djinni_podrecznik_pl.pdf

(39347 KB) Pobierz
123371189 UNPDF
PODRĘCZNIKUŻYTKOWNIK
autorWąsik„Tobilex”Sławomir
wersja dokumentu 1.0.0.0 (15.01.2008 / 11:32)
123371189.005.png 123371189.006.png
Zawartość
Od autora
WTP
WitamerdecnieiapraamdokorytaniapodrcnikaużytkownikaedytoraD’jinniPracowałemnad
nim około dwa mieiące Jet prenacony dla każdej ooby która echce tworyd włane prygody
wiedminaarównodlaoóbktórenigdyniemiały docynieniatworeniemmodyikacjijakidlaoób
bardiej aawanowanych Twórcy modów do gry Neverwinter Night mogą cud i troch agubieni
ponieważedytorD’jinnibardoróżniiodtegoNWNchociażgraWiedmindiaławoparciuotenam
engine.
GdyporapierwyobacyłemedytorD’jinniwydałmiibardotrudnyWchwiliobecnejuważamgo
ajedenlepychedytorówjakimimiałemdocynieniaatrochichbyłoJetbardorobudowanyale
dikitemupoiadabardodużemożliwoci
NakolejnychtronachotanieopianekrokpokrokuwjakipoóbtworyimodułydogryWiedmin
bybyłotobardiejroumiałewpodrcnikunajdieciebardodużodjdilutrujących(ponad1400)wcoi
gdietrebakliknądwpiaditpNiektóredjciamogątrochiróżnidodtegocoobacyciewWaejwerji
edytoraD’jinniJettopowodowaneaktemżepodcagdyjapiałempodrcnikedytorD’jinnibyłcały
carowijanypreepółCDProjektREDichodtarałemikażdąnowąwerjąjakąotrymałem
aktualiowad podrcnik na bieżąco mogłem co preocyd Podrcnik piałem tak jak tworyłem
prykładowymoduł- acynającodpodtawowychrecytakichjaktworenieobarupopredodanie
potacikonweracjiiadaoDlategoalecamprecytaniegoodpocątkudokoocaTektuniemadużo(tylko
ok. 70 000wyraów)poatymwpodrcnikunajdujeidużodjdPracującnadwłanymmodemtarajcie
iekperymentowadNiemawikejatyakcjiniżrobieniecegoamemuWraedytoremD’jinni
dotajemygotowymodułtworonypretwórcówgryWiedminTonaprawddużakarbnicawiedyWarto
wcytadtenmodułipodejredreultatpracytwórcówgry
Nakoniecdodamtylkożetarałemiutrymadjednolitytylpianiawcałympodrcnikualebyłoto
dodtrudneMamnadiejżeniemawtekciebytdużobłdówinterpunkcyjnychWytkietarałemi
wyłapadiuunądalecóżjykapolkiegonigdyniebyłemdobry
PODIKOWNI
PredewytkimchciałbympodikowadmojejukochanejżonieKaiktórabardomniewpierała
podcapianiapodrcnikaNietetyctomuiałałuchadmoichodpowiediwtylu„kochanieteranie
mogpodejdbopi”Bardopomogłamipryprawdeniucytocootałonapianejetroumiałe
KorytałaprytymocywicieedytoraD’jinniDikujtakżemojemu11mieicnemuynkowiktórya
bardonieprekadałmiwtrakciepianiaChciałbymtakżepodikowadoobomCDProjektREDa
możliwodnapianiapodrcnikaauaniepomoctechnicnąalepredewytkimatworeniewpaniałej
gryjakąniewątpliwiejetWiedminDodatkowepodikowanianależąiimawykonanieedytoraD’jinni
Wąik„Tobilex”ławomir
autorpodrcnika
123371189.007.png 123371189.008.png 123371189.001.png
D’jinni
WTP
Zanim prejdiemydoagadnieopraktycnychwiąanychtworeniemmodułówdogryWiedmin
wartonapiadkilkałównatematedytoraD’jinniCotowłaciwiejet?Tokomplekowerodowiko
deweloperkieprenaconedotworeniamodułówTwórcykorytalitego edytora przy tworzeniu gry.
KażdyktograłwWiedminamógłiorientowadcoD’jinnipotraiJegocechycharakterytycneto
wszystkie edytory w jednym – zbudowany jest z tak zwanych wtyczek (ang. plug-in)możemywnim
tworydarównoablonypostaci, konwersacje, zadania – każdytychelementówtotaknaprawd
nieależnyedytor
architektura multi dokumentowa – powalapracowadnadkilkomaplikaminara– możemytworydnową
potadadanieikonweracjjednocenie
testowanie i debugowanie w czasie rzeczywistym – możemywcaierecywitymwypróbowadtworony
prenamodułprawdidjakdiałaitpdotegodochodirobudowanyprogramtetujący
modyikowalnod–powaladotoowadrodowikopracydonaychindywidualnychpotreb
To najważniejecechedytoraD’jinniWbrewpooromniejetontrudnywobłudeijużpogodinie
obcowanianimjetemywtaniewykonadpodtawowerecy
TRUKTURFOLDERÓWI FORMTYPLIKÓW
W niniejszym podrozdziale zostanie opisana struktura folderu \Data\ oraz formaty rozpoznawane przez
edytorD’JinniFoldertenjetcególnyponieważwnimapianeąwytkieplikipotrebnedotworenia
włanegomodułucylijettocodlanaWtymmiejcunależypamitadojednym- edytorD’jinni„niewidi”
olderówDlaniegoitniejetylkojedenciągplikówPouruchomieniuedytorinicjaliujeawartodolderu
\Data\DikitemuwiejakieplikiądotpneJettobardoważnainormacjadwóchpowodówPo
pierweonacatożeniemogąitnieddwaplikiotakichamychnawachNiemanaceniażejedenplik
bdiewoldere\Data\2DA\ a drugi \Data\Dialogues\Niemogąitnieddwaplikiotakichamychnawach!
DrugipowódjettakiżegdyuruchomimyedytorD’jinniipotemtworymyjakiplik w folderze \Data\ za
pomocą np Ekploratora Window plik taki bdie niewidocny dla edytora! by tał i widocny
muielibymyponowniegouruchomidWytkieplikitrebatworydpoiomuedytoraD’jinniPro
pamitadotychdwóchważnychrecachProteżpamitadżenawaplikuniemożebyddłużaniż16
nakówiniemożeawieradnakówpecjalnych(minpacji)CaprejddoednaprawyTakwygląda
struktura folderu \Data\ wrakrótkącharakterytykącowdanymoldereiznajduje:
\Data\
\2DA\
- plikiwormacie2daątoprotebaydanychawierająceróżne
deinicjedlaobiektówwykorytywanychwgreWiedmin
\alchemy\
- pliki2dawiąanealchemią
\areamaps\
- pliki2dawiąaneobarami
\combat\
- pliki2dawiąanewalką
\creature\
- pliki2dawiąanepotworami
\cutscenes\
- pliki2dawiąaneekwencjamiilmowymi
\gameplay\
- pliki2dawiąanelogikągry
\gfx\
- pliki2dawiąaneeektamipecjalnymi
\sound\
- pliki2dawiąanedwikami
\toolset\
- pliki2dawiąaneedytoremD’jinni
\Cutscenes\
- wytkieplikiwormaciecutątoplikiawierająceekwencje
ilmowetworonenailnikugryWiedmin
\Dialogues\
- pliki w formacie .dlg. Sątoplikiawierającekonweracje(dialogi)
postaci.
\Djinni\
- plikiwykorytywanetylkoiwyłącniepreedytorD’jinni
\FX\
- plikiwormaciewxątoplikiawierająceeektypecjalne
\Alchemy\
- eektypecjalnewiąanealchemią
\CameraEffects\
- eektypecjalnewiąaneeektamipecjalnymikamery
\Combat\
- eektypecjalnewiąanewalką
\Cutscenes\
- eektypecjalnewiąaneekwencjamiilmowymi
123371189.002.png 123371189.003.png 123371189.004.png
\Deaths\
- eektypecjalnewiąaneemiercią
\Decorations\
- eektypecjalnewiąanedekoracjami
\Gameplay\
- eektypecjalnewiąanelogikągry
\GUI\
- eektypecjalnewiąaneinterejemgraicnym
\Monsters\
- eektypecjalnewiąanepotworami
\Signs\
- efekty specjalne zwiąanewiedmiokiminakami
\Spawn\
- eektypecjalnewiąaneodradaniempotaciitp
\Work\
- eektypecjalnewiąanepracą
\Items\
- plikiwormaciemdlątomodele3Dtworonewprogramie3D
tudioMXWtymolderenajdująimodelepredmiotów
\Materials\
- plikiwormaciematątoplikiawierającedeinicjemateriałów
dla modeli 3D.
\Meshes\
- plikirównieżwormaciemdlątomodele3Dtworonew
programie3DtudioMXWtymolderenajdująipootałe
modele.
\Characters\
- modele 3D postaci,
\Critters\
- modele3Dpotworów
\CutsceneSets\
- modele 3D wykorzystywane przez sekwencje filmowe,
\GUI\
- modele 3D wykorzystywane przez graficzny interfejs,
\Items\
- modele3Dpredmiotów
\Locations\
- modele3Dobarów
\Placeables\
- modele3Dobiektówdekoracyjnych
\Toolset\
- modele3DwykorytywanepreedytorD’jinni
\Modules\
- plikiwormaciemodJettotaryormatapiywaniamodułów
\Music\
- plikiwormacieoggątoplikidwikoweWtymoldere
najdująiplikimuyką
\Quests\
- pliki w formacie .qst i .qdb. Pliki .qst to zadania, natomiast pliki
.qdb to baydanychawierającebioryadao
\Scripts\
- plikiwormacieniluaPlikintokryptynapianewjyku
skryptowym Neverwinter Nights, natomiast pliki .lua to pliki
napianewjykukryptowymLU
\Sounds\
- plikiwormaciewavątoplikidwikoweWtymoldere
najdująiplikiróżnymirodajamidwików
\creatures\
- dwikipotworów
\Cutscenes\
- dwikiwykorytywanepreekwencjeilmowe
\Doors\
- dwikidrwi
\Enemies\
- dwikiwrogów
\fistfight\
- dwikiwykorytywanewwalcenapici
\Hero\
- dwikiWiedmina
\Impacts\
- dwikiudereo
\Inventory\
- dwikiekwipunku
\Items\
- dwikipredmiotów
\Jingles\
- dwikidwonków
\Locations\
- dwikiobarów
\Magic\
- dwikimagii
\Menu\
- dwikimenu
\Misc\
- różnepootałedwiki
\Movement\
- dwikiruchu
\Sequence\
- dwikiekwencjiwalki
\SoundGroups\
- grupowedwiki
\Special\
- dwikipecjalne
\Voicesets\
- dwikigłoów,
\Weapons\
- dwikibroni
\Templates\
- ablonyobiektów
\Actionpoints\
- plikiwormacieutaątoablonypunktówakcji
\CameraSphere\
- plikiwormaciecamątoablonyerkamery
\Characters\
- plikiwormacieutcąto szablony postaci,
Zgłoś jeśli naruszono regulamin