Prowadzący: Andrzej Kurpeta
HOSPITACJA ZAJĘĆ – Elementy Tańca
Temat: Tworzenie układu taneczno-ćwiczebnego na mecz koszykówki.
Zadania szczegółowe:
1. Motoryczność: koordynacja ruchów, wytrzymałość, szybkość.
2. Umiejętności ruchowe: nauka podstawowych kroków: dostawny i odstawny, skrzyżny.
3. W zakresie wiadomości: podstawowe wiadomości o znaczeniu tańca w życiu.
4. Działania wychowawcze: zachowanie się w tańcu, podstawy kulturalnego
zachowania się podczas tańca.
5. W zakresie zdrowia: ukazanie walorów zdrowotnych tańca, kształtowanie prawidłowej
postawy ciała.
Miejsce lekcji: sala gimnastyczna
data: 17 luty 2003
Czas: 45 minut.
Klasa: dziewczęta, 4 klasa
Liczba Ćwiczących 16
Przybory: magnetofon, pompony.
Tok lekcji
Zadanie szczegółowe
Czas dozowania
Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania
1
2
3
4
I. Czynności organizacyjno-porządkowe.
1. Zbiórka.
2. Sprawdzenie obecności, powitanie.
3. Sprawdzenie gotowości do zajęć.
4. Podanie tematu lekcji.
2-3 min
Ustawienie w dwuszeregu.
II. Zabawa do muzyki.
1. 8 kroków w parach w dowolnym kierunku sali.
2. Zwrot do siebie, 4 małe kroki, odejście od siebie.
3. 3 energiczne przytupy, 3 energiczne klaśnięcia.
4. Nawyk prawochwytny, 8 podskoków w prawo, 8 podskoków w lewo i taniec od początku.
2-3 min.
Ustawienie w parach.
III. Ćwiczenie kształtujące do muzyki.
1. W rytm walca marsz po kole krokiem dostawnym w prawo, chwyt za rękę wewnętrzną, mocne wspięcie na palcach.
2. Do kroku dołączony mocny wymach ramion w górę. Zmiana kierunku poruszania się.
10×
Ustawienie w parach na obwodzie koła. Podkład muzyczny – Walc Wiedeński.
3. Twarzą do środka koła, rr w górę (licząc w rytm walca) na 3wspięcie na palce, zejście do skłonu w dół.
4. Licząc w rytm walca – wspięcie na palce, przejście do przysiadu z równoczesnym wymachem ramion w tył.
5. W leżeniu tyłem podpór na łokciach – licząc w rytm walca nn w górę, nn w dół.
6. W leżeniu tyłem podpór na łokciach – licząc w rytm walca nogi zgięte w rozkroku: 1) wyprost w bok, 2) połącz w gorę, 3) zgiąć w kolanach.
7. Klęk podparty, wymachy prostej nogi w rytm walca: 1) p.n. w górę, 2) p.n. w bok, 3) p.n. postaw. To samo z l.n.
8. Klęk podparty: 1) siad na pięty, 2)-3) trzy wymachy p.n., 4) siad na pięty, 5)-6) wymach l.n.
9. Marsz po obwodzie koła w rytm walca, obrót dookoła własnej osi. Prawidłowy krok walca.
20×
Ustawienie j.w.
Zwrócono uwagę na prawidłową postawę ciała.
IV. Nauka kroków i figur wybranych tańców.
1. Nauka poruszania i podrzucania pomponem – wyrzut rr z pomponem w różnych kierunkach.
2. Nauka podstawowego kroku samby.
3. Dołączenie do kroku samby ruchu pomponów.
4. Poruszanie się krokiem samby w różnych kierunkach. Nauka zwrotu.
5. Nauka kroku podwójnego oraz przejście ze skrzyżowaniem nóg.
10 min.
Ustawienie w rozsypce, prowadzący kontroluje prawidłowe wykonywanie ćwiczeń.
V. Nauka prostego układu tanecznego dla całej grupy.
Połączenie poznanych kroków w układ taneczny do muzyki.
11 min.
Ustawienie w szachownicę.
VI. Ćwiczenia uspokajające lub korektywne do muzyki.
1. Taniec w parach – Walc Wiedeński.
2. Chwyt szeroki za ramiona.
5 min.
kasperpl