Kształtowanie sprawności motorycznej na torze przeszkód.doc

(42 KB) Pobierz
HOSPITACJA

 

HOSPITACJA

 

              TEMAT: Kształtowanie sprawności motorycznej na torze przeszkód.

 

              PROWADZĄCY: 

              HOSPITUJĄCY: 

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:

                  MOTORYCZNOŚCI

-              kształtowanie zwinności, zręczności, skoczności, siły.

                  UMIEJĘTNOŚCI

              -         doskonalenie przewrotu w przód i w tył.

                  WIADOMOŚCI

-              pierwsza pomoc w urazach, wpływ wysiłku na układ oddechowy.

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          samokontrola i samoocena;

-          umiejętność dbania o własne zdrowie.

-              świadome uczestnictwo w doskonaleniu swoich umiejętności.

 

              DATA: 

              KLASA: 

              LICZBA ĆWICZĄCYCH:  12

              MIEJSCE ZAJĘĆ:  sala gimnastyczna

              POMOCE: pachołki, pisaki, kartki, materace, piłki lekarskie, płotki.

              Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-

              ścisła, bezpośredniej celowości ruchu, problemowa

              Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach

 

TOK LEKCJI

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

UWAGI ORGANIZACYJNO METODYCZNE

1. Czynności organizacyjno- porządkowe

 

1. Zbiórka, powitanie.

2. Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.

3. Podanie i omówienie tematu lekcji.

Uczniowie ustawieni w dwuszeregu.

Co daje nam motoryka w życiu codziennym? - motywacja do ćwiczeń.

2. Zabawa ożywiająca.

5 minut dla każdego ucznia Berek w parach.

 

Ćwiczący w parach trzymają się za ręce.

3. Rozgrzewka

1. A i B w postawie tyłem do siebie, ramiona w górze, ręce splecione; B opierając barki na łopatkach A unosi go do góry i wykonuje skłon w przód, zmiana ról.

2. A i B postawa tyłem do siebie, łokcie splecione – przysiady i powroty do Pw.

3. A postawa na lewej nodze, PN uniesiona w przód; B trzyma A za stopę i unosi ją do góry.

4. A i B siad prosty twarzą do siebie nogi wyprostowane, stopy na wysokości kolan partnera; krążenia stóp dookoła nóg kolegi.

5. A siad skulony plecami do drabinki RR trzymają szczebel na wysokości głowy, wypchnięcie bioder w przód. B przechodzi pod plecami A, zmiana.

6. A siad skulony twarzą do drabinki, wychodzenie i schodzenie z drabinki; B siedzi na barkach A.

7. A zwis tyłem na drabince; B – wchodzi pomiędzy A i drabinkę – prostując nogi unosi barki A swoimi barkami.

8. A i B twarzą do siebie w postawie zasadniczej, ręce podane partnerowi; włożenie A LN z zewnątrz między RR, B jak A tylko PN, przeniesienie RR nad głową z wykonaniem półobrotu, wyjęcie NN ze środka.

9. A klęk prosty podparty, B przeskok nad  i przejście pod A, zmiana.

10. W trzech grupach (każda przy jednej ławeczce) siad prosty z boku ławeczki gimnastycznej - przenoszenie ławeczki nad głową w bok, w przód i w tył.

11. Z postawy stojąc na ławeczce, zeskok do rozkroku i wyskok.

Ćwiczenia ze współćwiczącym.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczący unoszący kolegę trzyma swoje dłonie na dłoniach współpartnera.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zwracamy uwagę na prawidłowy chwyt ławeczki (jedna ręka nachwytem, druga podchwytem).

Bhp

 

4 Zadanie główne

Ułożenie toru przeszkód przez uczniów według informacji podanych przez nauczyciela na kartkach.

 

Postawienie zadań uczniom do wykonania:

1. Wykonaj bieg slalomem między pachołkami (ustawienie pachołków i ich liczba wg. inwencji uczniów).

2. Przejdź (dowolnym sposobem) pod i nad płotkiem.

3. Wykonaj przewrót w tył.

4. Przejdź po drabinkach bez pomocy nóg.

5. Rzuć piłką lekarską w tył przez głowę (staraj się rzucić ją jak najwyżej).

6. Przejdź (dowolnym sposobem) po ławeczce umieszczonej pomiędzy drabinkami i kozłem, zeskocz do przysiadu i wykonaj dowolny przewrót w przód.

7. Przejdź między czterema częściami skrzyni ustawionymi na ławeczkach.

8. Odbij się  od odskoczni i przeskocz płotek (dowolnym sposobem).

9. Przejdź na czworakach po dwóch ławeczkach ustawionych równolegle do siebie.

10. Wejdź na ławeczkę ustawioną ukośnie ( opartą o drabinki) za pomocą liny i zejdź po drabince.

11. Przejdź między trzema płotkami ustawionymi w szeregu

5 minut dla każdego ucznia

Uczniowie samodzielnie ustalają kolejność poszczególnych stacji.

Nauczyciel doradza i kontroluje prawidłowe (bezpieczne) ustawianie przyrządów na sali.

Ćwiczenia staramy wykonywać szybko, zwracając uwagę na poprawność i na indywidualne możliwości.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie wybierają ćwiczenia i kolejność zmian. Uprzątnięcie toru przeszkód.

6. Ćw. uspokajające

Uczniowie ściągają obuwie i skarpetki.

 

Siad skrzyżny, łopatki ściągnięte –„zapinanie guzika”.

 

J.w. wdech połączony ze wznosem ramion przodem w górę, wydech z opuszczeniem ramion bokiem.

 

Na kartce, którą otrzymali mają pisakami trzymanymi stopami napisać swoje imię i wystawić sobie ocenę za lekcję.

 

Nauczyciel zwraca uwagę na prawidłowe przyjmowanie postawy i oddychanie.

 

Nauczyciel rozdaje w tym czasie każdemu uczniowi kartkę i pisak.

Korekta, samoocena.

 

 

 

 

7. Zakończenie lekcji

1. Podsumowanie lekcji –krótka samoocena własnych umiejętności.

2. Pożegnanie.

Przekazanie informacji dotyczących wpływu wysiłku na układ oddechowy.

Ocena zaangażowania uczniów, weryfikacja samooceny dokonanej przez wystawienie sobie oceny na kartce.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin