki
4. Zespół wykonuje przewrót w przód i w tył.
pw.z przysiadu podpartego wykonanie przewrotu w przód do przysiadu podpartego następnie przejście do pozycji stojąc ramiona dłońmi w góre zewnątrz , ramiona przodem w dół poprzez siad podparty wykonanie przewrotu w tył do rozkroku podpartego zeskok do przysiadu podpartego ,wyprost do pozycji zasadniczej.
‘’Dziecko zmęczone’’-rozlużnić mięśnie pochylić głowę.
‘’Dziecko wypoczęte’’- poprawa postawy –trzy klaśnięcia w dłonie ręce w góre.
Sprzątanie sali podsumowanie lekcji , wyróżnienie aktywnych uczniów ,zadanie domowe.
2 min
3 min
10 min
25 min
Ustawienie w dwuszeregu
Zwróć uwage na zachowanie ciszy
Odpowiednia odległość między dziećmi
Bezpieczeństwo ćwiczących
Podział na cztery zespoły nauczyciel znajduje się przy pierwszym zespole.
Prowadzący objaśnia jak powinna wyglądać asekuracja współćwiczącego.
Ławeczka jest ustawiona na drugim szczeblu drabinki
Dzieci które skończyły bądź nie ćwiczą w danym momencie wykonują siad skrzyżny z przyjęciem prawidłowej postawy
kasperpl