Transporter Diagnoza komputerowa.pdf
(
3317 KB
)
Pobierz
Instrukcja napraw Transporter 1991 >
Serwis
Instrukcja napraw
Transporter 1991
2
Zeszyt
Urządzenia elektryczne – diagnoza
własna od sierpnia 1998
Wydanie 06.99
Serwis. Informacje techniczne
Przegląd zmian do instrukcji napraw
Transporter 1991
2
Zeszyt
Urzędzenia elektryczne – diagnoza własna Wydanie 06.99
od sierpnia 1998
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywać w momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Umożliwi to podczas korzystania z niniejszej instrukcji
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
Grupa naprawcza
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Komputerowa diagnoza własna
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematyczne zapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodów obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
„Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi.
Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
Spis treści
01 Komputerowa diagnoza własna
strona
Komputerowa diagnoza własna immobilisera
.................................................
01–1
– Przeprowadzanie komputerowej diagnozy własnej immobilisera .............................. 01–2
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ....................................................01–16
– Przegląd grup wskazań ......................................................................01–18
– Komputerowe dopasowywanie kluczyków ...................................................01–22
– Sposób postępowania w przypadku utraty kluczyków zapłonu ...............................01–28
– Sposób postępowania w przypadku wymiany komputera sterującego silnikiem
lub komputera sterującego zaworem odcinającym dopływ paliwa (dopasowanie) ............01–30
– Nastawienia podczas wymiany komputera sterującego
immobiliserem (kodowanie komputera sterującego) ......................................... 01–32
– Sposób postępowania podczas wymiany komputera sterującego immobiliserem ............01–33
– Sposób postępowania w przypadku wystąpienia zakłóceń w pracy immobilisera ............ 01–34
Komputerowa diagnoza własna zestawu wskaźników tablicy przyrządów
bez połączenia z magistralą danych BUS
....................................................
01–37
– Miejsca zamontowania czujników zestawu wskaźników ......................................01–40
– Przeprowadzanie komputerowej diagnozy własnej ...........................................01–44
– Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ...........................................01–57
– Kodowanie komputera sterującego ..........................................................01–63
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ....................................................01–69
– Przegląd grup wskazań ......................................................................01–71
– Dopasowanie zestawu wskaźników (przegląd) ...............................................01–79
– Dopasowywanie danych przeglądów serwisowych w przypadku wymiany zestawu wskaźników 01–82
– Nastawianie sygnalizacji terminów przeglądów serwisowych .................................01–87
– Dopasowywanie wskazań wyświetlacza ilości przejechanych km ............................ 01–91
– Odczytywanie ilości impulsów przejechanej drogi (liczba K) .................................01–96
– Sprawdzanie wskaźnika ilości paliwa (dopasowanie) .........................................01–99
– Dopasowanie wskazań zużycia paliwa ......................................................01–104
– Dopasowanie wersji językowej tekstów informacyjnych dla kierowcy ....................... 01–107
Komputerowa diagnoza własna zestawu wskaźników tablicy
przyrządów połączeniem magistrali danych BUS
...........................................
01–111
– Miejsca zamontowania czujników zestawu wskaźników .....................................01–116
– Przeprowadzanie komputerowej diagnozy własnej ..........................................01–120
– Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ..........................................01–138
– Kodowanie komputera sterującego .........................................................01–144
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ..................................................01–150
– Przegląd grup wskazań .................................................................... 01–152
– Dopasowanie zestawu wskaźników (przegląd) ..............................................01–162
– Dopasowanie danych przeglądów serwisowych w przypadku wymiany zestawu wskaźników 01–165
– Nastawianie sygnalizacji terminów przeglądów serwisowych ................................01–172
– Dopasowywanie wskazań wyświetlacza ilości przejechanych km ...........................01–176
– Odczytywanie ilości impulsów przejechanej drogi (liczba K) ................................01–181
– Sprawdzanie wskaźnika ilości paliwa (dopasowanie) .......................................01–184
– Dopasowanie wskazań zużycia paliwa ......................................................01–189
– Dopasowanie wersji językowej tekstów informacyjnych dla kierowcy ....................... 01–192
Złącze interfejs magistrali danych BUS
.....................................................
01–196
– Przeprowadzanie komputerowej diagnozy własnej ..........................................01–197
– Kodowanie komputera sterującego .........................................................01–212
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ..................................................01–215
– Przegląd grup wskazań .................................................................... 01–217
Komputerowa diagnoza własna immobi-
lisera
Elementy składowe immobilisera:
Elektroniczny komputer sterujący immobilise-
rem.
Dopasowany komputer sterujący pracą silnika
w silnikach benzynowych TDI i SDI lub dopaso-
wany komputer sterujący zaworem odcinającym
dopływ paliwa w silnikach wysokoprężnych wol-
nossących i z katalizatorem.
Cewka czytająca w zamku zapłonu.
Dopasowane elektronicznie kluczyki zapłonu
(współpraca: transponder kluczyka/cewka czy-
tająca).
Wskazówka
Kluczyki zapłonu immobilisera drugiej generacji
oznakowane są literą W. W celu prawidłowego
rozróżnienia należy zawsze przeprowadzić funk-
cję„Odczytywanie wersji komputera sterującego”,
patrz
strona 01-4.
Komputer J362 sterujący immobiliserem znajduje
się z prawej strony za zestawem wskaźników ta-
blicy przyrządów. Wyposażony jest w pamięć uste-
rek.
01–1
Przeprowadzanie komputerowej
diagnozy własnej immobilisera
Potrzebne narzędzia specjalne, testery, urządze-
nia pomiarowe i środki pomocnicze
Tester usterek V.A.G 1551 lub tester systemów
samochodowych V.A.G 1552
Przewód diagnostyczny V.A.G 1551/3
lub 1551/3A
01–2
⇒
katalog „Handbuch
Service-Technik” (Podręcznik techniki serwisowej).
Jeżeli wystąpią usterki w będących pod kontrolą
czujnikach lub zespołach systemu immobilisera,
zostaną one zapamiętane wraz z opisem rodzaju
uszkodzenia w pamięci usterek komputera sterują-
cego tym systemem.
Jednocześnie mogą zostać zapamiętane najwyżej
cztery usterki.
Usterki typu sporadycznego sygnalizujące wystę-
powanie chwilowego błędu w działaniu immobi-
lisera, zostają automatycznie usunięte z pamięci
usterek, jeżeli podczas 50-ciu kolejno przeprowa-
dzonych uruchomień silnika nie pojawi się ta sama
usterka.
Szukanie usterki w działaniu immobilisera należy
rozpocząć od przeprowadzenia diagnozy własnej
w celu odczytania zarejestrowanych tam informacji
za pomocą:
systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjne-
go VAS 5051 lub
testera usterek V.A.G 1551 lub
testera systemów samochodowych V.A.G 1552.
Wskazówka
Poniższy opis przeprowadzonych czynności dotyczy tylko
testera V.A.G 1551.
Przedstawione informacje o usterkach prowadzą, po-
przez tabele zawierające wskazówki określające moż-
liwe przyczyny występowania tych usterek, do wyboru
rodzaju czynności naprawczych.
⇒
01–3
Podłączyć testerusterek V.A.G1551 i wybrać od-
powiednią funkcję (odczytywanie wersji kompu-
tera sterującego immobiliserem)
Kolejność postępowania:
Sprawdzić prawidłowość wszystkich bezpieczni-
ków zgodnie ze schematami elektrycznymi.
Prawidłowe napięcie zasilania
(co najmniej 9,0 V).
– otworzyć pokrywę gniazda diagnostycznego w
dolnej tapicerce kolumny kierownicy;
– podłączyć tester usterek lub tester systemów
samochodowych przewodem V.A.G 1551/3 do
gniazda diagnostycznego.
V.A.G – KOMPUTEROWA DIAGNOZA WLASNA POMOC
1–Szybkatransmisjadanych*
2 – Wyprowadzanie danych kodem impulsowym*
Wskazania na wyświetlaczu testera:
* Jest pokazywane na zmianę.
Wskazówki
ka-
talog „Stromlaufplane, Fehlersuche Elektrik und
Einbauorte” (Schematy elektryczne, wyszukiwa-
nie usterek elektrycznych i umiejscowienie ele-
mentów).
⇒
01–4
Czynności, które należy przeprowadzić w celu usu-
nięcia aktualnych i specyficznych dla danego typu
immobilisera usterek, patrz
Jeżeli na wyświetlaczu nie pojawi siężaden
tekst, sprawdzić według schematu elektrycz-
nego zasilanie testera V.A.G 1551, patrz
Plik z chomika:
tulipan53
Inne pliki z tego folderu:
VW_L-Jetronic_Fuel_Injection_Workshop_Manual.pdf
(3459 KB)
vw_vin_decoder.pdf
(1581 KB)
Passat B5.zip
(48459 KB)
a4timingbelt.pdf
(4619 KB)
injector_install_howto.pdf
(1295 KB)
Inne foldery tego chomika:
auto alarmy
automatyczne skrzynie
Diagnostyka dokumety
Diagnostyka dokumety(1)
diagnostyka samochodu
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin