Doskonalimy przewrót w przód.doc

(154 KB) Pobierz
Konspekt lekcji gimnastyki

Konspekt lekcji  gimnastyki

 

 

Temat: Doskonalimy przewrót w przód.

 

 

Prowadzący: Izabela Guzik

Data:15.09.2004

Klasa: VI

Liczba ćwiczących:13

Miejsce lekcji: sala gimnastyczna

Czas lekcji: 45’

Przybory: piłka lekarska, materace, laska gimnastyczna, skakanka, ławeczka.

 

 

Zadania szczegółowe lekcji w zakresie:

1.umiejętności- uczeń potrafi wykonać przewrót w przód ponad przeszkodą, skoki przez skakankę  obunóż i jednonóż,  mostek oraz przejście równoważne przez ławeczkę.

2.motoryczności- kształtowanie siły, zwinności, koordynacji ruchowej.

3.wiadomości- 

4.działań wychowawczych- ochrona współćwiczącego przy wykonywaniu ćwiczeń.

 

 

 

Metody realizacji zadań ruchowych:

Ø     Naśladowczo-ścisła

Ø     Zadaniowo-ścisła

 

 

Formy prowadzenia zajęć:

Ø     W parach

Ø     W zespołach

Ø     Stacyjna

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Czas

Uwagi

 

Ćwiczenia organizacyjno- porządkowe

1.     zbiórka

2.     przywitanie

3.     raport

4.     sprawdzenie obecności i stanu gotowości uczniów do zajęć

5.     podanie tematu i celów lekcji

6.     motywacja do aktywnego udziału w zajęciach

 

 

3-4 min

dwuszereg

Zabawa ożywiająca

 

„Wyścig lasek”

Na sygnał pierwsi z zespołów biegną w kierunku nie ćwiczących z laskami. Zabierając jedną laskę biegną z powrotem i ustawiają się na końcu rzędu z laską na karku. Po dotknięciu ręką następny ma prawo startu do biegu. Wygrywa zespół który pierwszy ustawi się  po skończonym biegu.

 

4 min

Ustawienie w trzech rzędach przed linią startu. Po drugiej stronie sali znajdują się laski.

Ćwiczenia kształtujące z laską gimnastyczną w parach

 

1.     Krok odstawno – dostawny, laska trzymana oburącz   na wyprostowanych RR, przez obie osoby z pary.

2.     ćw. j.w. ustawienie w parze tyłem do siebie.

3.     Krok odstawno – dostawny  przerzucanie lasek w poziomie do partnera.

4.     P.w. Postawa zasadnicza przodem do siebie, laska trzymana pionowo, puszczanie laski i zmiana miejsca z przechwytem laski od partnera.

5.     P.w. postawa zasadnicza, przodem do siebie, laska trzymana oburącz, RR wyprostowane w przód. Przepychanie partnera.

6.     P.w. j.w. “waga”. Przysiady i wyprosty na przemian z laską trzymaną  poziomo przed sobą.

 

      Na raz przysiad

      Na dwa  powrót do p.w.

7.     P.w. postawa zasadnicza tyłem do siebie RR wyprostowane nad głową, laska trzymana przez jednego z współćwiczących.

Na raz  skłon T w przód

Na dwa  powrót do p.w., przekazanie laski partnerowi.

8.     P.w. tyłem do siebie

Na raz skręt T w prawo przekazanie laski partnerowi

Na dwa skręt T w lewo odbiór laski od partnera

9.     P.w. tyłem do siebie, laska trzymana oburącz na wyprostowanych RR  nad głową  przez obu ćwiczących.

       Na raz  wypad PN w przód

       Na dwa powrót do p.w.

     Na trzy wypad LN w przód

     Na cztery  powrót do p.w.

10. P.w. leżenie tyłem, stopy NN dotykają się laska trzymana oburącz na wyprostowanych RR nad głową przez jedną osobę z pary.

Na raz przejście do leżenia przewrotnego

Na dwa skłon T w przód z podaniem laski współćwiczącemu.

11. P.w. siad rozkroczny przodem do siebie, stopy  współćwiczących dotykają się. Laska trzymana oburącz przez współćwiczących.

      Na raz skłon T w przód z pogłębieniem

      Na dwa powrót do p.w.

12. P.w. leżenie tyłem głowami do siebie, laska trzymana oburącz na wyprostowanych RR przez jednego ze współćwiczących.

Na raz skłon T w przód

Na dwa powrót do p.w., przekazanie laski współćwiczącemu.

13. P.w. leżenie przodem, laskę zahaczamy o stopy.

      Wykonujemy „kołyskę”.

14. Przeskoki z odbicia obunóż, jednonóż przez laskę    trzymaną przez współćwiczącego.

        

 

10 min

Ustawienie na obwodzie koła w parach twarzą do siebie.

 

 

Ćwiczenia w miejscu wykonujemy określoną ilość razy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zmiana w parze.

Ćwiczenia stosowane

I. Stacja  „Doskonalenie  przewrotu w przód”

 

1.     Przewrót w przód z  półprzysiadu ponad piłką lekarską

2.     Przewrót w przód z półprzysiadu ponad uniesioną na wys. 40-50cm laską gimnastyczną

 

II.                     Stacja   „Ćwiczenia równoważne”

 

1.     Przejście równoważne po ławeczce, 2 podskoki  w tempie z dwóch NN na dwie ze zmianą, RR w bok.

2.     Półobrót w półprzysiadzie RR w bok, przejście po ławeczce krokiem z zagarnięciem. 

 

    III.   Stacja    „Mostek”

     

Z leżenia tyłem, ułożenie RR za głową , ugięcie    NN  przejście do podporu łukiem leżąc tyłem z jednoczesnym wyprostem  RR i NN, powrót do leżenia tyłem, powolny skłon T w przód.

 

 

 

     IV.  Stacja   „Skoki przez skakankę”

 

1.     przeskoki obunóż  przez skakankę

2.     przeskoki jednonóż przez skakankę

 

 

18 min

Podział klasy na 4 grupy.

 

 

 

Zwracamy uwagę na prawidłową pozycję wyjściową i końcową ćwiczeń.

 

 

 

 

 

Wytrzymanie pozycji ok. 3 sek.

Asekuracja współćwiczących.

 

 

 

 

Wyznaczenie linii startu i mety.

Ćwiczenia uspokajające

 

P.w. leżenie tyłem NN ugięte w kolanach, stopy leżą na podłożu RR w bok.

Ruch: przenoszenie kolan raz na prawą raz na lewą stronę.

 

2 min

 

Ćwiczenia organizacyjno- porządkowe

1.     zbiórka

2.     podsumowanie dydaktyczno – wychowawcze

3.     wyróżnienie uczniów najlepiej ćwiczących

4.     zadanie domowe: wykonać 10 tzw. brzuszków oraz skłonów T  z pogłębieniem

5.     pożegnanie

3-4 min

dwuszereg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Konspekt lekcji  gimnastyki

 

 

Temat: Doskonalimy stanie na rękach.

 

 

Prowadzący: Izabela Guzik

Data:21.09.2004

Klasa: VI

Liczba ćwiczących:13

Miejsce lekcji: sala gimnastyczna

Czas lekcji: 45’

Przybory: materace, ławeczki, pachołki.

 

Zadania szczegółowe lekcji w zakresie:

1.umiejętności- uczeń potrafi wykonać stanie na rękach z uniku podpartego, przewrót w tył, przeskoki zawrotne przez ławeczkę, ćwiczenia równoważne na ławeczce.

2.motoryczności- kształtowanie siły RR, zwinności, koordynacji ruchowej, gibkości, równowagi.

3.wiadomości-  sposoby asekuracji przy wykonywaniu trudniejszych zadań ruchowych.

4.działań wychowawczych- aktywizacja uczniów do rzetelnego wykonania zadania.

 

Metody realizacji zadań ruchowych:

Ø     Naśladowczo-ścisła

Ø     Zadaniowo-ścisła

 

Formy prowadzenia zajęć:

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin