dzień noc kl1 b gr 1 10.doc

(39 KB) Pobierz

              Data 10/09/2003

KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO kl 1 b gr(1)

 

Prowadzący: Jacek Wilk

 

Temat lekcji: Uczymy się zabawy bieżnej „Dzień i noc”. Zabawy ruchowe.

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE:

1.W zakresie sprawności motorycznej ucznia –rozwija  zwinność, koordynację, szybkość

2.W zakresie umiejętności uczeń potrafi –zareagować na właściwy sygnał

3.W zakresie wiadomości ucznia –wie co to jest zabawa bieżna 

4.W zakresie usamodzielnienia ucznia –samokontrola i kontrola

Formy organizacyjne pracy z uczniami –frontalna ,ścisła

Formy realizacji zajęć –zabawowo –klasyczna , zadaniowo ścisła ,naśladowcza

Metody nauczania –,problemowa ,wychowawcza

Metody zdobywania i przekazywania wiedzy-pogadanka, pokaz,

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna

 

Część

lekcji

Czynności ucznia

Czynności

nauczyciela

Metody i

formy

Docelowe

Zadania

Część

Wstępna

Czynności organizacyjno porządkowe

Zapoznanie z zadaniami lekcji

Powitanie

Wykonują zbiórkę

słucha informacji

Powitanie

-zbiórka

-sprawdzenie obecności

- Sprawdzenie gotowości do zajęć

-zachęcenie do aktywnego udziału

Omawia zadania lekcji

pogadanka

Część

Główna

A

Pobudzenie i przygotowanie organizmu do wysiłku

-bieg po obwodzie koła

-bieg na sygnał przysiad i wyskok w górę

-krok odstawno- dostawny

-bieg wysokie podnoszenie kolan w górę(skiping A)

-w biegu skiping B

-w miejscu krążenia głową

-krążenia ramion w przód

-j.w w tył

-j.w naprzemiennie

-skłony na 1 skłon do P nogi na 2 skłon do L nogi na 3 wyprost

-klęk prosty na 1 siad na P stronę na 2 powrót do pozycji początkowej na 3 siad na L stronię na 4 powrót do pozycji początkowej

-siad rozkroczny skłony

-leżenie przodem (kołyska)

-leżenie tyłem przewrotne

-nadaje rytm ćw

-ilość powtórzeń

-zwraca uwagę na bezpieczeństwo

-poprawia błędy

Metoda naśladowcza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadaniowo ścisłą

 

Część główna B

 

 

Gra ”Dzień i noc”

 

 

 

 

 

 

 

 

Kształtuje szybkość

 

 

 

 

 

Ćwiczy szybkość reakcji na sygnał

-ustawienie wzdłuż linii tyłem do siebie . 1 zespół to „Dzień” 2 to „Noc” Na zapowiedz „Dzień” uczestnicy tego szeregu odwracają się w stronę „Nocy” i poczynają za nią gonić .Osoby złapane siadają na ławeczkę. na zapowiedz „Noc” to ona goni a „Dzień” ucieka.

Wyścig rzędów” – zespoły stają w rzędach, każdy łapie za biodra swego poprzednika. Na sygnał zespoły biegną tam i z powrotem i ustawiają się w rzędach na mecie. Wygrywa zespół, który szybciej się ustawi.

Powódź” – Dzieci biegają po sali w różnych kierunkach, na hasło „powódź” starają się zająć jakieś miejsce ponad powierzchnią podłoża.

-dzieli na 2 drużyny

-czuwa nad bezpieczeństwem

 

 

-objaśnienie

-pokaz

 

,zabawowo-naśladowcza ,

 

 

 

 

zabawowo klasyczna

Część końcowa

Uspokojenie organizmu

 

 

Podsumowanie

 

Skąd słychać gwizdek” – dzieci zamykają oczy. Prowadzący gwiżdże a dzieci obracają się w kierunku sygnału. Prowadzący zmienia miejsce i powtarza W miejscu głęboki wdech i długi wydech

Zbiórka ,pożegnanie

 

 

 

 

 

Organizacja zbiórki

Pożegnanie

 

 

Zabawowo klasyczna

pogadanka

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin