Nauczyciel – katecheta
Analiza diagnozy z katechezy w klasach III
Diagnoza została przeprowadzona 08.05.2003 r. we wszystkich klasach trzecich. Brało w niej udział 59 uczniów. Czas pisania wynosił godzinę lekcyjną. Wszyscy piszący zmieścili się w wyznaczonym czasie, a nawet większość uczniów oddało pracę przed czasem.
Diagnoza zawiera sześć pytań dotyczących zakresu materiału z katechezy w klasie I do III (treść diagnozy dołączona do dokumentacji).
Podczas układania tego sprawdzianu szczególny nacisk położyłam na podstawowe wiadomości religijne i ich praktyczne wykorzystanie.
Najlepiej wypadło pytanie dotyczące sakramentu, który wprowadza człowieka do wspólnoty Kościoła.
Zadawalająca okazała się wiedza z zakresu Osób Boskich i śmierci Jezusa na krzyżu.
Około 40% uczniów udzieliło bezbłędnej odpowiedzi w pytaniu dotyczącym praktyki w okazywaniu miłości Bogu w codzienności.
Najsłabiej wypadło pytanie dotyczące kolorów liturgicznych oraz definicji Kościoła.
Problem ten został szczegółowo omówiony w każdej klasie III.
W przyszłym roku szkolnym należy poświęcić więcej czasu na wytłumaczenie co to jest Kościół jako budynek i jako Lud Boży oraz zwrócić uwagę w czasie roku liturgicznego na kolor szat ornatu w poszczególnych świętach liturgicznych.
Wyniki punktacji:
Do statystyki dołączam wykres.
Zestawienie liczby prawidłowych odpowiedzi według numerów zadań.
KATECHEZA_DLA_DZIECI