Readme.txt

(10 KB) Pobierz
Gothic II PL v1.30
==================

Spis tre�ci:
-----------

1. Wymagania systemowe
2. Instalacja
3. Kr�tkie wprowadzenie
4. Sterowanie
5. Dodatkowe klawisze
6. Mo�liwe problemy
    I   og�lne
    II  karty graficzne
    III karty d�wi�kowe
7. Szybko�� dzia�ania gry
8. Pomoc techniczna i uaktualnienia

----------------------------------------------------------------------------------


1. Wymagania systemowe


    Minimalne:

    Windows 98/2000/XP
    256 MB pami�ci RAM (dla Windows XP zalecane 512 MB)
    Karta graficzna kompatybilna z DirectX 7, wyposa�ona w 32 MB pami�ci tekstur
    Procesor Pentium III 700 (lub zgodny) (1,2Ghz dla kart graficznych bez T&L)
    2,2 GB wolnego miejsca na twardym dysku
    Karta d�wi�kowa zgodna z DirectX

    Zalecane:

    Windows 98/2000/XP
    Karta graficzna z 64 MB pami�ci, T&L i 24-bitowym z-buforem
    384 MB pami�ci RAM
    Procesor Pentium III 1.2Ghz (lub zgodny)
    2,2 GB wolnego miejsca na twardym dysku
    Karta d�wi�kowa zgodna z DirectX i sprz�towym wsparciem dla d�wi�ku 3D

    Optymalne:

    Windows 98/2000/XP
    Karta graficzna z 64 MB pami�ci, T&L i 24-bitowym z-buforem
    512 MB pami�ci RAM (DDR)
    Procesor Pentium III 2Ghz (lub zgodny)
    2,2 GB wolnego miejsca na twardym dysku
    Karta d�wi�kowa zgodna z DirectX i wsparciem dla d�wi�ku 3D (zalecany EAX)
    Mysz z k�kiem

    Uwaga: Gothic II mo�e nie wsp�pracowa� z Windows 95 i NT (we wszystkich wersjach).

    Posiadacze Windows 2000 powinni zainstalowa� najnowszy zestaw uaktualnie� (Service Pack).


2. Instalacja

    W�� pierwsz� p�yt� z gr� do nap�du CD i post�puj zgodnie z instrukcjami wy�wietlanymi na ekranie.

    Upewnij si�, �e w twoim systemie zainstalowano DirectX w wersji 8, lub nowszej. W przeciwnym wypadku program instalacyjny zaproponuje ci automatyczne uaktualnienie DirectX. Instalacja DirectX mo�e wymaga� ponownego uruchomienia komputera.


3. Kr�tkie wprowadzenie

    G�rnicza Dolina Khorinis. Okres �wietno�ci tego niegdy� zasobnego w surowce regionu dawno ju� przemin��. Uwi�zieni za magiczn� Barier� niewolnicy i pospolici przest�pcy wiedli sw�j ponury �ywot, skazani na do�ywotni� prac� przy wydobyciu magicznej rudy.
    Jeden dzielny cz�owiek zdo�a� jednak zerwa� ich okowy. Walcz�c o swoj� wolno�� i przetrwanie zg��bi� tajemnice zapomnianych od wiek�w podziemnych �wi�ty�, by stawi� czo�a wys�annikowi ciemno�ci i zniszczy� Barier�. Daj�c wreszcie upust narastaj�cej przez wiele lat w�ciek�o�ci, wi�niowie rzucili si� do ucieczki.

    Miasto Khorinis by�o zupe�nie nie przygotowane. Jego mieszka�cy zbyt d�ugo �yli w prze�wiadczeniu o niezniszczalno�ci magicznego wi�zienia. Niewielki garnizon stra�nik�w nie m�g� si� przeciwstawi� pot�nej fali zbieg�ych skaza�c�w. Po kilku krwawych potyczkach, wielu wi�ni�w zdo�a�o zbiec z Kolonii, znajduj�c schronienie w pobliskich lasach, g�rach i osadach.

    Coraz cz�stsze napady w pobli�u miejskich mur�w i rosn�ca z dnia na dzie� bezczelno�� bandyt�w niemal zupe�nie sparali�owa�y miasto. Cz�� farmer�w, rozz�oszczona nieporadno�ci� miejskiej stra�y, zawar�a z uciekinierami umow�. Zbuntowani ch�opi przestali p�aci� danin� na rzecz kr�la, ochron� swoich farm powierzaj�c najemnikom.
    Przysz�o�� Khorinis zawis�a na w�osku. Bunt farmer�w pozbawi� miasto dostaw �ywno�ci, a zgromadzone wcze�niej zapasy kurcz� si� w drastycznym tempie. W�adza stra�nik�w ko�czy si� na miejskich bramach, a za murami nikt nie mo�e by� spokojny o swoje mienie i �ycie. W Khorinis wybuch�a nowa wojna. Wojna domowa.

    Ale to jeszcze nie koniec zmartwie�. Z�o nie zosta�o pokonane, i zn�w podnosi sw�j ohydny �eb. Tym razem zamierza jednak rozprawi� si� z rodzajem ludzkim raz na zawsze, i wydaje si�, �e nikt nie jest w stanie go powstrzyma�...

    Ale czy aby na pewno?



4. Sterowanie

    Kieruj�c si� sugestiami graczy wprowadzili�my w systemie sterowania szereg zmian, kt�re maj� z za�o�enia u�atwi� zabaw�:

    - Wiele podstawowych dzia�a�, takich jak u�ywanie i podnoszenie przedmiot�w, mo�na teraz wykonywa� pos�uguj�c si� WY��CZNIE przyciskiem dzia�ania.
    - Usprawniono interfejs handlowy
    - Dodano nowy spos�b sterowania w trakcie walki
    - W trakcie gry mo�na teraz pos�ugiwa� si� joystickiem
    - Dodano dodatkowe klawisze skr�t�w (patrz: rozdzia� 5.)

    Nowy, "rozszerzony" spos�b sterowania w trakcie walki jest domy�lnie wy��czony. Naszym zdaniem redukuje on zabaw� to prostego schematu "wyceluj i zabij". Spos�b walki znany z Gothic 1 by� pod tym wzgl�dem bardziej wymagaj�cy i ciekawszy. Podstawow� zmian� w stosunku do starego systemu jest fakt, �e aby zada� cios wystarczy teraz nacisn�� tylko jeden przycisk.
    Nowe ruchy mo�na konfigurowa� w menu sterowania dopiero po w��czeniu nowego systemu walki!

    - Klawisz "Blok"		: Klawisz ten zast�puje kombinacj� DZIA�ANIE-Dӣ z Gothic 1
    - Klawisz "Atak z prawej"	: Klawisz ten zast�puje kombinacj� DZIA�ANIE-PRAWO z Gothic 1
    - Klawisz "Atak z lewej" 	: Klawisz ten zast�puje kombinacj� DZIA�ANIE-LEWO z Gothic 1
    - Klawisz "Zablokowanie widoku"  : Po naci�ni�ci tego klawisza, dany NPC pozostanie w centrum pola widzenia, dop�ki nie zginie, lub padnie nieprzytomny.

    Po w��czeniu nowego systemu sterowania, twoja posta� automatycznie zwr�ci si� w stron� kolejnego przeciwnika, chyba �e naci�niesz klawisz W LEWO lub W PRAWO, albo poruszysz myszk�.


5. Dodatkowe klawisze

    Modyfikuj�c plik GOTHIC.INI znajduj�cy si� w folderze SYSTEM, mo�esz uaktywni� dodatkowe klawisze specjalne.

    Naszym zdaniem, wykorzystywanie tych klawiszy mo�e negatywnie wp�yn�� na doznania z gry, dlatego domy�lnie s� one wy��czone.

    Klawisze skr�t�w dla mikstur:

    Aby w��czy� te klawisze, dodaj "1" za kluczem "usePotionKeys" w pliku GOTHIC.INI
    UWAGA: Domy�lne przypisania klawiszy mo�na zmienia� dopiero po w��czeniu nowego trybu sterowania w trakcie walki.

    - Klawisz "Mikstura many":
    Po naci�ni�ciu tego klawisza, twoja posta� wypije pierwszy nap�j odnawiaj�cy man�, kt�ry znajduje si� w ekwipunku.

    - Klawisz "Mikstura lecznicza":
    Po naci�ni�ciu tego klawisza, twoja posta� wypije pierwszy nap�j odnawiaj�cy man�, kt�ry znajduje si� w ekwipunku.

    Klawisze szybkiego odczytu/zapisu:

    Po dodaniu "1" za kluczem "useQuickSaveKeys" w pliku GOTHIC.INI, klawisz F5 dokonuje szybkiego zapisu, a F9 szybkiego odczytu stanu gry.


6. Mo�liwe problemy

I   og�lne:
    ------

    Obecno�� wirtualnych nap�d�w CD mo�e w niekt�rych konfiguracjach uniemo�liwia� uruchomienie gry. Nale�y je w takim przypadku wy��czy�.

II  karty graficzne:
    ---------------

    W razie problem�w z prawid�owym wy�wietlaniem obrazu, upewnij si�, �e w twoim systemie zainstalowano odpowiednie sterowniki do karty graficznej.

    NVIDIA: www.nvidia.com
    ATI:    www.ati.com
    MATROX: www.matrox.com
    ELSA:   www.elsa.de

    Karty sprawdzone przez producenta gry:

    NVIDIA
    ------
    GeForce 256, GeForce 2 MX, GeForce 2 GO, GeForce 2 GTS, GeForce 2 Ultra,
    GeForce 2 Pro, Geforce 3, Geforce 4 :
    �adnych problem�w. [Wersja 6.13.10.3082]

    ATI
    ---
    Radeon (wszystkie rodzaje):
    �adnych problem�w.
    FSAA mo�e nie dzia�a� na Radeonie 9700 (szczeg�y w pliku GOTHIC.INI)

    MATROX
    ------
    Parhelia:
    �adnych problem�w.

    SIS
    ---
    Xabre 400:
    Mo�liwe migotanie tekstur

    Kyro II
    -------
    Mo�liwe migotanie tekstur, s�aba wydajno��


    Poni�sze karty nie s� obs�ugiwane przez GOTHIC II. Uruchomienie gry na niekt�rych z nich mo�e si� uda�, cho� nale�y si� liczy� z mo�liwo�ci� wyst�pienia b��d�w w wy�wietlanym obrazie.

    Wszystkie karty wyposa�one w 16 (lub mniej) MB pami�ci graficznej
    Wi�kszo�� starych kart graficznych zintegrowanych z p�yt� g��wn�

    NVIDIA:     TNT2/M64, TNT2, TNT2 Ultra, TNT2 Pro, TNT i starsze modele
    ATI:        Rage 128, Rage 128 Pro, Pro GL i starsze modele
    Maxtrox:    G450, G400 i starsze modele
    3DFX:       Wszystkie karty.
    VIDEOLOGIC: Power VR


III karty d�wi�kowe:
    ---------------

    Niemal wszystkie karty d�wi�kowe zgodne z Windows b�d� wsp�pracowa�y z GOTHIC II. Gdyby mimo to wyst�pi�y jakie� problemy, zastosuj si� do poni�szych wskaz�wek:

    1.) Spr�buj wy��czy� d�wi�k, by upewni� si�, �e �r�d�em k�opot�w jest w istocie karta d�wi�kowa! W tym celu dodaj "0" za kluczem "soundEnabled" w pliku GOTHIC.INI

    2.) W ustawieniach d�wi�kowych wybierz MILES 2d jako �r�d�o d�wi�ku.

    3.) Uaktualnij sterowniki swojej karty d�wi�kowej.


7. Szybko�� dzia�ania gry


    Zamknij wszystkie aplikacje dzia�aj�ce w tle. Mog� one negatywnie wp�ywa� na szybko�� dzia�ania GOTHIC II.

    Staraj si� regularnie defragmentowa� twardy dysk. Fragmentacja twardego dysku spowalnia doczytywanie nowych danych. O defragmentacji dysku powinni pami�ta� przede wszystkim u�ytkownicy posiadaj�cy niewiele pami�ci RAM.

    Je�li tw�j twardy dysk obs�uguje UDMA (wszystkie nowsze nap�dy powinny sobie z tym poradzi�), upewnij si�, �e tryb ten jest w��czony.

    Unikaj wykorzystywania narz�dzi kompresuj�cych na bie��co zawarto�� twardego dysku (jak DriveSpace lub RamOptimizer). Mog� one negatywnie wp�yn�� na szybko�� (i stabilno��) dzia�ania GOTHIC II.

    Podstawowe zasady:

    1) Pami��: Wyposa�enie komputera w 384 MB lub 512 MB pami�ci RAM przyspieszy dzia�anie gry i skr�ci czas doczytywania danych (w stosunku do systemu z 256 MB RAM). Wy��cz muzyk� i ogranicz pole widzenia, by zmniejszy� zapotrzebowanie gry na pami�� RAM.

    2) Procesor: Posiadacze kart graficznych z T&L i odpowiedniej ilo�ci pami�ci nie powinni odczuwa� �adnych niedogodno�ci na procesorach klasy P3-700. Ogranicz pole widzenia i wy��cz efekty wiatru oraz wody, by zmniejszy� zapotrzebowanie gry na moc obliczeniow� procesora. Pami�taj, �e domy�l...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin