2 a gr 1 08 gry i zab.doc

(48 KB) Pobierz
Konspekt lekcji z wychowania fizycznego

Data 08/09/2003

Konspekt lekcji z wychowania fizycznego kl 2 a (gr 1)

 

Zadanie główne lekcji: Zabawy i gry przygotowawcze do mini-siatkówki.

Prowadzący: mgr Barbara Sobolewska

Asysta: Jacek Wilk

Zadania szczegółowe:

1)     W zakresie motoryczności: Kształtowanie zręczności, zwinności, skoczności

2)     W zakresie umiejętności : zabawy z piłkami , próba odbicia w parach, podrzucanie zakresie chwytanie

3)     W zakresie wiadomości: Kształtowanie wiadomości z zakresu zabaw mini siatkówki.

4)     Pojęcie - odbicie piłki sposobem górnym i dolnym

5)     W zakresie usamodzielniania się: Organizowanie zabaw z odbijaniem piłki według inwencji uczniów

Metody realizacji zadań: pogadanka, zabawowo klasyczna , zadaniowo ścisła

Formy realizacji zajęć: frontalna , w zespołach, w parach

Miejsce zajęć: boisko szkolne, sala gimnastyczna

Przyrządy przybory: 3-5 piłek siatkowych, 4 dętki (plażowe), 26 piłek gumowych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

…...ia lekcjiji z wychowania fizycznego

Część lekcji

Czynności ucznia

Czynności  nauczyciela

Metody i formy

Docelowe

Zadania

Wstępna

zapozna się z zadaniami lekcji
nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji

słucha informacji nauczyciela


przygotuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji

sprawdza gotowość ucznia do zajęć
podaje zadania lekcji
omawia wpływ ćwiczeń na organizm
zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie zajęć

pogadanka

Główna (a)

 

- pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku

 

"Podrzucanka" Rozsypka. Dzieci pobierają piłeczki i pod­rzucają do góry na coraz większą wysokość i chwytają oburącz. Gdy rzuty i chwyty są dość pewne, wykonują jeszcze klaśnięcie. Dalsze utrudnienie - dwukrotnie, trzykrotnie, za sobą, pod kolanem klasnąć.

"Berek- ratuj" Jeden z uczestników zabawy jest "berkiem". Berek goni dzieci, które posiadają piłkę. Polowa dzieci posiada piłki. Dziecko zagrożone woła "ratuj" podając równocześnie piłkę najbliżej stojącemu bez piłki. Uwalnia się tym samym od dalszego złapania, ucieka to dziecko, które przejęło piłkę. Jeśli "berek" dotknie dziecko z piłką, przed podaniem, następuje zmiana ról.

Toczenie piłki plażowej głową po podłodze. Ustawienie w trzech rzędach. Odległość od startu nie większa niż 4 m.

-proponuje zaplanowane przez siebie zabawy
-czuwa nad odpowiednim tempem i rytmem wykonywanych zabaw
-czuwa nad bezpiecznym zachowaniem
 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin