matematyka.doc

(572 KB) Pobierz
Dodawanie / odejmowanie

Dodawanie / odejmowanie

Czy potrafisz rozwiązać krzyżówkę? W każdą kratkę wpisz odpowiednią liczbę lub znak działania (+ albo -), tak aby w każdej kolumnie i w każdym rzędzie było prawidłowe działanie: odejmowanie lub dodawanie.

 

Poprzednie<> Poprzednie

Do góry, menu nadrzędne, lista zadań<> Do góry, menu nadrzędne

Następne Następne<>


 

Krzyżówka dla dzieci nr 3

Dodawanie / odejmowanie

Czy potrafisz rozwiązać krzyżówkę? W każdą kratkę wpisz odpowiednią liczbę lub znak działania (+ albo -), tak aby w każdej kolumnie i w każdym rzędzie było prawidłowe działanie: odejmowanie lub dodawanie.

 

Czy potrafisz rozwiązać krzyżówkę? W każdą kratkę wpisz odpowiednią liczbę lub znak działania (+ albo -), tak aby w każdej kolumnie i w każdym rzędzie było prawidłowe działanie: odejmowanie lub dodawanie.

 

->Rozwiązanie zadania

Dodawanie / odejmowanie

Czy potrafisz rozwiązać krzyżówkę? W każdą kratkę wpisz odpowiednią liczbę lub znak działania (+ albo -), tak aby w każdej kolumnie i w każdym rzędzie było prawidłowe działanie: odejmowanie lub dodawanie.

 

Możenie / dzielenie

Czy potrafisz rozwiązać krzyżówkę? W każdą kratkę wpisz odpowiednią liczbę lub znak działania (* albo /), tak aby w każdej kolumnie i w każdym rzędzie było prawidłowe działanie: mnożenie lub dzielenie.

 

Możenie / dzielenie

Czy potrafisz rozwiązać krzyżówkę? W każdą kratkę wpisz odpowiednią liczbę lub znak działania (* albo /), tak aby w każdej kolumnie i w każdym rzędzie było prawidłowe działanie: mnożenie lub dzielenie.

Edukacyjna krzyżówka dla dzieci ucząca tabliczki mnożenia.

Ania bawiąc się klockami, zważyła je kilka razy. Czy na podstawie przedstawionych poniżej rysunków potrafisz powiedzieć ile waży każdy klocek?

Waga nr 1 - klocki na wadze

Waga nr 2- klocki na wadze

Monika ważyła banany i jabłka.
Czy widząc wskazania wagi na poniższych rysunkach potrafisz powiedzieć ile waży banan, a ile jabłko?



Staszek bawił się w sklep.
Czy potrafisz powiedzieć ile w jego sklepie waży jabłko a ile banan?



Czy patrząc na wskazania wagi potrafisz powieidzieć ile waży słoneczko, a ile chmurka?



Czy patrząc na wskazania wagi potrafisz uszeregować owoce od najlżejszego do najcięższego?



Górna waga znajduje się w równowadze. Dorysuj tyle jabłek na dolnej wadze, by również ona była w równowadze.



Strony dla dzieci

Zuzia ważyła na swojej wadze szalkowej szczoteczki do zębów i pastę do zębów. Dwa razy udało się Zuzi uzyskać równowagę, co pokazują obrazki. Czy na podstawie tych obrazków potrafisz powiedzieć ile waży szczoteczka do zębów, a ile pasta do zębów?

Pierwsze wskazazanie wagi szalkowej ze szczoteczkami do zębów i pastą do zębów: lewa szalka - szczoteczka do zębów i pasta do zębów, prawa szalka - odważnik 20deg

Drugie wskazazanie wagi szalkowej ze szczoteczkami do zębów i pastą do zębów: lewa szalka  - 3 szczoteczki do zębów i pasta do zębów, prawa szalka - odważnik 30deg

Strony dla dzieci

Pierwsza waga znajduje się w równowadze. Co trzeba dorysować w miejsce znaku zapytania by druga waga była w równowadze?

Pierwsze wskazazanie wagi szalkowej ze szczoteczkami do zębów i pastą do zębów: lewa szalka - szczoteczka do zębów i pasta do zębów, prawa szalka - odważnik 20deg

Drugie wskazazanie wagi szalkowej ze szczoteczkami do zębów i pastą do zębów: lewa szalka  - 3 szczoteczki do zębów i pasta do zębów, prawa szalka - odważnik 30deg

Strony dla dzieci

Spójrz na poniższą wagę która znajduje się w równowadze i powiedz ile waży cała pizza...

Pizza - waga z jedną całą pizza i z drugą połową pizzy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czy patrząc na poniższą wagę potrafisz powiedzieć ile waży banan a ile ananas?

Banany i ananas. Pierwsza waga będąca w równowadze ma lewej szalce ananas zaś na prawej trzy banany. Druga waga będąca w równowadze ma lewej szalce ananasa i banana zaś na drugiej odważnik o wadze 60 dag.

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 10.

 

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 10.

 

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 10.

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 15.

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 15.

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 15.

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 11.

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 9.

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 15.

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 10.

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 10.

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 10.

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 15.

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 15.

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 11.

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 11.

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 9.

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 15.

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 18.

 

Poprzednie<> Poprzednie

Do góry, menu nadrzędne, lista zadań<> Do góry, menu nadrzędne

Następne Następne<>


 

Magiczny kwadrat

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 18.

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 17.

Uzupełnij pola matematycznych schodów (regułę znajdziesz poniżej).

Matematyczne schody - zestaw pól które trzeba uzupełnić liczbami.

Reguła

Poniższą regułę muszą spełniać wszystkie trójki kratek z których jedna jest górna a dwie dolne:
Reguła: kratka górna = suma dwóch niższych kratek dolnych / 2

Przykład reguły

Reguła - przykład reguły obliczania wartości matematycznych schodów.

Powyższe schodki spełniają regułę gdyż:: 3 = (2+4) / 2

->Rozwiązanie zadania

Uzupełnij pola matematycznych schodów (regułę znajdziesz poniżej).

Matematyczne schody - zestaw pól które trzeba uzupełnić liczbami.

Reguła

Poniższą regułę muszą spełniać wszystkie trójki kratek z których jedna jest górna a dwie dolne:
Reguła: kratka górna = suma dwóch niższych kratek dolnych / 2

Przykład reguły

Reguła - przykład reguły obliczania wartości matematycznych schodów.

Powyższe schodki spełniają regułę gdyż: 12 = 4*6/2

->Rozwiązanie zadania

 

Uzupełnij pola matematycznych schodów (regułę znajdziesz poniżej).

Matematyczne schody - zestaw pól które trzeba uzupełnić liczbami.

Reguła

Poniższą regułę muszą spełniać wszystkie trójki kratek z których jedna jest górna a dwie dolne:
Reguła: kratka górna = suma dwóch niższych kratek dolnych / 2

Przykład reguły

Reguła - przykład reguły obliczania wartości matematycznych schodów.

Powyższe schodki spełniają regułę gdyż:: 3 = (2+4) / 2

->Rozwiązanie zadania

 

Tylko jeden z serków poniżej jest zdrowy. Droga do niego prowadzi przez tajemny labirynt.
Jak trzeba poruszać się w labiryncie aby nie zgubić drogi?
Począwszy od wejścia należy przechodź na pole o 2 większe. Przechodzić możesz tylko na sąsiadujące pola w pionie lub poziomie.
A więc do dzieła. Znajdź dobry serek i otocz go czerwonym okręgiem tak by inni też wiedzieli, który serek można jeść!

Labirynt liczb

Tajemniczy labirynt prowadzi do słoneczka. Tylko do którego? Twoim zadaniem jest odkryć tę tajemnicę.
Jak trzeba poruszać się w labiryncie aby nie zgubić drogi?
Począwszy od wejścia należy przechodź na pole o 3 większe. Przechodzić możesz tylko na sąsiadujące pola w pionie lub poziomie.
A więc do dzieła. Znajdź słoneczko i otocz je niebieskim okręgiem tak by inni też wiedzieli, dokąd prowadzi ten tajemny labirynt!

 

Labirynt liczb

Tajemniczy labirynt prowadzi do pysznego jabłeczka. Pozostałe jabłuszka są zatrue!
Tylko które jabłuszko jest dobre i niezatrue? Tą tejmnicę skrywa labirynt...
Jak trzeba poruszać się w labiryncie aby nie zgubić drogi i odkryć tajemnicę jabłek?
Począwszy od wejścia należy przechodź na pole z liczbą o 4 większą. Przechodzić możesz tylko na sąsiadujące pola w pionie lub poziomie.
A więc do dzieła. Znajdź pyszne jabłuszko i otocz je czerwonym okręgiem, tak by inni też wiedzieli, dokąd prowadzi ten tajemny labirynt i które jabłuszko można zjeść bez obawy!

 

Labirynt liczb

Wąż pragnie pokonać tajemniczy labirynt i dostać się do zaczarowanego jabłuszka. Jeśli je zje, będzie miał dwa razy dłuższy ogon.
Pomóż wężowi dotrzeć do zaczarowanego jabłuszka i wskaż mu drogę w tajmeniczym i groźnym labiryncie.
W labiryncie tym można poruszać się tylko po korytarzach, które wyznaczaja pola z liczbami parzystymi. Przechodzić można tylko na sąsiednie pole w liniach poziomych lub pionowych.
Nie wolno dwa razy przejść tego samego pola.
A więc do dzieła. Znajdź pyszne jabłuszko i otocz je czerwonym okręgiem, tak by wąż wiedział, gdzie ma sie udać!
Nie daj się zwieść ślepym zaułkom!

 

Labirynt liczb

Małpka zgubiła drogę do drzewka gdzie jest jej dom i czeka na nią jej Mamusia, Tatuś i braciszkowie.
Pomóż małpce odnaleźć drogę w tajemnym labiryncie, w którym można poruszać się tylko w liniach poziomych i pionowych, zaś przechodzić należy na pole o 2 wieksze od tego na którym się znajdujemy.
Mała małpeczka trzęsię ze strachu, gdyż jeśli zejdzie z właściwej drogi to wpadnie do głębokiego lochu gdzie czai się okropny krokodyl.
Wskaż małpce ołówkiem właściwą drogą by mogła uradować czekającą na nią Rodzinę...

 

Wesołe zabawy dla dzieci

Uzupełnij puste pola poniższej tabeli, wiedząc, że w każdym białym polu znajdują się iloczyny tych dwóch liczb z szarych pól, które znajdują się w tym samym rzędzie i kolumnie co dane białe pole.

Tabliczka mnożenia z pustymi polami które należy wypełnić

Wesołe zabawy dla dzieci

Uzupełnij puste pola poniższej tabeli, wiedząc, że w każdym białym polu znajdują się iloczyny tych dwóch liczb z szarych pól, które znajdują się w tym samym rzędzie i kolumnie co dane białe pole. Liczby w szarych polach nie mogą być większe od 10.

Tabliczka mnożenia z pustymi polami które należy wypełnić

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wesołe zabawy dla dzieci

Uzupełnij puste pola poniższej tabeli, wiedząc, że w każdym białym polu znajdują się iloczyny tych dwóch liczb z szarych pól, które znajdują się w tym samym rzędzie i kolumnie co dane białe pole.

Tabliczka mnożenia z pustymi polami które należy wypełnić

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wesołe zabawy dla dzieci

Uzupełnij puste pola poniższej tabeli, wiedząc, że w każdym białym polu znajdują się iloczyny tych dwóch liczb z szarych pól, które znajdują się w tym samym rzędzie i kolumnie co dane białe pole. Liczby w szarych polach nie mogą być większe od 10.

Tabliczka mnożenia z pustymi polami które należy wypełnić

 

 

 

Wesołe zabawy dla dzieci

Uzupełnij puste pola poniższej tabeli, wiedząc, że w każdym białym polu znajdują się iloczyny tych dwóch liczb z szarych pól, które znajdują się w tym samym rzędzie i kolumnie co dane białe pole. Liczby w szarych polach nie mogą być większe od 10.

Tabliczka mnożenia z pustymi polami które należy wypełnić

Tabliczka mnożenia w zakresie do 30

Wesołe zabawy dla dzieci

Poniższa tabliczka mnożenia zawiera niektóre pola puste. Uzupełnij puste pola wiedząc, że w białych polach tabliczki mnożenia znajdują się iloczyny liczb z szarych pól.

Tabliczka mnożenia z pustymi polami które należy wypełnić

Poprzednie<> Poprzednie

Do góry, menu nadrzędne, lista zadań<> Do góry, menu nadrzędne

Następne Następne<>


 

 

 

 

 

 

 

Tabliczka mnożenia w zakresie do 40

Wesołe zabawy dla dzieci

Poniższa tabliczka mnożenia zawiera niektóre pola puste. Uzupełnij puste pola wiedząc, że w białych polach tabliczki mnożenia znajdują się iloczyny liczb z szarych pól.

Tabliczka mnożenia z pustymi polami które należy wypełnić

Wesołe zabawy dla dzieci

Poniższa tabliczka mnożenia zawiera niektóre pola puste. Uzupełnij puste pola wiedząc, że w białych polach tabliczki mnożenia znajdują się iloczyny liczb z szarych pól.

Tabliczka mnożenia z pustymi polami które należy wypełnićPoniższa tabliczka mnożenia zawiera niektóre pola puste. Uzupełnij puste pola wiedząc, że w białych polach tabliczki mnożenia znajdują się iloczyny liczb z szarych pól.

Tabliczka mnożenia z pustymi polami które należy wypełnićPoniższa tabliczka mnożenia zawiera niektóre pola puste. Uzupełnij puste pola wiedząc, że w białych polach tabliczki mnożenia znajdują się iloczyny liczb z szarych pól.

Tabliczka mnożenia z pustymi polami które należy wypełnić

Poniższa tabliczka mnożenia zawiera niektóre pola puste. Uzupełnij puste pola wiedząc, że w białych polach tabliczki mnożenia znajdują się iloczyny liczb z szarych pól.

Tabliczka mnożenia z pustymi polami które należy wypełnićPoniższa tabliczka mnożenia zawiera niektóre pola puste. Uzupełnij puste pola wiedząc, że w białych polach tabliczki mnożenia znajdują się iloczyny liczb z szarych pól.

Tabliczka mnożenia z pustymi polami które należy wypełnić

 

 

 

Poniższa tabliczka mnożenia zawiera niektóre pola puste. Uzupełnij puste pola wiedząc, że w białych polach tabliczki mnożenia znajdują się iloczyny liczb z szarych pól.

Tabliczka mnożenia z pustymi polami które należy wypełnić

Uzupełnij każde pole diagramu odpowiednim działaniem tak aby uzyskać wynik jak w środkowym, wyróżnionym polu!

Uzupełnij każde pole diagramu odpowiednim działaniem tak aby uzyskać wynik jak w środkowym, wyróżnionym polu!

Uzupełnij każde pole diagramu odpowiednim działaniem tak aby uzyskać wynik jak w środkowym, wyróżnionym polu!


Uzupełnij każde pole diagramu odpowiednim działaniem tak aby uzyskać wynik jak w środkowym, wyróżnionym polu!

Uzupełnij każde pole diagramu odpowiednim działaniem tak aby uzyskać wynik jak w środkowym, wyróżnionym polu!

Uzupełnij każde pole diagramu odpowiednim działaniem tak aby uzyskać wynik jak w środkowym, wyróżnionym polu!

Uzupełnij każde pole diagramu odpowiednim działaniem tak aby uzyskać wynik jak w środkowym, wyróżnionym polu!

Uzupełnij każde pole diagramu odpowiednim działaniem tak aby uzyskać wynik jak w środkowym, wyróżnionym polu!

Uzupełnij każde pole diagramu odpowiednim działaniem tak aby uzyskać wynik jak w środkowym, wyróżnionym polu!

Uzupełnij każde pole diagramu odpowiednim działaniem tak aby uzyskać wynik jak w środkowym, wyróżnionym polu!

Uzupełnij każde pole diagramu odpowiednim działaniem tak aby uzyskać wynik jak w środkowym, wyróżnionym polu!

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin