ZABAWY INTEGRUJĄCE KL 4 AB 19.doc

(72 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIAFIZYCZNEGO DLA KLASY IV

       Data 19/09/2003

  KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIAFIZYCZNEGO DLA KLASY IV ab

Temat lekcji:              Zdobywanie   pozytywnego   doświadczenia   poprzez   aktywne

uczestnictwo w zabawach integrujących.

Prowadzący: Jacek Wilk

Umiejętności - uczeń:

1.                  umie wyrazić swoje uczucia i emocje oraz przekazane treści zabaw ruchem,
gestem, dotykiem, grą ról

2.                  umie rozwinąć inwencję twórczą i pomysłowość

3.                  umie zastosować zabawy ruchowe do kształtowania sprawności psychofi­
zycznej.

Psychomotoryczność - uczeń:

1.                  Odtworzy z pamięci sytuacje ruchowe opisane przez nauczyciela.

2.                  Rozwinie szybkość reakcji, umiejętność koncentracji.

                        3.   Rozwinie zdolności zwinnościowe, szybkościowe, zręcznościowe, siłowe,

wytrzymałościowe. Wiedza - uczeń:

1.               Zna zasady bezpieczeństwa podczas zabaw.

2.               Umie wdrożyć się w normy i zasady współżycia grupowego.

3.               Umie zintegrować się z grupą poprzez wspólną zabawę.

4.               Umie współdziałać w uatrakcyjnianiu zajęć ruchowych.
Postawy - uczeń:

 

1.               Dostrzega radosne przeżycia związane z uczestnictwem w zabawach

      inte­grujących.

2.               Wyrabia nawyk słuchania i dostosowywania się do poleceń wydawanych
przez nauczyciela.

3.               Kształtuje potrzeby aktywności w czasie wolnym.

METODY REALIZACJI ZADAŃ LEKCJI:

      Pogadanka, zadaniowo ścisła, zabawowo klasyczna.

SPRZĘT I PRZYBORY:

      klamerki

      rekwizyty cyrkowe: kolorowe piłeczki, chusteczki

      krzesła

      chusta animacyjna

      plansze z napisami

      markery

      arkusze papieru

      materace


Część lekcji

Czynności ucznia

Czynności  nauczyciela

Metody i formy

Docelowe

Zadania

Wstępna

Uczeń Poczuje przyjazny na­strój i zachętę do lekcji

Zapozna   się   z   zada­niami lekcji

Uczniowie Naśladują ruchy RR, nauczyciela      powta­rzając   za  nim  wier­szyk „Wierszyki masażyki" Siadają w luźnej gro­madce Słuchają nauczyciela

Nauczyciel Przywita się z uczniami w nietypowy sposób

Podaje   zadania   i   cele lekcji Mówi na temat nadmier­nej rywalizacji podczas zabaw w szkole i poza

pogadanka

Główna (a)

 

Pojedzie   do    „Krainy

zabaw"

Pobudzi  ciało  do  aktywności

Ożywi    organizm    w

zabawie

Ustawiają się na ob-

wodzie koła i biorą

udział w zabawie

„konik"

Ustawiają się w rozsypce i biorą udział w

zabawie „Balon"

2. Uczestniczą w   zabawie   „Taniec   klamerek" będąc ustawieni

jak wyżej

Podaje komendy i pokazuje ruchy

Czuwa nad poprawnym

wykonaniem ćwiczenia

Rozdaje klamerki

Czuwa   nad   bezpiecz -nym przebiegiem zabawy

Nagradza  plusami   najlepszych

Zadaniowo ścisła

 

 

Zabawowo klasyczna

Główna (b)

Zintegruje się z grupą

Utrwali imiona dzieci

Rozwinie       zdolności

koncentracji i szybkości reakcji

Rozwinie       szybkość,

zwinność

Odtworzy   z   pamięci

sytuacje ruchowe opisane przez nauczyciela

Przekaże      informacje

ruchem

Zintegruje się z grupą

Rozwinie        inwencję

twórczą i pomysłowość

Pokaże treści grą ról Wyładuje agresję

Rozwinie siłę, wytrzy­małość

 

Ustawiają się na ob-

wodzie  koła  i  biorą

udział     w     zabawie

„Najszybsza w  świecie zabawa z imiona­mi"

Biorą udział w zabawie        „chusteczka".

Ustawienie j w.

2. Siadają    na    krzesła

ustawione   na   obwodzie koła i uczestniczą

w zabawie „Zig zag"

Ustawiają się w rozsypce i biorą udział w

zabawie „Krasnal, olbrzym, góra"

Ustawiają się na obwodzie  koła  i  biorą

udział     w     zabawie

„Słoń, kaczka, kangur,

osioł, palma, toster"

Ustawiają się na obwodzie koła trzymając

za końce chustę animacyjną i biorą udział

w zabawie „Cel"

2. Uczestniczą w   zabawie „Tor"

Biorą udział w zabawie „Idzie wąż"1. Biorą udział w zaba­wie „Supeł

1. Podaje    sygnał    gwizd-

kiem

Mierzy czas zabawy

Nagradza plusami  uczniów

Objaśnia zabawę

2. Wybiera   osobę   rozpo-

czynającą zabawę

1. Czuwa   nad   bezpiecz-

nym przebiegiem zabawy

Czuwa nad poprawnym

wykonaniem ćwiczenia

Rozłoży  chustę  animacyjną

2. Wydaje   polecenia    do

wykonania

Dzieli na 4 zespoły we-

dług pór roku

2. Pełni rolę konsultanta Objaśnia i pokazuje zabawę

Dzieli na 2 zespoły

Czuwa  na  bezpieczeń­
stwem

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin