PLAN
METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Data: 15.XI.2000 r.
Klasa: I a LT
Zadanie główne ( temat lekcji ):
G.P. Doskonalimy poznane przewroty w tył.
Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :
Sprawności motorycznej
- rozwinie koordynację wzrokowo-ruchową
- zwiększy orientację przestrzenną
- poprawi gibkość
- zwiększy siłę mm RR
Umiejętności
- potrafi wykonać przewroty w tył z różnych pozycji wyjściowych
- potrafi połączyć przewroty w tył
Wiadomości
- zna zasady bezpiecznego wykonywania ćwiczeń
- zna zasady wykonywania ćwiczeń rozciągających
- zna sposoby samoasekuracji i asekuracji przy przewrotach
Usamodzielniania
- współuczestniczy w organizacji lekcji: samodzielnie dobiera ćwiczenia wzmacniające ramiona, przynosi i sprząta materace
- dobiera bezpieczną pozycję do ćwiczeń
- poprawia ( koryguje) postawę
Opracowanie i prowadzenie
mgr Kamila Nobis
© by Kamila Nobis
Część lekcji
docelowe
zadania
1
2
3
4
5
Część wstępna
Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji
- słucha informacji nauczyciela
-zapoznaje się z zadaniami lekcji
- sprawdza gotowość ucznia do lekcji
- podaje temat lekcji
- wyjaśnia wpływ przygotowania organizmu na efektywność ćwiczeń
- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń
-pogadanka
Część główna A
Przygotuje i pobudzi organizm do wysiłku fizycznego.
Wzmocni ramiona, poprawi gibkość
Wykona w truchcie, marszu, rozsypce ćwiczenia
tułowia, ramion, nóg.
Samodzielnie dobiera i wykonuje ćwiczenia wzmacniające ramiona.
Wykona :
- kołyskę w leżeniu przodem, tyłem, bokiem na prawym i na lewym boku
- przetoczenie w przód z przysiadu podpartego
- jw. w tył
- proponuje zaplanowane przez siebie ćwiczenia
- czuwa nad poprawnym wyborem ćwiczeń
- czuwa nad zachowaniem bezpieczeństwa
- czuwa nad dokładnością wykonywanych ćwiczeń
- naśladowcza ścisła
- zadaniowa ścisła
Część główna B
Poprawi, koordynację wzrokowo-ruchową
Rozwija samodzielność .
- przewrót w tył z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego
- przewrót w tył z pp. do rozkroku
- przewrót w tył z lądowania na proste nogi do rozkroku
- jw. do wyprostowanych nóg
- przewrót w tył z pp. do półszpagatu
- łączy wybrane przez siebie przewroty w układ wg własnej inwencji
- dzieli ucz. na grupy
- przypomina o samoasekuracji, czuwa nad bezpieczeństwem i dokładnością ćwiczeń
Część końcowa
Uspokoi organizm po wysiłku.
Pozna celowość wykonywanych ćwiczeń.
wykona:
- ćwiczenia oddechowe i uspokajające
- ćwiczenia rozciągające
- pokaże i objaśni ćwiczenia oddechowe, uspokajające i rozciągające
- omówi i podsumuje lekcję, oceni najlepiej ćwiczących
- pogadanka
kasperpl