Data 10/09/2003
KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO kl 1 b gr(1)
Prowadzący: Jacek Wilk
Temat lekcji: Uczymy się zabawy bieżnej „Dzień i noc”. Zabawy ruchowe.
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE:
1.W zakresie sprawności motorycznej ucznia –rozwija zwinność, koordynację, szybkość
2.W zakresie umiejętności uczeń potrafi –zareagować na właściwy sygnał
3.W zakresie wiadomości ucznia –wie co to jest zabawa bieżna
4.W zakresie usamodzielnienia ucznia –samokontrola i kontrola
Formy organizacyjne pracy z uczniami –frontalna ,ścisła
Formy realizacji zajęć –zabawowo –klasyczna , zadaniowo ścisła ,naśladowcza
Metody nauczania –,problemowa ,wychowawcza
Metody zdobywania i przekazywania wiedzy-pogadanka, pokaz,
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Część
lekcji
Czynności ucznia
Czynności
nauczyciela
Metody i
formy
Docelowe
Zadania
Wstępna
Czynności organizacyjno porządkowe
Zapoznanie z zadaniami lekcji
Powitanie
Wykonują zbiórkę
słucha informacji
-zbiórka
-sprawdzenie obecności
- Sprawdzenie gotowości do zajęć
-zachęcenie do aktywnego udziału
Omawia zadania lekcji
pogadanka
Główna
A
Pobudzenie i przygotowanie organizmu do wysiłku
-bieg po obwodzie koła
-bieg na sygnał przysiad i wyskok w górę
-krok odstawno- dostawny
-bieg wysokie podnoszenie kolan w górę(skiping A)
-w biegu skiping B
-w miejscu krążenia głową
-krążenia ramion w przód
-j.w w tył
-j.w naprzemiennie
-skłony na 1 skłon do P nogi na 2 skłon do L nogi na 3 wyprost
-klęk prosty na 1 siad na P stronę na 2 powrót do pozycji początkowej na 3 siad na L stronię na 4 powrót do pozycji początkowej
-siad rozkroczny skłony
-leżenie przodem (kołyska)
-leżenie tyłem przewrotne
-nadaje rytm ćw
-ilość powtórzeń
-zwraca uwagę na bezpieczeństwo
-poprawia błędy
Metoda naśladowcza
Zadaniowo ścisłą
Część główna B
Gra ”Dzień i noc”
Kształtuje szybkość
Ćwiczy szybkość reakcji na sygnał
-ustawienie wzdłuż linii tyłem do siebie . 1 zespół to „Dzień” 2 to „Noc” Na zapowiedz „Dzień” uczestnicy tego szeregu odwracają się w stronę „Nocy” i poczynają za nią gonić .Osoby złapane siadają na ławeczkę. na zapowiedz „Noc” to ona goni a „Dzień” ucieka.
„Wyścig rzędów” – zespoły stają w rzędach, każdy łapie za biodra swego poprzednika. Na sygnał zespoły biegną tam i z powrotem i ustawiają się w rzędach na mecie. Wygrywa zespół, który szybciej się ustawi.
„Powódź” – Dzieci biegają po sali w różnych kierunkach, na hasło „powódź” starają się zająć jakieś miejsce ponad powierzchnią podłoża.
-dzieli na 2 drużyny
-czuwa nad bezpieczeństwem
-objaśnienie
-pokaz
,zabawowo-naśladowcza ,
zabawowo klasyczna
Część końcowa
Uspokojenie organizmu
Podsumowanie
„Skąd słychać gwizdek” – dzieci zamykają oczy. Prowadzący gwiżdże a dzieci obracają się w kierunku sygnału. Prowadzący zmienia miejsce i powtarza W miejscu głęboki wdech i długi wydech
Zbiórka ,pożegnanie
Organizacja zbiórki
Pożegnanie
Zabawowo klasyczna
kasperpl