zestawy odpowiedzi.docx

(14 KB) Pobierz

Zestaw 1:

1.        Definicja prędkości projektowej i miarodajnej:

a.         Prędkość projektowa – parametr techniczno-ekonomiczny, któremu są przyporządkowane graniczne wartości elementów drogi, proporcje między nimi oraz zakres wyposażenia drogi.

b.        Prędkość miarodajna - to parametr odwzorowujący prędkość samochodów osobowych w ruchu swobodnym na drodze, służący do ustalania wartości elementów drogi, które ze względu na bezpieczeństwo ruchu powinny być dostosowane do tej prędkości

2.        Klasa techniczna drogi - oznacza przyporządkowanie drodze odpowiednich parametrów technicznych, wynikających z jej cech funkcjonalnych. Klasyfikacja techniczna dróg: A -Autostrady; S - Ekspresowe; GP – Główne ruchu przyspieszonego; G- główne; Z– zbiorcze; L- lokalne; D – dojazdowe

3.        Podstawowe elementy przekroju poprzecznego drogi: korona drogi = jezdnia + pobocze; rów drogowy; nawierzchnia

4.        Od jakiego parametru jest uwarunkowana min. wartość promienia łuku kołowego: od tego gdzie droga biegnie – rampa, most, odcinek drogowy

5.        Ile wynosi wartość pochylenia poprzecznego pobocza gruntowego wew. Na łuku kołowym o szerokości 1 m, kiedy pochylenie poprzeczne jezdni wynosi 7 %: też 7 %.

6.        Definicja natężenia ruchu i struktury kierunkowej:

a.         Natężenie ruchu - to natężenie ruchu występujące w roku prognozy, wyrażone liczbą pojazdów na godzinę (P/h)

b.        Struktura kierunkowa – ilość pojazdów jakie jechały w poszczególnych kierunkach (?)

7.        Od jakich parametrów odczytujemy wartość pochylenia poprzecznego na łuku kołowym dla dróg klasy Z, L, D : wartość promienia łuku kołowego; prędkość projektowa; ograniczenie krawężnikami.

8.        Przekroje rowów drogowych: kształt opływowy, trójkątny, trapezowy

9.        Od jakiego parametru zależy min. wartość pochylenia poprzecznego jezdni na odcinku prostym dla nawierzchni utwardzonej, ile wynosi ta wartość: od prędkości miarodajnej, wartość wynosi 2 %

Zestaw 2:

1.        Definicja prędkości miarodajnej:

a.         Prędkość miarodajna - to parametr odwzorowujący prędkość samochodów osobowych w ruchu swobodnym na drodze, służący do ustalania wartości elementów drogi, które ze względu na bezpieczeństwo ruchu powinny być dostosowane do tej prędkości

2.        Niweleta drogi: podstawowy element przekroju podłużnego drogi. Składa się z odcinków o stałym pochyleniu oraz krzywych wypukłych i wklęsłych

3.        Podaj podstawowe elementy przekroju poprzecznego drogi: korona drogi = jezdnia + pobocze; rów drogowy; nawierzchnia

4.        Od jakiego parametru jest uwarunkowana min. wartość promienia łuku pionowego wklęsłego: prędkość projektowa

5.        Ile wynosi wartość pochylenia poprzecznego pobocza gruntowego wew. Na łuku kołowym o szerokości 1,5 m, kiedy pochylenie poprzeczne jezdni jest równe 2%: 4 – 5 %

6.        Definicja struktury kierunkowej i rodzajowej:

a.         Struktura kierunkowa – ilość pojazdów jakie jechały w poszczególnych kierunkach (?)

b.        Struktura rodzajowa –

7.        Od jakich parametrów odczytujemy wartość pochylenia poprzecznego na łuku kołowym dla dróg klasy Z, L, D : wartość promienia łuku kołowego; prędkość projektowa; ograniczenie krawężnikami.

8.        Wymień elementy odwodnienia powierzchniowego drogi: zapewnienie odprowadzenia wody poprzez wyniesienie krawędzi korony ponad teren: w gruntach niewysadzinowych 0,6 m; w gruntach wysadzi nowych 1,0 m

9.        Od jakiego parametru zależy min. wartość pochylenia podłużnego, ile wynosi ta wartość: od tego gdzie droga biegnie – rampa, most, odcinek drogowy, wartość dla odcinka prostego wynosi 0,3 %

Zestaw 3:

1.        Definicja prędkości miarodajnej:

a.         Prędkość miarodajna - to parametr odwzorowujący prędkość samochodów osobowych w ruchu swobodnym na drodze, służący do ustalania wartości elementów drogi, które ze względu na bezpieczeństwo ruchu powinny być dostosowane do tej prędkości

2.        Szerokość pasa ruchu drogi określona jest na podstawie: klasy technicznej drogi

3.        Podaj podstawowe elementy przekroju poprzecznego drogi: korona drogi = jezdnia + pobocze; rów drogowy; nawierzchnia

4.        Od jakiego parametru jest uwarunkowana max. wartość pochylenia podłużnego: prędkość projektowa

5.        Ile wynosi wartość pochylenia poprzecznego pobocza gruntowego wew. Na łuku kołowym o szerokości 1,5 m, kiedy pochylenie poprzeczne jezdni wynosi 3 %: 5 – 6 %

6.        Definicja struktury kierunkowej i natężenie ruchu:

a.         Struktura kierunkowa – ilość pojazdów jakie jechały w poszczególnych kierunkach (?)

b.        Natężenie ruchu - to natężenie ruchu występujące w roku prognozy, wyrażone liczbą pojazdów na godzinę (P/h)

7.        Od jakich parametrów odczytujemy wartość pochylenia poprzecznego na łuku kołowym dla dróg klasy Z, L, D : wartość promienia łuku kołowego; prędkość projektowa; ograniczenie krawężnikami

8.        Wymień kryteria projektowania niwelety: Kryteria projektowania niwelety::- unikania w obrębie luku pionowego więcej niż jednego załamania niwelety;- stosowanie łuków pionowych o promieniu co najmniej 5x większy od łuków poziomych;- pokrywanie się wierzchołków luku poziomego i luku pionowego, lub ewentualnie wzajemne przesuniecie wierzchołków nie powinno być większe niż ¼ dl luku poziomego;- dostosowanie przebiegu ukształtowań terenu oraz warunków gruntowo wodnych przy dążeniu do ograniczenia wartości pochyleń podłużnych oraz spadków straconych;- zapewnienie wymagań warunków widoczności - zapewnienie powiązania niwelety z punktami o ustalonej wysokości jak np. skrzyżowania, przejazdy

9.        Od jakiego parametru zależy min. wartość pochylenia podłużnego, ile wynosi ta wartość: od tego gdzie droga biegnie – rampa, most, odcinek drogowy, wartość dla odcinka prostego wynosi 0,3 %

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin