kompozycja obrazu fotograficznego full.pdf
(
87915 KB
)
Pobierz
3
Spis treści
Wstęp
[7]
Rozdział 1. Widzenie człowieka
[11]
Rozdział 2. Analiza i synteza obrazu fotografi cznego
[25]
2.1.
Zasada analizy [25]
2.2.
Prawo syntezy [30]
Rozdział 3. Kompozycja formalna
[35]
3.1.
Ramka [36]
3.2.
Pole obrazu [38]
3.3.
Złoty podział i konstrukcja elementarna [42]
3.4.
Motyw i treść w obrazie fotogra cznym [46]
3.5.
Trójpodział i mocne punkty [48]
3.6.
Linia [50]
3.7.
Plama [55]
3.8.
Zasada stałych stosunków [58]
3.9.
Forma albo bryła [61]
3.10.
Faktura [64]
3.11.
Rytm [68]
3.12.
Deseń albo wzór [72]
3.13.
Symetria i asymetria [75]
3.14.
Kompozycja skośna [78]
3.15.
Kompozycja centralna [81]
3.16.
Równowaga [86]
3.17.
Punkty węzłowe kompozycji [91]
Kompozycja obrazu fotograficznego
4
3.18.
Zasada kierunku [95]
3.19.
Linie wiążące [99]
3.20.
Figury geometryczne [102]
3.21.
Perspektywa zbieżna [105]
3.22.
Perspektywa ptasia [110]
3.23.
Perspektywa żabia [113]
3.24.
Perspektywa powietrzna [116]
3.25.
Emfaza [119]
3.26.
Plany i tło [122]
3.27.
Kontrast [124]
3.28.
Gra zm [127]
3.29.
Kolor [130]
3.30.
Ostrość [135]
3.31.
Złudzenie głębi [140]
3.32.
Harmonia i dysonans [144]
3.33.
Poza konwencją [146]
3.33.1.
High key [147]
3.33.2.
Low key [151]
3.33.3.
Motion blur [154]
3.33.4.
Konwersja koloru [157]
3.33.5.
Tilt -shift [160]
3.33.6.
Izohelia [162]
3.33.7.
Freelensing [165]
3.33.8.
Time lapse stopping (tls) [168]
3.33.9.
Zooming [170]
3.33.10.
Slow sync ash [172]
3.33.11.
Fotomontaż [177]
3.33.12.
Panorama [182]
3.33.13.
Panoraming [186]
Spis treści
5
Rozdział 4. Kompozycja właściwa
albo konstrukcja obrazu fotografi cznego
[189]
4.1.
Proces fotografowania [189]
4.2.
Jedność formy i treści [194]
4.3.
Symbole w fotogra i [197]
4.4.
Wyrażanie uczuć [201]
4.5.
Zasada podobieństw i przeciwieństw [205]
4.6.
Fotogra a opowiadająca albo sceny uliczne [207]
4.7.
Fotogra a socjologiczna [211]
4.8.
Dynamika kompozycji obrazu fotogra cznego [215]
4.9.
Konwencje w kompozycji fotogra i [219]
4.10.
Niedopowiedzenie [222]
4.11.
Obramowanie [224]
4.12.
Multiplikacje [226]
4.13.
Kompozycja relatywna [228]
4.14.
Zmienność kompozycji [231]
4.15.
Opis i podpis [234]
Rozdział 5. Komponowanie fotografi i krajobrazowej
[239]
Rozdział 6. Komponowanie fotografi i portretowej
[259]
Rozdział 7. Kompozycja fotografi i architektury
[275]
Rozdział 8. Komponowanie fotografi i
zbliżeniowej i makrofotografi i
[297]
Słowniczek
[315]
Bibliografi a
[325]
239
Rozdział 5.
Komponowanie
fotografi i krajobrazowej
Wszystkie poznane zasady kompozycji można z powodzeniem
stosować podczas fotografowania otoczenia. Otoczenie jest kraj-
obrazem. Najczęściej słowo „krajobraz” jest kojarzone z szeroką
przestrzenią pól, jezior i lasów. Rzadziej z miastem i z jego gład-
kimi jak stół asfaltami. Jeszcze rzadziej z wnętrzami budynków,
które również mogą być swoistym krajobrazem.
W zależności od tego, co przedstawia, krajobraz można różnie
nazywać: krajobraz wiejski, miejski, krajobraz morski, górski,
krajobraz supermarketu i wiele innych.
Dla każdego krajobrazu zasady komponowania fotogra i
są takie same i zależnie od zamysłu artystycznego należy je
stosować lub zupełnie lekceważyć. Możliwa jest taka sytuacja,
w której twórca, sprzeniewierzając się ogólnie przyjętym regu-
łom kompozycji obrazu fotogra cznego, będzie układał zastane
elementy po swojemu.
Ważnym elementem krajobrazu jest linia horyzontu, która
rozdziela pole obrazu na część dolną i górną. Fotograf ma parę
możliwości umiejscowienia linii horyzontu. Dużo zależy od za-
stanej formy. Jeśli elementy będące powyżej linii horyzontu mają
ciekawą formę, to trzeba im poświęcić sporo miejsca i siłą rzeczy
horyzont się obniży, pozostawiając więcej miejsca na górną część
fotogra i. Wzniesie się natomiast, gdy ciekawa forma związana
z treścią fotogra i będzie zajmowała jej dolną część.
Tak więc pozioma granica między górną a dolną częścią jest
ruchoma. Zadaniem fotografa jest ustawić tę linię w polu obrazu
tak, by kompozycja była harmonijna, ciekawa i by zwracała
Plik z chomika:
janekdk
Inne pliki z tego folderu:
actionscript-3.0.-biblia pełna wersja.pdf
(19487 KB)
czas. 52 sposoby na to, by zaczął pracować dla ciebie ebook.pdf
(9221 KB)
powalająca siła przywództwa. sekrety attyli, króla hunów helion.pdf
(6150 KB)
komandosi w białych kołnierzykach. metody zarządzania stosowane przez najlepszych menedżerów full.pdf
(7603 KB)
windows vista pl. kurs helion.pdf
(37125 KB)
Inne foldery tego chomika:
----
! ! ! BUGGY Plany dow! ! !
!!Filmy polecane LEKTOR
#Spakowane_Dow
• Aplikacje,Dow, programy, gry
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin