5latek.doc

(72 KB) Pobierz

DATA 1...........................                                                    ..............................................................

DATA 2...........................                                                   IMIĘ I NAZWISKO DZIECKA

 

                                                                                             ..............................................................

                                                                                             DATA URODZENIA

 

ARKUSZ  OBSERWACJI  DZIECKA  5 – LETNIEGO

opracowany przez Martę Zynek

I.  ROZWÓJ RUCHOWY

1. Sprawność ruchowa całego ciała

Ø     chodzenie: sprawne, skoordynowane, niepewne..............................................

Ø     bieganie: pewne, sprawne, powolne, nieskoordynowane.................................

Ø     skoki, podskoki: obu nóż, na jednej nodze, sprawne, oczekuje pomocy, niepewne, nie podejmuje prób.........................................................................

Ø     chodzenie po schodach: prawidłowe, oczekuje pomocy, niepewne................

Ø     udział w zabawach ruchowych: chętne, sprawne, bierne, niechętne, mało sprawne.............................................................................................................

2.     Sprawność manualna

Ø     ubieranie i rozbieranie: samodzielne, szybkie, sprawne, dokładne, potrafi wiązać sznurowadła, oczekuje pomocy, nie podejmuje prób..........................

Ø     jedzenie: samodzielne, prawidłowo trzyma sztućce, oczekuje pomocy, je wolno, nieprawidłowo trzyma sztućce.............................................................

Ø     mycie: samodzielne, dokładne, oczekuje pomocy, niedokładne......................

Ø    

zajęcia plastyczno-techniczne: rysunek bogaty w  szczegóły, głowonogi, rysunek ubogi w szczegóły, układa puzzle z 8 części, odwzorowuje

     i X, oczekuje zachęty, nie podejmuje prób............................................

3.     Lateralizacja

Ø     używa prawą rękę, nogę, oko

Ø     używa lewą rękę, nogę, oko

Ø     zmienia: często, czasem, rzadko, podczas........................................................

II. ROZWÓJ UMYSŁOWY

1.     Percepcja wzrokowa

Ø      kolory: rozpoznaje, myli, nie zna......................................................................

Ø      układanie wg wzoru: potrafi, oczekuje pomocy, nie potrafi.............................

Ø      odwzorowywanie: potrafi, oczekuje pomocy, nie potrafi.................................

2.     Percepcja słuchowa

Ø     czytany tekst: słucha, rozproszone, nie jest zainteresowane............................

Ø     zapamiętywanie wierszy i piosenek: szybko, chętnie, powoli, z trudem, niechętnie.........................................................................................................

 

3.     Mowa i myślenie

Ø     mowa: prawidłowa, zrozumiała, niepoprawna, mało zrozumiała, wada wymowy, zasób słów bogaty, ubogi,...............................................................

Ø     mówi: zdaniami, wyrazami, płynnie, wyraźnie, niewyraźnie..........................

Ø     związki treściowe: rozumie, odpowiada na pytania, nie rozumie....................

Ø     zagadki: rozwiązuje, oczekuje pomocy, nie potrafi.........................................

Ø     działania matematyczne: chętnie bierze udział, aktywne, brak zainteresowania, ma trudności, nie rozumie....................................................

III.  ROZWÓJ EMOCJONALNY

Ø     zachowanie: wesołe, pogodne, adekwatne do sytuacji, naturalne, płaczliwe, zmienne, kapryśne............................................................................................

Ø     kontakty z dziećmi: koleżeńskie, lubiane przez dzieci, zgodne, konfliktowe, agresywne, wstydliwe, bierne..........................................................................

Ø     zachowanie w nowych sytuacjach: otwarte, spontaniczne, nieśmiałe, zalęknione, płaczliwe.......................................................................................

Ø     zachowanie podczas działania: skoncentrowane przez .........minut, dokładna, doprowadza pracę do końca, nadmiernie ruchliwe, nadmiernie spokojne, konfliktowe, bierne, bez inicjatywy.................................................

Ø     zachowanie podczas rywalizacji: obiektywne, rozumie zasady konkursów, płaczliwe, nie przestrzega zasad.......................................................................

IV.UWAGI DODATKOWE

Ø     znaki szczególne...............................................................................................

Ø     sytuacja rodzinna..............................................................................................

 

 

                                                                                                .....................................

                                                                                                     podpis nauczyciela

 

 

* podkreślić odmiennym kolorem na początku i końcu roku szkolnego

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin