DATA - 10.11.2003 r.
PROWADZENIE 39,40.
TEMAT: Aktywność psychomotoryczna w grach i zabawach.
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:
MOTORYCZNOŚCI
- kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, wydolności organizmu, siły;
UMIEJĘTNOŚCI
- poprawne posługiwanie się rakietką do badmintona i kijem do unihoka;
- przeprowadzenie prostej zabawy ruchowej;
WIADOMOŚCI
- zdrowotne aspekty aktywnego trybu życia;
- sposoby spędzania czasu wolnego ( wypoczynek czynny i bierny;
DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH
- samoocena w próbach sprawnościowych.
MIEJSCE ZAJĘĆ - sala gimnastyczna
KLASA - 2d (chłopcy), 2a ( dziewczęta)
LICZBA ĆWICZĄCYCH - 16, 10
CZAS - 45 minut
POMOCE - rakiety do badmintona, kije do unihoka, piłki lekarskie, stojaki, materace,
stoper, taśma miernicza, kartki, pisaki
PROWADZĄCY - Jolanta Hadam
Metody realizacji zadań ruchowych : naśladowcza-ścisła, zabawowo klasyczna,
zadaniowa-ścisła
Formy prowadzenia zajęć : pogadanka, frontalna, indywidualna
TOK LEKCJI
ZADANIA
SZCZEGÓŁOWE
CZAS
ORGANIZACYJNO METODYCZNE
CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 15 min.)
1. Czynności organizacyjno- porządkowe
1. Zbiórka, powitanie.
2. Sprawdzenie obecności.
3. Podanie zadań lekcji.
4. Pogadanka na temat zdrowotnych aspektów aktywnego trybu życia.
5 min.
Dyskusja o znaczeniu ruchu w życiu człowieka, zapoznanie z pojęciami wypoczynku czynnego i biernego.
2. Ćw. kształtujące
1. Ugięcia i wyprosty ramion w oparciu o ławeczkę przodem, tyłem.
2. Przeskoki przez ławeczkę do przodu, odbicie jednonóż i lądowanie na nodze przeciwnej.
3. Przeskoki zawrotne przez ławeczkę.
4. Siad rozkroczny w poprzek na ławeczce, ramiona na karku, skłony tułowia w przód i na boki.
5. J.w. skrętoskłony tułowia.
6. W siadzie prostym trzymając się rękoma ławeczki, wznosy prostych nóg do góry.
7. W siadzie bokiem na ławeczce, nogi oparte o podłoże trzymane przez partnera, opad tułowia w tył i skłony w przód.
8. W leżeniu przodem w poprzek na ławeczce (brzuch na ławeczce) z ramionami opartymi o podłoże, nożyce poziome i pionowe.
9. J.w. nogi oparte o podłoże, ramiona na karku, skłony tułowia w tył.
10 min.
Wykorzystanie ławeczek gimnastycznych. Na każdą parę przypada jedna ławeczka.
CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 25 min.)
3. Obwód stacyjny z elementami gier i zabaw rekreacyjnych
I STACJA
Gra w badmintona –reguły ustalają uczniowie.
II STACJA
Sprawdzian siły mięśni brzucha –test Zuchory.
III STACJA
Rzuty woreczkami do narysowanej na podłodze tarczy liczbowej.
IV STACJA
Zapasy z piłką –siad skrzyżny przed materacem naprzeciw siebie, na sygnał mocowanie się i walka o piłkę.
V STACJA
Strzały na bramkę kijem do unihoka.
VI STACJA
Sprawdzian siły mięśni ramion –rzut
3 kg piłką lekarską z przed klatki piersiowej.
Zmiany stacji:
- tak, aby tylko jeden z pary miał kontakt z podłożem
- tak, aby stopy obu ćwiczących nie dotykały podłoża
- naprzemienne przejście przez tunel utworzony przez partnera (dowolna poza tunelu)
- dowolne skoki w parach
- przejście na czworakach.
25 min.
Parami w formie obwodu stacyjnego.
Ćwiczący przy drabinkach, zapis wyniku.
Seria 10 rzutów, zapis wyniku.
Na środku materaca leży 3 kg piłka lekarska. Podczas siłowania nie wolno dotknąć podłogi.
Bramka oznaczona stojakami.
Stacja ustawiona dla bezpieczeństwa w rogu sali. Pomiar długości rzutu i zapisanie wyniku na kartce.
Nauczyciel kontroluje pracę na poszczególnych stacjach, gwizdkiem sygnalizuje zmianę i podaje sposób jej wykonania.
CZĘŚĆ KOŃCOWA ( 5 min.)
4. Ćw. korekcyjne
1. Klęk podparty –przejście do siadu klęcznego –wysunięcie ramion w przód.
2. Leżenie tyłem –naprzemianstronne unoszenie i przyciąganie kolan do klatki piersiowej.
3. Leżenie przodem dłonie pod brodą –odrywanie prostych nóg od podłoża.
3 min
W rozsypce na całej sali. Nauczyciel nadzoruje ćwiczenia i przypomina o prawidłowym oddychaniu.
5.Zakończenie lekcji
1. Podsumowanie realizacji zadań lekcji.
2. Zachęcenie do ćwiczenia w domu.
3. Pożegnanie.
2 min.
Ustawienie w półkolu w siadzie skrzyżnym.
kasperpl