7680.pdf

(61 KB) Pobierz
plan rozwoju zawodowego
oparty na rozporządzeniu MENiS z dnia 01.XII.2004 roku
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Pogotowie Opiekuńcze
imienia K.O.Borchardta
w Gdańsku
PLAN
ROZWOJU ZAWODOWEGO
mgr Arkadiusza Formeli
wychowawcy Pogotowia OpiekuŃczego imienia K.O.Borchardta w GdaŃsku
ubiegajĄcego siĘ o stopieŃ zawodowy nauczyciela dyplomowanego
czas trwania staŜu: 01.IX.2007 rok – 31.V.2010 rok
........................................
........................................
(pieczątka placówki)
(pieczątka dyrektora)
Plan rozwoju zawodowego opracowany został zgodnie z wymogami ustawy z dnia 26.I.1982 roku – Karta Nauczyciela z późniejszymi
zmianami oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 01.XII.2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodo-
wego przez nauczycieli.
W 1997 roku w WyŜszej Szkole Pedagogicznej w Słupsku ukończyłem studia wyŜsze, uzyskując tytuł magistra pedagogiki opiekuńczo-
wychowawczej. Na przełomie lat 1998-2002 pracowałem w Pogotowiu Opiekuńczym imienia księdza J.Bosko we Wrocławiu na stanowisku
nauczyciela-wychowawcy internatu. W trakcie staŜu zawodowego jednoosobowo prowadziłem grupę rówieśniczą ( Ognisko Wychowawcze ) zor-
ganizowaną dla dzieci i młodzieŜy niedostosowanej społecznie z terenu miasta Wrocławia, która dojeŜdŜała z róŜnych części miasta, podejmując
naukę w szkołach, jakie działały w placówce. Pozostając pod moją opieką, spędzała czas pozalekcyjny do późnych godzin popołudniowych, w
trakcie którego organizowałem zróŜnicowane zajęcia typu klubowego, rozrywkowego czy świetlicowego. W okresie zatrudnienia we wrocławs-
kiej placówce, miałem równieŜ moŜliwość pracować w najstarszych grupach wychowawczych i z najtrudniejszymi podopiecznymi doprowadza-
nymi do izby rotacyjnej, jak równieŜ nauczania róŜnych przedmiotów szkolnych. Za największe osiągnięcie własne mogę uznać załoŜenie i wy-
posaŜenie pracowni komputerowej w Pogotowiu Opiekuńczym imienia księdza J.Bosko we Wrocławiu, w wyniku czego moŜliwość korzystania
z nowoczesnej technologii informacyjnej i komunikacyjnej, stała się udziałem dzieci i młodzieŜy z najuboŜszych środowisk i/lub rodzin dys-
funkcyjnych. W latach 2002-2004 byłem pracownikiem pedagogicznym (nauczyciel-wychowawca) w Zespole Placówek Opiekuńczo-Wycho -
wawczych w Gdańsku , jak równieŜ nauczycielem informatyki w Zespole Specjalnego Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego w Gdańsku .
W 2003 roku uzyskałem stopień nauczyciela mianowanego. Od roku 2004 nieprzerwanie kontynuuję praktykę zawodową na stanowisku nauczy-
ciela-wychowawcy w młodszej grupie chłopców w Pogotowiu Opiekuńczym imienia K.O.Borchardta w Gdańsku , w której na przełomie lat
2004-2007 pełniłem funkcję koordynatora . Do powierzonych mojej osobie obowiązków między innymi naleŜało organizowanie pracy z zakresu
dydaktyki, wychowania i opieki; prowadzenie dokumentacji; wspieranie wychowawców oraz reprezentowanie kadry pedagogicznej c.z.w.III
przed dyrekcją gdańskiej placówki.
W latach 1998-2006 otrzymałem czterokrotnie Nagrodę Dyrektora za
rok 1999 – trudny rok pionierskiej pracy zawodowej w Pogotowiu Opiekuńczym we Wrocławiu (mgr E.Janicka )
rok 2000 – sukcesy w pracy zawodowej w Pogotowiu Opiekuńczym we Wrocławiu (mgr M.Bryk )
rok 2001 – bardzo dobre wyniki w pracy zawodowej w Pogotowiu Opiekuńczym we Wrocławiu (mgr M.Bryk )
rok 2006 – pełną poświęcenia słuŜbę dla dobra dzieci i Pogotowia Opiekuńczego w Gdańsku (mgr G.Barczewski )
Na przełomie lat 2004-2007 uczestniczyłem w zorganizowanych formach doskonalenia pedagogicznego warsztatu pracy ( trening umiejęt -
ności wychowawczych , sposoby przeciwdziałania mobbingowi i rozpoznawania jego znamion , trudne sytuacje – skuteczne rozwiązania , szkoła
bez przemocy, czyli pomoc czy przemoc ). W latach 2004-2005 w ramach uzyskiwania dodatkowych kwalifikacji zawodowych podjąłem na Uni -
wersytecie Gdańskim w Gdańsku Podyplomowe Studium Podstaw Informatyki, które ukończyłem z wynikiem pozytywnym.
Z dniem 01 września 2007 roku jestem nauczycielem-wychowawcą czwartego etapu uzyskiwania stopni awansu zawodowego.
II
sfery rozwoju
zadania
formy
terminy
dowody
1. uzyskanie pozytywnych efektów
w pracy dydaktycznej, wycho-
wawczej lub opiekuńczej na skut
ek wdroŜenia działań mających
na celu doskonalenie pracy włas-
nej i podniesienie jakości pracy
placówki
1.1. odbywanie staŜu
1.1.1. sformułowanie wniosku o rozpoczęcie staŜu
1.1.2. opracowanie planu rozwoju zawodowego
1.1.3. dokumentowanie realizacji planu rozwoju za-
wodowego
1.1.4. sporządzanie sprawozdania z realizacji planu
rozwoju zawodowego
w trakcie trwania
staŜu
wniosek
plan
dokumentacja
sprawozdanie
w trakcie trwania
staŜu
zaświadczenia
1.2. doskonalenie pedagogicznego warsztatu
pracy
1.2.1. uczestniczenie w zorganizowanych formach
doskonalenia zawodowego poprzez konferencje,
kursy, sympozja, szkolenia, treningi
w trakcie trwania
staŜu
notatki własne
1.3. studiowanie literatury z zagadnień edu-
kacji, pedagogiki, psychologii oraz prob-
lemów oświatowych, pomocy społecznej
lub postępowania w sprawach nieletnich
1.3.1. poznawanie nowości wydawniczych i samo-
dzielne studiowanie waŜniejszych czasopism
w trakcie trwania
staŜu
potwierdzenia
1.4. organizowanie i/lub współorganizowa-
nie znaczących wydarzeń bądź poza bądź
w Pogotowiu Opiekuńczym w Gdańsku
1.4.1. przygotowanie i/lub współprzygotowanie oko-
licznościowych uroczystości państwowych i koś-
cielnych
1.4.2. dekorowanie placówki oraz pomieszczeń gru-
powych z okazji imprez zgodnych z kalendarzem
2. wykorzystywanie w pracy tech-
nologii informacyjnej i komuni-
kacyjnej
2.1. doskonalenie umiejętności wykorzysta-
nia technologii informacyjnej i komunika-
cyjnej
2.1.1. uczestniczenie w zorganizowanych formach
doskonalenia zawodowego poprzez konferencje,
kursy, sympozja, szkolenia, treningi
w trakcie trwania
staŜu
zaświadczenia
w trakcie trwania
staŜu
notatki własne
2.2. wykorzystanie World Wide Web
2.2.1. pogłębianie znajomości aktów prawnych na
stronach
a) www.sejm.gov.pl
b) www.mpips.gov.pl
c) www.men.gov.pl
d) www.gdansk.pl
e) www.mops.gda.pl
f) www.kuratorium.gda.pl
2.2.2. pogłębianie znajomości zagadnień edukacyj-
nych, wychowawczych, opiekuńczych bądź innych
związanych odpowiednio z oświatą, pomocą spo-
łeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
na stronach
a) www.niebieskalinia.pl – niebieska linia
b) www.szkolna.pl – wychowanie na co dzień
III
1037538478.036.png 1037538478.037.png 1037538478.038.png 1037538478.039.png 1037538478.001.png 1037538478.002.png 1037538478.003.png 1037538478.004.png 1037538478.005.png 1037538478.006.png 1037538478.007.png 1037538478.008.png 1037538478.009.png
c) www.dswe.pl – teraźniejszość-człowiek-edukac -
ja
d) www.vulcan.edu.pl/przegladoswiatowy – przeg-
ląd oświatowy
e) www.irss.and.pl – problemy opiekuńczo-wycho-
wawcze
f) kkwr.org.pl opieka-wychowanie-terapia
g) www.kp.edu.pl – kwartalnik pedagogiczny
h) www.vulcan.edu.pl/eid – edukacja i dialog
w trakcie trwania
staŜu
konspekty z zajęć
2.3. prowadzenie w ramach koła zaintereso-
wań zajęć z zakresu technologii informa-
cyjnej i komunikacyjnej
2.3.1. utrwalanie zasad obsługi sprzętu komputerowe-
go w czasie trwania zajęć
2.3.2. rozwijanie umiejętności korzystania z pełni
profesjonalnego zestawu multimedialnego i nowo-
czesnej technologii informacyjnej i komunikacyj-
nej wśród dzieci i młodzieŜy z najuboŜszych śro-
dowisk i/lub rodzin dysfunkcyjnych
2.3.3. korzystanie z komputerowych programów edu-
kacyjnych, encyklopedii multimedialnych oraz gier
uczących logicznego myślenia
2.3.4. wdraŜanie do płynnego i skutecznego posługi-
wania się World Wide Web jako narzędziem słu-
Ŝącym poszerzaniu wiedzy
w trakcie trwania
staŜu
pomoce naukowe
dokumentacja
2.4. wykorzystanie technologii informacyj-
nej i komunikacyjnej w praktyce zawodo-
wej
2.4.1. korzystanie z multimedialnych programów i
World Wide Web w celu opracowania pomocy na-
ukowych waŜnych w pracy dydaktycznej, wycho-
wawczej lub opiekuńczej
2.4.2. opracowanie dokumentacji związanej ze sta-
Ŝem zawodowym
2.4.3. opracowanie wzorów dokumentacji związa-
nych z Pogotowiem Opiekuńczym w Gdańsku
w trakcie trwania
staŜu
witryna World Wide
Web placówki
2.5. konstruowanie witryny internetowej
2.5.1. gromadzenie, selekcjonowanie i przetworzenie
materiałów związanych z Pogotowiem Opiekuń-
czym w Gdańsku
3. dzielenie się wiedzą i doświad-
czeniem z innymi nauczyciela-
mi-wychowawcami, w tym
przez prowadzenie otwartych za-
jęć, w szczególności dla młod-
3.1. prowadzenie zajęć otwartych
3.1.1. prowadzenie zajęć tematycznych z zakresu dy-
daktyki, wychowania, opieki lub technologii infor-
macyjnej i komunikacyjnej
w trakcie trwania
staŜu
konspekty z zajęć
w trakcie trwania
notatki własne
3.2. słuŜenie radą i pomocą młodszym wy-
3.2.1. obserwowanie prowadzonych zajęć
IV
1037538478.010.png 1037538478.011.png 1037538478.012.png 1037538478.013.png 1037538478.014.png 1037538478.015.png 1037538478.016.png 1037538478.017.png 1037538478.018.png 1037538478.019.png 1037538478.020.png 1037538478.021.png
szych wychowawców, prowa-
dzenie zajęć dla nauczycieli-wy-
chowawców w ramach wew-
nątrzplacówkowego doskonale-
nia zawodowego lub innych za-
jęć
chowawcom
3.2.2. udzielanie rad i wskazówek
staŜu
w trakcie trwania
staŜu
konspekty z zajęć
potwierdzenia
3.3. poszerzanie wiedzy i umiejętności po-
przez udział wewnątrzplacówkowym dos-
konaleniu zawodowym
3.3.1. uczestniczenie w szkoleniowych obradach pra-
cowników pedagogicznych Pogotowia Opiekuń-
czego w Gdańsku
w trakcie trwania
staŜu
potwierdzenia
3.4. prowadzenie zajęć szkoleniowych dla
nauczycieli-wychowawców z zakresu
technologii informacyjnej i komunikacyj-
nej
3.4.1. przygotowanie materiałów i dzielenie zdobytą
wiedzą z zakresu podstawowych zasad obsługi zes-
tawu multimedialnego, umiejętności korzystania z
komputerowych programów biurowych oraz płyn-
nego posługiwania World Wide Web
4. opracowanie i wdroŜenie progra-
mu działań edukacyjnych, wy-
chowawczych, opiekuńczych lub
innych związanych odpowiednio
z oświatą, pomocą społeczną lub
postępowaniem w sprawach nie-
letnich
4.1. wzbogacenie oferty edukacyjno-terape-
utycznej
4.1.1. kształtowanie etycznego stylu pisania
4.1.2. nauczanie poprawnego sposobu czytania tekstu
ze zrozumieniem treści
4.1.3. rozwiązywanie działań matematycznych
4.1.4. projekcja filmu popularno-naukowego
4.1.5. zapoznanie z technicznymi moŜliwościami zes-
tawu multimedialnego
w trakcie trwania
staŜu
notatki własne
konspekty z zajęć
w trakcie trwania
staŜu
programy
4.2. opracowanie programów koło kompute -
rowe , mali miłośnicy origami oraz pod -
noszenie kultury osobistej
4.2.1. realizacja programów
5. poszerzenie zakresu działań pla-
cówki, w szczególności dotyczą-
cych zadań dydaktycznych, wy-
chowawczych lub opiekuńczych
5.1. uzyskanie dodatkowych kwalifikacji za-
wodowych umoŜliwiających poszerzenie
działań edukacyjnych związanych z zada-
niami placówki
5.1.1. podjęcie podyplomowego studium z zakresu
pedagogiki resocjalizacyjnej lub korekcyjno-kom -
pensacyjnej bądź kompetencji wychowawczych
w trakcie trwania
staŜu
świadectwa
6. wykonywanie zadań na rzecz oś-
wiaty, pomocy społecznej lub
postępowania w sprawach nie-
letnich we współpracy z innymi
osobami, instytucjami samorzą-
dowymi lub innymi podmiotami
6.1. współdziałanie z instytucjami zajmują-
cymi się opieką, wychowaniem i resocja-
lizacją
6.1.1. współpracowanie z poradniami pedagogiczno-
psychologicznymi, placówkami socjalizacyjnymi i
resocjalizacyjnymi, rodzinami zastępczymi, poli-
cyjnymi izbami dziecka, komisariatami policji, ku-
ratorami sądowymi, sądami rodzinnymi
6.1.2. współdziałanie z kadrą pedagogiczną Pogoto-
wia Opiekuńczego w Gdańsku poprzez uczestni-
czenie w obradach Zespołu Do Spraw Okresowej
Oceny Sytuacji Dziecka
w trakcie trwania
staŜu
notatki własne
w trakcie trwania
staŜu
notatki własne
potwierdzenia
6.2. współpracowanie z kadrą pedagogiczną
Szkoły Podstawowej numer 24 i Szkoły
Podstawowej numer 69
6.2.1. omawianie spraw dzieci i młodzieŜy Pogoto-
wia Opiekuńczego w Gdańsku dotyczących frek-
wencji, postępów w nauce, prognoz związanych z
promocją i zachowania podczas zajęć lekcyjnych,
jak równieŜ trudności wychowawczych występują-
V
1037538478.022.png 1037538478.023.png 1037538478.024.png 1037538478.025.png 1037538478.026.png 1037538478.027.png 1037538478.028.png 1037538478.029.png 1037538478.030.png 1037538478.031.png 1037538478.032.png 1037538478.033.png 1037538478.034.png 1037538478.035.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin