Miesięczne plany pracy.odt

(100 KB) Pobierz

 

 

 

 

MIESIĘCZNE PLANY PRACY

WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNEJ

W GRUPIE DZIECI 6-LETNICH

 

 

ROK SZKOLNY 2008-2009

 

 

 

 

 

WRZESIEŃ 2008 I TYDZIEŃ 01.09.08. - 05.09.08.

Zadania wychow.-dydakt.

Cykle tematy-czne

 

Tematy dzienne

 

Wychowanie

społe.-moralne

 

Wychowanie zdrowotne

Wychowanie umysłowe 

Wychowanie estetyczne

Mowa i myślenie

Pojęcia matematyczne

Otoczenie przyrodnicze

Umuzykalnienie

Zajęcia plastyczno-techniczne

Kształtowanie umiejętności  zgodnego współżycia i współdziałania w grupie, tolerancji wobec siebie i innych.

W oddziale 6 - latków                               

1. Nasza sala.

                                       2. Poznajemy siebie nawzajem.

                      3. Ustalamy zasady zgodnego współżycia.

                     4. Urządzamy naszą salę.

                      5. Moje wspomnienia z wakacji.

- Rozwijanie postawy współgospodarza p-la: dbanie  o lad i porządek w sali; łazience, poszanowanie zabawek i sprzętu jako wspólnej własności.

                           *Wdrażanie dzieci do wzajemnej akceptacji i tolerancji.             

1. Ćw. poranne.

 

2. Zestaw ćw. gimnastycznych.

 

3. Zabawy ruchowe:

                          a) "Baonik".

                          b) "Samochody" s. 62 K. Wlaźnik.    

                          * Zgłoszenie    N-lce uszkodzonych zabawek lub niebezpiecznych przedmiotów.

-Zapoznanie dzieci z salą, łazienką; ich wyposażenie i przeznaczenie.                 -Odszukanie półki ze swoim znaczkiem indywidualnym.                *Rozmowa z dziećmi na temat zachowania bezpieczeństwa w czasie zabaw w sali i na podwórku przedszkolnym oraz  w drodze do p - la i z powrotem.

 

PRZYGOTOWANIE DO NAUKI CZYTANIA:                       -Rozwijanie słuchu poprzez różnicowanie dźwięków z otoczenia .             -Umieszczenie podpisów w sali: lalki, klocki, tablica, sala.                                    *Przyniesienie z domu  ulubionej zabawki, opisywanie jej wyglądu, uzasadnienie wyboru.                

- Kształtowanie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów: posługiwanie się określeniami: za, pod, na, obok, przed: na podstawie zabawy dydaktycznej według E. Gruszczyk-Kolczyńskiej "Gdzie znajduje się miś?".

 

PRZYGOTOWANIE DO NAUKI PISANIA:    -"Pajacyk " kolorowanie kredką ołówkową według własnego pomysłu "Karta pracy" s.1.                                  -Nadanie imienia pajacykowi, układanie zdania.                                

- Spacer do lasu - przyniesienie gałązek wrzosu, opadłych liści, umieszczenie ich w kąciku przyrody.               - Zgromadzenie w kąciku przyrody "skarbów z wakacji" przywiezionych przez dzieci np. koniki, muszle.                         *Pielęgnacja roślin doniczkowych.

- Zachęcanie dzieci do śpiewania znanych im piosenek.                      - Improwizowanie melodii do własnego imienia.           - Zapoznanie dzieci z instrumentami; perkusja, bębenek (budowa, dźwięk).      - Reagowanie ruchem do określonego rytmu (marsz, bieg, podskoki) granego na bębenku.              - Słuchanie piosenki "Jestem sobie przedszkolaczek" "Kalendarz muzyczny w p-lu".

- "Moje wspomnienia z wakacji" - rysowanie kredką ołówkową; rozbudzanie inwencji twórczej dziecka poprzez wyrażanie swoich przeżyć i wydarzeń.                     - Wypowiedzi dzieci na temat swojej pracy.           - Wystawa prac w szatni.

 

 

 

WRZESIEŃ 2008 II TYDZIEŃ 08.09.08. - 12.09.08.

Zadania wychow.-dydakt.

Cykle tematy-czne

 

Tematy dzienne

 

Wychowanie

społe.-moralne

 

Wychowanie zdrowotne

Wychowanie umysłowe 

Wychowanie estetyczne

Mowa i myślenie

Pojęcia matematyczne

Otoczenie przyrodnicze

Umuzykalnienie

Zajęcia plastyczno-techniczne

Poznajemy elementarne zasady ruchu drogowego: pieszego i kołowego.       

 

 

Bądźmy bezpieczni na drodze do przedszkola                     

1. Poznajemy najbliższą okolicę.

 

2. Zapobiegamy sytuacją zagrożenia.

                 

3. Poznajemy znaki drogowe.

  

4. Środki transportu i komunikacji.

     

5. "Bezpieczny pieszy" - zdobywanie odznaki.

- Wdrażanie dzieci do bezpiecznego zachowania się na drogach.                   - Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w drodze do przedszkola i z powrotem.                  - Właściwe postępowanie w celu zachowania zdrowia.

 

1. Ćw. poranne.

 

2. Zestaw ćw. gimnastycznych.

 

3. Zabawy ruchowe:

 

a) "Światło czerwone"  - zbiór własny.

 

b) "Idź - stój!" s.156 K. Wlaźnik                

 

- Zakaz zabawy w pobliżu ulicy, wystrzeganie się sytuacji zagrożenia.

- Rozmowa o zasadach zachowania się na drodze. Wprowadzenie wiersza  "Gdy zamierzasz przejść ulicę" W. Chotomska.   Wyodrębnienie 5 zasad bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię.

- Spacer z dziećmi po najbliższej okolicy.                            

- Nauka zasad bezpiecznego przechodzenia przez ulicę (pasy, kierunki: prawy, lewy).     

 

PRZYGOTOWANIE DO NAUKI CZYTANIA:              - Przedstawienie i omówienie różnych sytuacji zagrożenia umieszczonych na obrazkach.                    -Obserwowanie, komentowanie, a także wyciąganie wniosków przez dzieci podczas oglądania obrazków.        -"Bawimy się bezpiecznie" - gdzie wolno, a gdzie nie należy się bawić (ulica, droga).

- Wyrazy do globalnego czytania: droga, znaki.

 

-  „ Kolorowe znaki” -  rozpoznawanie kształtów  znaków drogowych  i porównywanie ich do figur geometrycznych (koło, trójkąt).                   - Tworzenie zbiorów znaków według określonego kryterium.

 

PRZYGOTOWANIE DO NAUKI PISANIA:                  - Omówienie znaków. Zwrócenie uwagi na znaczenie i kolor znaków (Książka do czytania s. 70).      

- Odczytywanie treści znaków drogowych. Rozpoznawanie kształtów na obrazkach: trójkąt, koło. s. 4           A. Bator.                    -Wykonanie znaku drogowego – cięcie papieru po liniach prostych, łączenie materiałów klejem.   

-Utrwalanie zasad bezpiecznego poruszania się na ulicy. s. 52  A. Bator

- Zabawa orientacyjo-porządkowa "Przejście przez ulicę".                                                  

- Rozmowa z dziećmi na temat prawidłowego postępowania, zapobiegającego sytuacją zagrożenia w celu zachowania zdrowia: ubiór dostosowany do do pory roku, sposób odżywiania, uprawianie sportu, ruch na świeżym powietrzu, hartowanie organizmu.                  - Spacer do lasu.

 

- Osłuchanie z  piosenką pt. "Mam sześć lat".    - Omówienie treści piosenki. Próba śpiewania refrenu.                                       - Ćwiczenia oddechowe: "Zasłużony odpoczynek".
 

   

- Zabawa tematyczna "Na ulicy". Dzieci z klocków budują ulice i budynki i dzielą się rolami - policjant, kierowcy, piesi itp. Na ulicach ustawiają wykonane przez siebie znaki i bawiąc się, starają się przestrzegać ustalonych zasad uczestniczenia w ruchu drogowym.                           -„Na drodze” - kolorowanie rysunku według podanego wzoru.                              -Wycieczka na Komisariat Policji w Kępicach: zwiedzanie budynku, rozmowa z Panem policjantem o jego pracy. Zapoznanie dzieci z sygnałem: dźwiękowym, świetlnym wozu policyjnego, działaniem krótkofalówki oraz numerem policji: 997.

 

 

WRZESIEŃ  2008 III TYDZIEŃ  15.09.08. - 19.09.08.

 

Zadania wychow.-dydakt.

Cykle tematy-czne

 

Tematy dzienne

 

Wychowanie

społe.-moralne

 

Wychowanie zdrowotne

Wychowanie umysłowe 

Wychowanie estetyczne

Mowa i myślenie

Pojęcia matematyczne

Otoczenie przyrodnicze

Umuzykalnienie

Zajęcia plastyczno-techniczne

Wykorzystanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez odkrywanie, obserwowanie działalności człowieka - praca w polu i ogrodzie

Co nowego w sadzie i ogrodzie                             

1. Obserwujemy zmiany pogody.

 

2. Praca rolnika.

 

3. Na straganie.

 

4. Zdrowie zamknięte w warzywach i owocach.

 

5. Smaczny dzień.

 

-Tworzenie warunków wielozmysłowego poznawania pól i ogrodów jako środowisk przyrodniczych.

 

-Dostrzeganie piękna oraz bogactwa kształtów i kolorów na polu i w ogrodzie jesienią.

 

- Rozumienie wartości odżywczych warzyw i owoców oraz konieczność ich dokła...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin