plan wynikowy kl. IV.doc

(226 KB) Pobierz
SEMESTR I

PLAN WYNIKOWY Z RELIGII

 

KLASA IV

 

WYDAWNICTWO WAM

 

 

SEMESTR I

 

I.                  Poszukiwanie szczęścia i wspólnoty

 

 

1. Temat

2. Wymagania podstawowe

3.

4. Wymagania rozszerzone

5.

1. Wprowadzanie ucznia w nowe uwarunkowania szkolno-katechetyczne.

(W klasie czwartej)

-          wymienia nowe uwarunkowania w roku szkolnym

-          prosi Boga o błogosławieństwo.

 

 

A

 

B

-          podejmuje dobre postanowienia;

-          przekonuje, że trzeba być pilnym uczniem i dobrym kolegą.

 

C

 

 

D

2. Odkrywanie planu Boga wobec człowieka.

(Plan lekcji i plan Boga).

-          wyjaśnia, dlaczego plany są konieczne;

-          analizuje, jaki plan tworzy Bóg względem człowieka.

 

C

 

D

-          wylicza przymioty Boga;

-          definiuje terminy: szczęście, nieszczęście.

A

 

B

3. Motywowanie udziału we wspólnocie eucharystycznej.

(We wspólnocie z Jezusem).

-          wskazuje osoby, które troszczą się o niego;

-          charakteryzuje, czym jest wspólnota.

 

A

 

C

-          wyjaśnia uwarunkowania wspólnoty;

-          tłumaczy, kiedy tworzy się wspólnota eucharystyczna.

 

B

 

D

4. Rozbudzanie pragnienia biblijnego szczęścia.

(Czy chcesz być szczęśliwy?)

-          wymienia cechy człowieka szczęśliwego;

-          troszczy się o wypełnianie słowa Bożego we własnym życiu.

 

A

 

 

C

-          określa biblijne warunki szczęścia;

-          analizuje, co jest wrogiem szczęścia człowieka.

 

B

 

D

5. Odkrywanie szczęścia w przyjaźni z Bogiem i ludźmi.

(Szukaj przyjaciół).

-          określa, od kiedy rozpoczęła się jego przyjaźń z Jezusem;

-          analizuje prawo przyjaźni nakreślone przez Jezusa.

 

 

B

 

D

-          wylicza cechy przyjaźni;

-          troszczy się o własną przyjaźń z Bogiem i ludźmi;

 

A

 

C

6. Rozpoznawanie znaków przyjaznej obecności Boga. (Znaki obecności Boga).

-          rozpoznaje znaki sakramentalne;

-          okazuje szacunek wobec znaków obecności Boga.

 

C

 

A

-          analizuje tekst Łk 24, 13-32

-          wyjaśnia, dlaczego Kościół i sakramenty to szczególne znaki obecności Boga.

D

 

 

B

7. Formowanie wdzięczności ucznia za dzieło zbawienia).

(Największy znak przyjaźni Boga).

-          opisuje, jaki jest największy znak przyjaźni Boga:

-          dowodzi wartości zbawienia dla człowieka.

 

B

 

D

-          interpretuje tekst J 3,16-17;

-          tłumaczy, dlaczego Jezus jest największym znakiem przyjaźni Boga.

 

A

 

C

8. Wzmacnianie relacji z Bogiem i bliźnimi.

(Szczęśliwy z innymi).

-          dostrzega przyjaciół;

-          potrafi rozpoznać wartość wspólnoty, szczęścia, przyjaźni.

B

 

 

D

-          okazuje szacunek Bogu, sobie i bliźnim;

-          omawia podstawowe teksty biblijne I grupy tematycznej.

 

C

 

 

A

 

 

II.               Bóg objawia swoja tajemnicę

 

 

9. Dostrzeganie Boga w stworzeniu.

(Szukamy Boga).

-          dowodzi, że za pośrednictwem  stworzenia możemy poznawać Boga.

-          Podaje przykłady rzeczy stworzonych. 

 

 

D

 

B

-          na wybranym przykładzie stworzenia wyjaśnia wielkość Boga;

-          uwielbia Boga w stworzeniach.

 

 

A

 

C

10. Odkrywanie miejsc spotkania z Bogiem.

(Miejsca spotkania z Bogiem).

-wylicza , co jest potrzebne, by człowiek nawiązał więź z Bogiem;

- charakteryzuje możliwości spotkania Boga z człowiekiem.

 

 

A

 

C

-          wymienia podstawowe miejsca spotkań Boga z ludźmi w ST.

-          Analizuje możliwość spotkania człowieka z Bogiem w znakach.

 

B

 

 

 

D

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin