Aktywność psychomotoryczna w grach i zabawach.doc

(41 KB) Pobierz

                                                                                                                            DATA  - 10.11.2003 r.

 

PROWADZENIE 39,40.

 

 

              TEMAT: Aktywność psychomotoryczna w grach i zabawach.

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE: 

                  MOTORYCZNOŚCI

-          kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, wydolności organizmu, siły;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          poprawne posługiwanie się rakietką do badmintona i kijem do unihoka;

-          przeprowadzenie prostej zabawy ruchowej;

                  WIADOMOŚCI

-          zdrowotne aspekty aktywnego trybu życia;

-          sposoby spędzania czasu wolnego ( wypoczynek czynny i bierny;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          samoocena w próbach sprawnościowych.

 

                  MIEJSCE ZAJĘĆ  - sala gimnastyczna

                  KLASA  -  2d (chłopcy), 2a ( dziewczęta)

                  LICZBA ĆWICZĄCYCH  -  16, 10

                  CZAS  -  45 minut

                  POMOCE  -  rakiety do badmintona, kije do unihoka, piłki lekarskie, stojaki, materace,

              stoper, taśma miernicza, kartki, pisaki

                  PROWADZĄCY  -  Jolanta Hadam

                  Metody realizacji zadań ruchowych : naśladowcza-ścisła, zabawowo klasyczna,

                zadaniowa-ścisła

                  Formy prowadzenia zajęć : pogadanka, frontalna, indywidualna

 



TOK LEKCJI

ZADANIA

SZCZEGÓŁOWE

CZAS

 

UWAGI

ORGANIZACYJNO METODYCZNE

CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 15 min.)

1. Czynności organizacyjno- porządkowe

1. Zbiórka, powitanie.

2. Sprawdzenie obecności.

3. Podanie zadań lekcji.

4. Pogadanka na temat zdrowotnych aspektów aktywnego trybu życia.

5 min.

Dyskusja o znaczeniu ruchu w życiu człowieka, zapoznanie z pojęciami wypoczynku czynnego i biernego.

2. Ćw. kształtujące

1. Ugięcia i wyprosty ramion w oparciu o ławeczkę przodem, tyłem.

2. Przeskoki przez ławeczkę do przodu, odbicie jednonóż i lądowanie na nodze przeciwnej.

3. Przeskoki zawrotne przez ławeczkę.

4. Siad rozkroczny w poprzek na ławeczce, ramiona na karku, skłony tułowia w przód i na boki.

5. J.w. skrętoskłony tułowia.

6. W siadzie prostym trzymając się rękoma ławeczki, wznosy prostych nóg do góry.

7. W siadzie bokiem na ławeczce, nogi oparte o podłoże trzymane przez partnera, opad tułowia w tył i skłony w przód.

8. W leżeniu przodem w poprzek na ławeczce (brzuch na ławeczce) z ramionami opartymi o podłoże, nożyce poziome i pionowe.

9. J.w. nogi oparte o podłoże, ramiona na karku, skłony tułowia w tył.

10 min.

Wykorzystanie ławeczek gimnastycznych. Na każdą parę przypada jedna ławeczka.

CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 25 min.)

3. Obwód stacyjny z elementami gier i zabaw rekreacyjnych

I STACJA

Gra w badmintona –reguły ustalają uczniowie.

 

II STACJA

Sprawdzian siły mięśni brzucha –test Zuchory.

 

III STACJA

Rzuty woreczkami do narysowanej na podłodze tarczy liczbowej.

 

IV STACJA

Zapasy z piłką –siad skrzyżny przed materacem naprzeciw siebie, na sygnał mocowanie się i walka o piłkę.

 

V STACJA

Strzały na bramkę kijem do unihoka.

 

VI STACJA

Sprawdzian siły mięśni ramion –rzut

3 kg piłką lekarską z przed klatki piersiowej.

 

Zmiany stacji:

- tak, aby tylko jeden z pary miał kontakt z podłożem

- tak, aby stopy obu ćwiczących nie dotykały podłoża

- naprzemienne przejście przez tunel utworzony przez partnera (dowolna poza tunelu)

- dowolne skoki w parach

- przejście na czworakach.

25 min.

Parami w formie obwodu stacyjnego.

 

Ćwiczący przy drabinkach, zapis wyniku.

Seria 10 rzutów, zapis wyniku.

 

Na środku materaca leży 3 kg piłka lekarska. Podczas siłowania nie wolno dotknąć podłogi.

 

Bramka oznaczona stojakami.

 

Stacja ustawiona dla bezpieczeństwa w rogu sali. Pomiar długości rzutu i zapisanie wyniku na kartce.

Nauczyciel kontroluje pracę na poszczególnych stacjach, gwizdkiem sygnalizuje zmianę i podaje sposób jej wykonania.

CZĘŚĆ KOŃCOWA ( 5 min.)

4. Ćw. korekcyjne

1. Klęk podparty –przejście do siadu klęcznego –wysunięcie ramion w przód.

2. Leżenie tyłem –naprzemianstronne unoszenie i przyciąganie kolan do klatki piersiowej.

3. Leżenie przodem dłonie pod brodą –odrywanie prostych nóg od podłoża.

3 min

W rozsypce na całej sali. Nauczyciel nadzoruje ćwiczenia i przypomina o prawidłowym oddychaniu.

5.Zakończenie lekcji

1. Podsumowanie realizacji zadań lekcji.

2. Zachęcenie do ćwiczenia w domu.

3. Pożegnanie.

2 min.

Ustawienie w półkolu w siadzie skrzyżnym.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin