Doskonalenie prowadzenia piłki wewnętrzną częścią stopy.doc

(37 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI

KONSPEKT LEKCJI

 

 

TEMAT: Doskonalenie prowadzenia piłki wewnętrzną częścią stopy.

PROWADZĄCY: Sławomir Skwarcan

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:

·         UMIEJĘTNOŚCI: Przyjęcie piłki i podanie wewnętrzną częścią stopy.

·         MOTORYCZNOŚCI: Kształtowanie zwinności, szybkości i celności.

·         WIADOMOŚCI: Rodzaje podań.

·         WYCHOWAWCZYM: Rozwijanie umiejętności pracy w zespole.

MIEJSCE LEKCJI: boisko szkolne

PRZYBORY/ PRZYRZĄDY:

CZAS: 45 min.

KLASA:

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe lekcji

Czas

Uwagi

 

1. Ćwiczenia organizacyjno- porządkowe.

 

1.      Zbiórka, powitanie uczniów.

2.      Sprawdzenie gotowości do zajęć.

3.      Podanie zadań i celów lekcji.

 

2-3’

Ustawienie w szeregu.

2. Rozgrzewka.

1.      Trucht przodem, na sygnał wykonujemy bieg tyłem itd.

2.      Trucht, krążenie głowy w prawą i lewą stronę.

3.      Trucht, krążenie nadgarstków.

4.      Trucht, krążenie oburącz do przodu.

5.      Trucht, krążenie oburącz do tyłu.

6.      Trucht, co trzeci krok przysiad z dotknięciem raz prawą raz lewą ręką ziemi.

7.      Trucht, na gwizdek przysiad i wyskok w górę z rękoma wyciągniętymi nad głową.

8.      Krok odstawno- dostawny przodem i tyłem do wnętrza koła.

9.      Przeplatanka przodem i tyłem do wnętrza koła.

10.  W parach ręce opieramy na barkach partnera, opad tułowia w przód z pogłębieniem na trzy.

11.  Stojąc tyłem do siebie , ramiona w górę , chwyt za ręce, skłony boczne (prawa, lewa strona).

12.  Stojąc tyłem do siebie, ramiona w górę, chwyt za ręce i na sygnał obaj uczniowie wykonują wykrok (prawą, lewą) nogą w przód nie puszczając rąk.

13.  Stojąc tyłem do siebie, ramiona w górę, chwyt za ręce, na przemian  stronne skłony w przód i tył.

14.  Stojąc naprzeciw siebie, podać sobie (prawe, lewe) ręce, w pozycji tej wzajemne przeciąganie się, przegrywa ten, który pozwoli ruszyć się z miejsca.

15.  W przysiadzie naprzeciw siebie „Walka kogutów”.

16.  Partner wyciąga ręce na wysokość swoich barków a drugi partner wykonuje wymach nogi do ręki partnera.

17.  Stojąc naprzeciw siebie, wznieść prawe nogi w przód, przytrzymując lewą ręką nogę współćwiczącego wykonywać podskokami obroty w prawo i lewo.

18.  Krążenie stopy w prawą, lewą stronę tzw. „gaszenie peta”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8-10’

Nauczyciel zwraca uwagę na prawidłowe wykonanie ćwiczeń.

 

3. Zabawa ożywiająca lub orientacyjno- porządkowa.

 

„Berek z piłką” ustawienie w rozsypce, berek prowadzi piłkę wewnętrzną częścią stopy, jego zadaniem jest uderzenie piłki tak, aby dotknęła ona uciekającego zawodnika wtedy dotknięty staje się berkiem. (Uderzenie wykonujemy wewnętrzną częścią stopy, jeśli uderzymy inaczej dotknięcie się nie liczy, jeśli piłka odbije się od ściany i dotknie zawodnika nie liczy się).

 

 

4-5’

Nauczyciel kontroluje zachowanie się uczniów podczas zabawy. Pilnuje aby uderzenia nie były zbyt silne.

4. Ćwiczenia taktyczne i techniczne.

 

Są cztery stacje (uczniowie podzieleni są na 4 drużyny).

Na:

1.      Stacji – uczniowie wykonują przeskoki obunóż i jednonóż przez skakankę.

2.      Stacji – uczniowie ustawieni są w rzędach po trzy osoby, stojąc naprzeciwko siebie w odległości 4 m., pierwszy z rzędu wykonuje jeden kozioł i wykonuje podanie z przed klatki piersiowej do partnera stojącego naprzeciwko, zawodnik chwyta piłkę i podaje następnemu z naprzeciwka.

3.      Stacji – uczniowie ustawieni są na obwodzie koła, wykonują odbicia sposobem górnym.

4.      Stacji – uczniowie ustawieni są w rzędach równolegle do siebie w odległości ok. 5 m. Pierwsi z rzędu wykonują podania (wewnętrzną częścią stopy) między sobą poruszając się do przodu do wyznaczonej linii i wracają z powrotem podając piłkę następnej parze.

 

 

 

 

 

 

 

 

10-12’

 

 

*** ß-à ***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

***----------à

       /\/\/\/\/\/\/

***----------à

5. Gra.

 

Gra toczy się na przepisach obowiązujących w piłce nożnej.

8-10’

Nauczyciel występuje w roli sędziego.

6. Ćwiczenia uspokajające lub korekcyjne

 

Marsz dookoła sali, unosząc ręce do góry robimy głęboki wdech, opuszczając wydech. Naśladujemy lecące ptaki.

 

2-3’

 

7. Ćwiczenia organizacyjno- porządkowe.

1.      Uporządkowanie przyrządów i przyborów.

2.      Podsumowanie lekcji.

 

2’

Ustawienie w dwu szeregu.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin