Data 19/09/2003
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIAFIZYCZNEGO DLA KLASY IV ab
Temat lekcji: Zdobywanie pozytywnego doświadczenia poprzez aktywne
uczestnictwo w zabawach integrujących.
Prowadzący: Jacek Wilk
Umiejętności - uczeń:
1. umie wyrazić swoje uczucia i emocje oraz przekazane treści zabaw ruchem,gestem, dotykiem, grą ról
2. umie rozwinąć inwencję twórczą i pomysłowość
3. umie zastosować zabawy ruchowe do kształtowania sprawności psychofizycznej.
Psychomotoryczność - uczeń:
1. Odtworzy z pamięci sytuacje ruchowe opisane przez nauczyciela.
2. Rozwinie szybkość reakcji, umiejętność koncentracji.
3. Rozwinie zdolności zwinnościowe, szybkościowe, zręcznościowe, siłowe,
wytrzymałościowe. Wiedza - uczeń:
1. Zna zasady bezpieczeństwa podczas zabaw.
2. Umie wdrożyć się w normy i zasady współżycia grupowego.
3. Umie zintegrować się z grupą poprzez wspólną zabawę.
4. Umie współdziałać w uatrakcyjnianiu zajęć ruchowych.Postawy - uczeń:
1. Dostrzega radosne przeżycia związane z uczestnictwem w zabawach
integrujących.
2. Wyrabia nawyk słuchania i dostosowywania się do poleceń wydawanychprzez nauczyciela.
3. Kształtuje potrzeby aktywności w czasie wolnym.
METODY REALIZACJI ZADAŃ LEKCJI:
• Pogadanka, zadaniowo ścisła, zabawowo klasyczna.
SPRZĘT I PRZYBORY:
• klamerki
• rekwizyty cyrkowe: kolorowe piłeczki, chusteczki
• krzesła
• chusta animacyjna
• plansze z napisami
• markery
• arkusze papieru
• materace
Część lekcji
Czynności ucznia
Czynności nauczyciela
Metody i formy
Docelowe
Zadania
Wstępna
Uczeń Poczuje przyjazny nastrój i zachętę do lekcji
Zapozna się z zadaniami lekcji
Uczniowie Naśladują ruchy RR, nauczyciela powtarzając za nim wierszyk „Wierszyki masażyki" Siadają w luźnej gromadce Słuchają nauczyciela
Nauczyciel Przywita się z uczniami w nietypowy sposób
Podaje zadania i cele lekcji Mówi na temat nadmiernej rywalizacji podczas zabaw w szkole i poza
pogadanka
Główna (a)
Pojedzie do „Krainy
zabaw"
Pobudzi ciało do aktywności
Ożywi organizm w
zabawie
Ustawiają się na ob-
wodzie koła i biorą
udział w zabawie
„konik"
Ustawiają się w rozsypce i biorą udział w
zabawie „Balon"
2. Uczestniczą w zabawie „Taniec klamerek" będąc ustawieni
jak wyżej
Podaje komendy i pokazuje ruchy
Czuwa nad poprawnym
wykonaniem ćwiczenia
Rozdaje klamerki
Czuwa nad bezpiecz -nym przebiegiem zabawy
Nagradza plusami najlepszych
Zadaniowo ścisła
Zabawowo klasyczna
Główna (b)
Zintegruje się z grupą
Utrwali imiona dzieci
Rozwinie zdolności
koncentracji i szybkości reakcji
Rozwinie szybkość,
zwinność
Odtworzy z pamięci
sytuacje ruchowe opisane przez nauczyciela
Przekaże informacje
ruchem
Rozwinie inwencję
twórczą i pomysłowość
Pokaże treści grą ról Wyładuje agresję
Rozwinie siłę, wytrzymałość
„Najszybsza w świecie zabawa z imionami"
Biorą udział w zabawie „chusteczka".
Ustawienie j w.
2. Siadają na krzesła
ustawione na obwodzie koła i uczestniczą
w zabawie „Zig zag"
zabawie „Krasnal, olbrzym, góra"
Ustawiają się na obwodzie koła i biorą
„Słoń, kaczka, kangur,
osioł, palma, toster"
Ustawiają się na obwodzie koła trzymając
za końce chustę animacyjną i biorą udział
w zabawie „Cel"
2. Uczestniczą w zabawie „Tor"
Biorą udział w zabawie „Idzie wąż"1. Biorą udział w zabawie „Supeł
1. Podaje sygnał gwizd-
kiem
Mierzy czas zabawy
Nagradza plusami uczniów
Objaśnia zabawę
2. Wybiera osobę rozpo-
czynającą zabawę
1. Czuwa nad bezpiecz-
nym przebiegiem zabawy
Rozłoży chustę animacyjną
2. Wydaje polecenia do
wykonania
Dzieli na 4 zespoły we-
dług pór roku
2. Pełni rolę konsultanta Objaśnia i pokazuje zabawę
Dzieli na 2 zespoły
Czuwa na bezpieczeństwem
kasperpl