DROZAPOL.doc

(89 KB) Pobierz
DROZAPOL-PROFIL

 

 

 

 

 

DROZAPOL-PROFIL

 

SPÓŁKA AKCYJNA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CHARAKTERYSTYKA SPÓŁKI

 

NAZWA: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „DROZAPOL–PROFIL”

W. Rybka, G. Rybka Spółka Jawna

SIEDZIBA (Adres): 85-880 Bydgoszcz, ul. Toruńska 298a

 

 

 

 

DROZAPOL-PROFIL S.A. to czołowy dystrybutor wyrobów hutniczych w Polsce północno-zachodniej. Firma zajmuje się sprzedażą wyrobów hutniczych ze stali niestopowych, a w szczególności blach gorąco i zimnowalcowanych, kształtowników gorąco i zimnowalcowanych, prętów okrągłych i płaskich, profili zamkniętych i rur. Spółka zajmuje się również produkcją kontenerów i konstrukcji stalowych, świadczeniem usług wstępnego przetworzenia i obróbki stali oraz usług transportowych. DROZAPOL-PROFIL S.A. realizuje sprzedaż przez główny skład handlowy w Bydgoszczy, oddziały w Ujściu koło Piły, Ostrowcu Świętokrzyskim i we Wrocławiu, przedstawicielstwa handlowe w Słupsku i Krakowie oraz przez bezpośrednie dostawy z hut krajowych i zagranicznych. Spółka dysponuje własnym zapleczem magazynowym (hale i place) oraz transportowym.

              DROZAPOL-PROFIL S.A. korzysta ze zdywersyfikowanych źródeł zaopatrzenia. Największym dostawcą towarów są spółki Grupy Mittal Steel Polska oraz ukraiński Zaporohstal. Ponadto Spółka dokonuje zakupów w mniejszych krajowych hutach, w hutach regionu Europy Środkowo-Wschodniej (Czechy, Węgry, Słowacja, Słowenia) oraz w Niemczech, Szwecji, Białorusi i Rosji. Największą grupę klientów Spółki stanowią firmy zajmujące się produkcją konstrukcji stalowych, maszyn oraz firmy budowlane. Niemal całość sprzedaży wyrobów hutniczych trafia na rynek krajowy, w tym 80% do klientów zlokalizowanych na terenie województw: kujawsko-pomorskiego, wielkopolskiego, zachodnio-pomorskiego, pomorskiego i lubuskiego. Na koniec 2004 roku Spółka zatrudniała 114 osób.

              W latach 2000-2004 DROZAPOL-PROFIL S.A. odnotował dynamiczny wzrost sprzedaży i przychodów, a rok 2004 był najlepszym pod względem osiągniętych wyników finansowych w historii działalności Spółki. W 2004 roku przychody netto ze sprzedaży DROZAPOL-PROFIL wyniosły 96,3 mln PLN, co oznacza wzrost o 29% w porównaniu z rokiem poprzednim. Wzmocnienie trendu wzrostowego przychodów w ciągu ostatnich 12 miesięcy nastąpiło, dzięki pozyskaniu nowych klientów oraz wzrostowi cen wyrobów stalowych w pierwszym półroczu 2004 r. Zysk na działalności operacyjnej w 2004 r. wyniósł 14,8 mln PLN, zaś zysk netto ukształtował się na poziomie 13,8 mln PLN. W 2005 roku Spółka umacnia swoją pozycję rynkową, intensyfikując sprzedaż w nowych regionach kraju. W terenie zatrudniani są przedstawiciele handlowi i tworzone są kolejne oddziały, biura handlowe, przedstawicielstwa. Nie można również wykluczyć konsolidacji poziomej i przejmowania niektórych konkurentów. DROZAPOL-PROFIL będzie angażował się w coraz większym stopniu we wstępne przetwarzanie stali, oferując usługi cięcia oraz w produkcję wyrobów finalnych.

              Zapotrzebowanie klientów końcowych kształtuje następujący zakres przedmiotowy oferty Emitenta:

a)                             Wyroby płaskie

*blachy i taśmy gorąco walcowane cienkie

*blachy gorąco walcowane grube

*blachy i taśmy zimnowalcowane

*blachy ocynkowane ogniowo o elektrolitycznie

b)                             Kształtowniki gorąco walcowane

*ceowniki zwykłe i ekonomiczne

*dwuteowniki zwykłe, ekonomiczne, szerokostopowe

*kątowniki równoramienne i teowniki

c)                             Pręty

*pręty i walcówki okrągłe żebrowane

*pręty okrągłe gładkie, walcówki i druty

*pręty płaskie i kwadratowe

*siatki i maty budowlane

d)                             Profile i rury

*profile zimnogięte z taśmy gorąco walcowanej kwadratowe i prostokatne

*rury ze szwem i bezszwowe

e)                             Pozostałe towary (złom, materiały budowlane i inne)

f)                              Usługi transportowe i inne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

STRATEGIA I OCZEKIWANIA

 

Rozbudowa sieci sprzedaży

 

Dane z ubiegłego roku mówią o tym, że w ciągu najbliższych 3 lat DROZAPOL-PROFIL S.A. zamierza koncentrować się na zwiększeniu udziału w sprzedaży wyrobów hutniczych w Polsce poprzez rozbudowę sieci sprzedaży z możliwością zaangażowania kapitałowego w innych hurtowniach. Większa sieć dystrybucji poprawi dostępność towarów dla nowych klientów oraz pozwoli skrócić czas dostawy towaru dla dotychczasowych odbiorców. Ponadto lokalizacja centrum magazynowo-logistycznego na południu kraju zwiększy efektywność dostaw do klientów zlokalizowanych w centrum i na południu Polski oraz obniży koszty transportu.

Innym elementem strategii DROZAPOL-PROFIL S.A. jest zwiększanie sprzedaży wyrobów hutniczych do aktualnych klientów poprzez zaangażowanie kapitałowe w ramach konsolidacji pionowej. Obiektem zaangażowania kapitałowego mogą być w szczególności przedsiębiorstwa produkujące konstrukcje stalowe, maszyny i urządzenia. Realizacja tego celu zapewni Spółce zwiększenie udziału przychodów ze sprzedaży oraz poprawi efektywność działania na poziomie grupy i zwiększy bezpieczeństwo transakcji.

              W celu zwiększenia udziału sprzedaży wyrobów przetworzonych DROZAPOL-PROFIL S.A. przystąpi do budowy Serwis Centrum. Inwestycja ta pozwoli na instalację urządzeń służących do wstępnego przetwarzania stali. W ten sposób do wykonywanych już czynności usługowych takich jak cięcie i palenie blach dołączona zostanie oferta centrum serwisowego dla wyrobów płaskich i długich. Działania te zwiększą konkurencyjność oferty Spółki jak również pozytywnie wpłyną na racjonalność kosztów w ramach grupy kapitałowej.

DROZAPOL-PROFIL S.A. zamierza realizować dalsze inwestycje w rozwój własnego taboru samochodowego. Przyczyni się to do ograniczenia zakupów obcych usług transportowych. Spółka, koncentrując logistykę na poziomie grupy, zwiększy efektywność funkcjonowania działu transportowego. Wykorzystanie posiadanych środków transportu obejmie dostawy wyrobów gotowych spółek z grupy kapitałowej do ich odbiorców oraz transport towarów kupowanych w ramach podstawowej działalności DROZAPOL-PROFIL S.A.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BILANS ANALITYCZNY ZA LATA 2002-2003

 

 

 

TREŚĆ

STAN NA KONIEC ROKU

 

ZMIANY

 

INTERPRETACJA ZMIAN

 

POPRZEDNIEGO

OBROTOWEGO

 

 

 

 

 

SUMA W

%

SUMA W

%

SUMA W

%

 

 

 

 

TYŚ ZŁ

 

TYŚ ZŁ

 

TYŚ ZŁ

 

 

 

 

AKTYWA RAZEM

23788

100

28152

100

4364

18,3

POZYTYWNY WZROST

A. Aktywa trwałe

2297

9,7

3297

11,7

1000

43,5

POZYTYWNE ZJAWISKO

1.Wartości niemater-

3

0,01

0

0

-3

-100

BRAK NACISKU NA PRAWA

ialne i prawne

 

 

 

 

 

 

DO NOWEJ TECHNIKI

2.Rzeczowe aktywa

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin