Temat: Doskonalimy przewrót w przód.
Prowadzący: Izabela Guzik
Data:15.09.2004
Klasa: VI
Liczba ćwiczących:13
Miejsce lekcji: sala gimnastyczna
Czas lekcji: 45’
Przybory: piłka lekarska, materace, laska gimnastyczna, skakanka, ławeczka.
Zadania szczegółowe lekcji w zakresie:
1.umiejętności- uczeń potrafi wykonać przewrót w przód ponad przeszkodą, skoki przez skakankę obunóż i jednonóż, mostek oraz przejście równoważne przez ławeczkę.
2.motoryczności- kształtowanie siły, zwinności, koordynacji ruchowej.
3.wiadomości-
4.działań wychowawczych- ochrona współćwiczącego przy wykonywaniu ćwiczeń.
Metody realizacji zadań ruchowych:
Ø Naśladowczo-ścisła
Ø Zadaniowo-ścisła
Formy prowadzenia zajęć:
Ø W parach
Ø W zespołach
Ø Stacyjna
Tok lekcji
Czas
Uwagi
Ćwiczenia organizacyjno- porządkowe
1. zbiórka
2. przywitanie
3. raport
4. sprawdzenie obecności i stanu gotowości uczniów do zajęć
5. podanie tematu i celów lekcji
6. motywacja do aktywnego udziału w zajęciach
3-4 min
dwuszereg
Zabawa ożywiająca
Na sygnał pierwsi z zespołów biegną w kierunku nie ćwiczących z laskami. Zabierając jedną laskę biegną z powrotem i ustawiają się na końcu rzędu z laską na karku. Po dotknięciu ręką następny ma prawo startu do biegu. Wygrywa zespół który pierwszy ustawi się po skończonym biegu.
4 min
Ustawienie w trzech rzędach przed linią startu. Po drugiej stronie sali znajdują się laski.
Ćwiczenia kształtujące z laską gimnastyczną w parach
1. Krok odstawno – dostawny, laska trzymana oburącz na wyprostowanych RR, przez obie osoby z pary.
2. ćw. j.w. ustawienie w parze tyłem do siebie.
3. Krok odstawno – dostawny przerzucanie lasek w poziomie do partnera.
4. P.w. Postawa zasadnicza przodem do siebie, laska trzymana pionowo, puszczanie laski i zmiana miejsca z przechwytem laski od partnera.
5. P.w. postawa zasadnicza, przodem do siebie, laska trzymana oburącz, RR wyprostowane w przód. Przepychanie partnera.
6. P.w. j.w. “waga”. Przysiady i wyprosty na przemian z laską trzymaną poziomo przed sobą.
Na raz przysiad
Na dwa powrót do p.w.
7. P.w. postawa zasadnicza tyłem do siebie RR wyprostowane nad głową, laska trzymana przez jednego z współćwiczących.
Na raz skłon T w przód
Na dwa powrót do p.w., przekazanie laski partnerowi.
8. P.w. tyłem do siebie
Na raz skręt T w prawo przekazanie laski partnerowi
Na dwa skręt T w lewo odbiór laski od partnera
9. P.w. tyłem do siebie, laska trzymana oburącz na wyprostowanych RR nad głową przez obu ćwiczących.
Na raz wypad PN w przód
Na trzy wypad LN w przód
Na cztery powrót do p.w.
10. P.w. leżenie tyłem, stopy NN dotykają się laska trzymana oburącz na wyprostowanych RR nad głową przez jedną osobę z pary.
Na raz przejście do leżenia przewrotnego
Na dwa skłon T w przód z podaniem laski współćwiczącemu.
11. P.w. siad rozkroczny przodem do siebie, stopy współćwiczących dotykają się. Laska trzymana oburącz przez współćwiczących.
Na raz skłon T w przód z pogłębieniem
12. P.w. leżenie tyłem głowami do siebie, laska trzymana oburącz na wyprostowanych RR przez jednego ze współćwiczących.
Na dwa powrót do p.w., przekazanie laski współćwiczącemu.
13. P.w. leżenie przodem, laskę zahaczamy o stopy.
Wykonujemy „kołyskę”.
14. Przeskoki z odbicia obunóż, jednonóż przez laskę trzymaną przez współćwiczącego.
10 min
Ustawienie na obwodzie koła w parach twarzą do siebie.
Ćwiczenia w miejscu wykonujemy określoną ilość razy.
Zmiana w parze.
Ćwiczenia stosowane
1. Przewrót w przód z półprzysiadu ponad piłką lekarską
2. Przewrót w przód z półprzysiadu ponad uniesioną na wys. 40-50cm laską gimnastyczną
1. Przejście równoważne po ławeczce, 2 podskoki w tempie z dwóch NN na dwie ze zmianą, RR w bok.
2. Półobrót w półprzysiadzie RR w bok, przejście po ławeczce krokiem z zagarnięciem.
III. Stacja „Mostek”
Z leżenia tyłem, ułożenie RR za głową , ugięcie NN przejście do podporu łukiem leżąc tyłem z jednoczesnym wyprostem RR i NN, powrót do leżenia tyłem, powolny skłon T w przód.
IV. Stacja „Skoki przez skakankę”
1. przeskoki obunóż przez skakankę
2. przeskoki jednonóż przez skakankę
18 min
Podział klasy na 4 grupy.
Zwracamy uwagę na prawidłową pozycję wyjściową i końcową ćwiczeń.
Wytrzymanie pozycji ok. 3 sek.
Asekuracja współćwiczących.
Wyznaczenie linii startu i mety.
Ćwiczenia uspokajające
P.w. leżenie tyłem NN ugięte w kolanach, stopy leżą na podłożu RR w bok.
Ruch: przenoszenie kolan raz na prawą raz na lewą stronę.
2 min
2. podsumowanie dydaktyczno – wychowawcze
3. wyróżnienie uczniów najlepiej ćwiczących
4. zadanie domowe: wykonać 10 tzw. brzuszków oraz skłonów T z pogłębieniem
5. pożegnanie
Temat: Doskonalimy stanie na rękach.
Data:21.09.2004
Przybory: materace, ławeczki, pachołki.
1.umiejętności- uczeń potrafi wykonać stanie na rękach z uniku podpartego, przewrót w tył, przeskoki zawrotne przez ławeczkę, ćwiczenia równoważne na ławeczce.
2.motoryczności- kształtowanie siły RR, zwinności, koordynacji ruchowej, gibkości, równowagi.
3.wiadomości- sposoby asekuracji przy wykonywaniu trudniejszych zadań ruchowych.
4.działań wychowawczych- aktywizacja uczniów do rzetelnego wykonania zadania.
...
kasperpl