hospitacja 17 02 - uklad tance 4 dziew.doc

(45 KB) Pobierz
Konspekt lekcji nr 5

Prowadzący: Andrzej Kurpeta

HOSPITACJA ZAJĘĆ – Elementy Tańca

 

Temat:                                          Tworzenie układu taneczno-ćwiczebnego na mecz koszykówki.

 

Zadania szczegółowe:

1.      Motoryczność:                            koordynacja ruchów, wytrzymałość, szybkość.

2.      Umiejętności ruchowe:              nauka podstawowych kroków: dostawny i odstawny, skrzyżny.

3.      W zakresie wiadomości:              podstawowe wiadomości o znaczeniu tańca w życiu.

4.      Działania wychowawcze:              zachowanie się w tańcu, podstawy kulturalnego

zachowania się podczas tańca.

5.      W zakresie zdrowia:              ukazanie walorów zdrowotnych tańca, kształtowanie prawidłowej

postawy ciała.

Miejsce lekcji:                            sala gimnastyczna

data:                                          17 luty  2003

Czas:                                          45 minut.

Klasa:                                          dziewczęta, 4 klasa

Liczba Ćwiczących              16

Przybory:                            magnetofon, pompony.

 

Tok lekcji

Zadanie szczegółowe

Czas dozowania

Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania

1

2

3

4

I.     Czynności organizacyjno-porządkowe.

1.       Zbiórka.

2.       Sprawdzenie obecności, powitanie.

3.       Sprawdzenie gotowości do zajęć.

4.       Podanie tematu lekcji.

2-3 min

Ustawienie w dwuszeregu.

II.   Zabawa do muzyki.

Break Mixer

1.       8 kroków w parach w dowolnym kierunku sali.

2.       Zwrot do siebie, 4 małe kroki, odejście od siebie.

3.       3 energiczne przytupy, 3 energiczne klaśnięcia.

4.       Nawyk prawochwytny, 8 podskoków
w prawo, 8 podskoków w lewo i taniec od początku.

2-3 min.

Ustawienie w parach.

III. Ćwiczenie kształtujące do muzyki.

1.       W rytm walca marsz po kole krokiem dostawnym w prawo, chwyt za rękę wewnętrzną, mocne wspięcie na palcach.

2.       Do kroku dołączony mocny wymach ramion w górę. Zmiana kierunku poruszania się.

 

 

 

10×

Ustawienie w parach na obwodzie koła. Podkład muzyczny – Walc Wiedeński.

 

1

2

3

4

 

3.       Twarzą do środka koła, rr w górę (licząc w rytm walca) na 3wspięcie na palce, zejście do skłonu w dół.

4.       Licząc w rytm walca – wspięcie na palce, przejście do przysiadu
z równoczesnym wymachem
ramion w tył.

5.       W leżeniu tyłem podpór na łokciach – licząc w rytm walca nn w górę, nn w dół.

6.       W leżeniu tyłem podpór na łokciach – licząc w rytm walca nogi zgięte
w rozkroku: 1) wyprost w bok, 2) połącz w gorę, 3) zgiąć w kolanach.

7.       Klęk podparty, wymachy prostej nogi
w rytm walca: 1) p.n. w górę, 2) p.n.
w bok, 3) p.n. postaw. To samo z l.n.

8.       Klęk podparty: 1) siad na pięty,
2)-3) trzy wymachy p.n., 4) siad na pięty, 5)-6) wymach l.n.

9.       Marsz po obwodzie koła w rytm walca, obrót dookoła własnej osi. Prawidłowy krok walca.

 

 

20×

 

 

 

10×

 

 

10×

 

 

 

10×

 

 

10×

 

 

10×

 

 

20×

 

 

 

 

 

 

Ustawienie j.w.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zwrócono uwagę na prawidłową postawę ciała.

IV.     Nauka kroków
i figur wybranych tańców.

1.       Nauka poruszania i podrzucania pomponem – wyrzut rr z pomponem
w różnych kierunkach.

2.       Nauka podstawowego kroku samby.

3.       Dołączenie do kroku samby ruchu pomponów.

4.       Poruszanie się krokiem samby
w różnych kierunkach. Nauka zwrotu.

5.       Nauka kroku podwójnego oraz przejście ze skrzyżowaniem nóg.

10 min.

Ustawienie w rozsypce, prowadzący kontroluje prawidłowe wykonywanie ćwiczeń.

V.       Nauka prostego układu tanecznego dla całej grupy.

Połączenie poznanych kroków w układ taneczny do muzyki.

11 min.

Ustawienie w szachownicę.

VI.     Ćwiczenia uspokajające lub korektywne do muzyki.

1.       Taniec w parach – Walc Wiedeński.

2.       Chwyt szeroki za ramiona.

5 min.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin