języczek wedrowniczek.DOC

(21 KB) Pobierz
13

 

 

 

„Języczek wędrowniczek”

 

              Cele operacyjne:

dzieci powinny:

-         ćwiczyć mięśnie narządów mowy (ćwiczenie języka);

-         chętnie uczestniczyć w zabawie;

-         dokładnie wykonywać polecenia nauczycielki.

Metoda:

słowna – objaśnienie

oglądowa – pokaz

czynna – zadania stawiane do wykonania, samodzielnych doświadczeń.

Forma – praca z grupą dzieci

Przebieg:

Dzieci siedzą w kole. Nauczycielka opowiada o języku, który wybrał się na spacer po jamie ustnej by sprawdzić co w niej się znajduje.

Dzieci uważnie słuchają i przyglądają się ruchom języka (pokaz nauczycielki).

              Języczek wybrał się na spacer po jamie ustnej by sprawdzić co się w niej znajduje. Najpierw dotyka do górnej wargi, potem dotyka dolnej wargi.

Następnie do kącików ust. Potem przesuwa czubkiem po wewnętrznej części warg i po zębach (część zewnętrzna i wewnętrzna). Dotyka do górnych i dolnych dziąseł. Potem do podniebienia twardego i miękkiego.

Na koniec wraca do przodu jamy ustnej i głaszcze wargi (oblizywanie).

-  nauczycielka opowiada a dzieci wykonują polecenia  (ruchy języka po jamie ustnej).

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin