Besieger.pdf

(7873 KB) Pobierz
INSTRUKCJA
1033102821.024.png 1033102821.025.png 1033102821.026.png 1033102821.027.png 1033102821.001.png 1033102821.002.png 1033102821.003.png 1033102821.004.png 1033102821.005.png 1033102821.006.png 1033102821.007.png 1033102821.008.png 1033102821.009.png 1033102821.010.png 1033102821.011.png 1033102821.012.png 1033102821.013.png 1033102821.014.png 1033102821.015.png
WPROWADZENIE
Thark to stolica Cymerii, otoczona mocnymi
murami i opieką sprawiedliwych władców.
Obecnie rządzi w niej Konin – godny
spadkobierca wielkich królów z przeszłości.
Celem umocnienia swojej władzy poprowadził
najdzielniejszych wojowników do jaskiń,
ukrytych w dalekich górach, gdzie według
przepowiedni znajduje się starodawny artefakt
- Miecz Kroma, czekający od stuleci na nowego
właściciela. Przy jego pomocy król może
zapewnić Cymerii bezpieczeństwo po wsze
czasy. Problem w tym, że wybrał sobie kiepski
moment na poszukiwania. Jego siostra Mara od dawna marzyła o przejęciu władzy i wykorzystała
nieobecność brata dla realizacji swoich planów. Krwawe ofi ary składane złym bogom
zamieszkującym podziemia obdarowały ją niezwykłą, czarodziejską mocą. Korzystając z niej,
przekonała większość wojowników obecnych w kraju, że Konin i jego ludzie zginęli w jaskiniach.
Niewielka grupka poddanych lojalnych Koninowi, została zgnieciona. Wiadomość o zamachu
stanu dokonanym przez Marę szybko dotarła do stolicy Wikingów. Przewidując rychły atak
Cymeryjczyków, rada starszych postanowiła podjąć środki zapobiegawcze. Podciągnięto wojska
pod miasto i powierzono zaufanemu członkowi rady Jarlowi Barmaleyowi zadanie odnalezienia
innego, cennego artefaktu – Młotu Thora. Barmaley wyruszył do Boltor – miasta, którego
mieszkańcom bóg Thor miał rzekomo powierzyć swój młot dla ochrony przed złem. Podróż do
Boltor miała być długa, ale niezbyt trudna. Postanowiono wysłać tam Jarla i jego niewielki oddział
statkiem powietrznym i spodziewano się, że dotrze na miejsce w kilka dni. Rada starszych nie
doceniła jednak czarodziejskiej mocy Mary. Nie przypuszczali, że może uderzyć w samo serce
imperium Wikingów. Decyzja o koncentracji wojsk w pobliżu miasta była tragicznym błędem.
W ferworze walki, magiczny ogień Mary obrócił je w popiół wraz z mieszkańcami i radą starszych.
Cały kraj dotkliwie odczuł skutki tego wydarzenia. Tymczasem Barmaley utknął w lasach Cymerii.
Mimo braku widoków na jakąkolwiek pomoc, on i jego towarzysze muszą znaleźć jakiś sposób na
powstrzymanie Mary i przywrócenie pokoju.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Minimalne
System operacyjny: Windows 98/ME/XP/2000
Procesor: 1.0 GHz AMD/Intel lub porównywalny
RAM: 256 MB
2
1033102821.016.png 1033102821.017.png 1033102821.018.png
Prędkość napędu DVD-ROM: 8 X
Karta grafi czna: kompatybilna z Direct3D, pamięć 32 MB (porównywalna z Geforce2 lub lepsza)
Wolne miejsce na dysku twardym: 1.5 GB
Zalecane
System operacyjny: Windows 98/ME/XP/2000
Procesor: 2.0 GHz AMD/Intel lub porównywalny
RAM: 384 MB
Prędkość napędu DVD-ROM: 8 X
Karta grafi czna: kompatybilna z Direct3D, pamięć 64 MB (porównywalna z Geforce4 lub lepsza)
Wolne miejsce na dysku twardym: 1.5 GB
INSTALACJA
W czasie instalacji wszystkie odnośne pliki są kopiowane na dysk twardy (nie ma możliwości
przeprowadzenia niepełnej instalacji). W pozycji menu Start - /Gry/Besieger pojawią się
następujące skróty:
• Besieger – uruchamianie gry
• Dodatkowe informacje – otwieranie pliku tekstowego z aktualnymi informacjami, niedostępnymi
w instrukcji
• Usunięcie gry – pełne usuwanie gry z dysku twardego
Instalacja gry
1. Włóż płytę z grą Besieger do swojego napędu DVD-ROM.
2. Instalator powinien uruchomić się automatycznie. Jeśli nie, otwórz zawartość płyty DVD i kliknij
setup.exe.
3.Podążaj za instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
M E N U G RY
MENU GŁÓWNE
WZNÓW
Pozycja „Wznów” pojawia się po przerwaniu gry za
pomocą klawisz „Esc”. Kliknięcie na nią powoduje
powrót do rozgrywki (to samo można uzyskać
ponownie naciskając „Esc”).
3
1033102821.019.png
NOWA GRA
Inicjowanie nowej rozgrywki. Kliknięcie na tę opcję spowoduje wyświetlenie krótkiego fi lmu
POTYCZKA
Opcja pozwalająca na rozegranie potyczki.
Korzystając z niej, można prowadzić
rozgrywkę przeciw wirtualnemu przeciwnikowi
w oparciu o każdą z map dostępnych w trybie
wieloosobowym. Proszę zwrócić uwagę, że na
liście oponentów jest on oznaczony skrótem SI
(sztuczna inteligencja).
Pojawiają się tutaj następujące opcje:
Imię: Opcja pozwalająca na wybór imienia,
pod którym gracz stanie do potyczki. Można
tu wpisać dowolny wyraz. Następnie należy
nacisnąć „Enter”, a imię pojawi się w menu gracza.
Rasa: Masz dwie do wyboru: Wikingów i Cymeryjczyków.
Kolor: Wybrana barwa pomaga innym graczom w rozpoznaniu ciebie.
Gra: Możesz tu wybrać jeden z 4 trybów rozgrywki:
• Wyniszczenie – wygrywa się, niszcząc przeciwnika
• Artefakt – zwyciężasz, zdobywając artefakt przeciwnika
• Oblężenie – musisz zdobyć lub obronić miasto
• Bitwa – atakujesz wroga i niszczysz wszystkie jego jednostki.
Mapy: Opcje związane z mapą rozgrywki pokrywają się z tymi, w które zaopatrzono tryb
wieloosobowy. Proszę sięgnąć po dotyczące go informacje dostępne w dalszej części instrukcji.
Poziom trudności: Wybór stopnia trudności rozgrywki. Dostępne są następujące warianty: bardzo
łatwa, łatwa, normalna, trudna i bardzo trudna. Ustawienie domyślne - łatwa.
Szybkość gry: Opcja pozwalająca na zwalnianie i przyspieszanie rozgrywki. Domyślna wartość
tego parametru to 100%, ale gracz może ją zmieniać w skali od 0% do 200%.
Cel: Masz do wyboru 3, tj.:
- Domostwa – zniszczenie wszystkich domów przeciwnika
- Zniszczyć wszystko – unicestwienie wszystkiego, co należy do przeciwnika
- Budowle - zniszczenie budynków przeciwnika.
SAMOUCZEK
Opcja dla początkujących. Zaleca się skorzystanie z niej celem poznania zasad obsługi interfejsu
gry. Nauczy cię wszystkiego, co niezbędne do prowadzenia rozgrywki.
4
1033102821.020.png 1033102821.021.png 1033102821.022.png
WCZYTAJ
Opcja wyświetlająca przesuwającą się listę wszystkich zapisanych rozgrywek.
GRA ZESPOŁOWA
Rozgrywka z udziałem wielu uczestników.
Możesz zmagać się z przyjaciółmi lub
wirtualnymi graczami. Liczba wszystkich
osób zaangażowanych w rozgrywkę nie może
przekroczyć 9. Na ekranie tego trybu pojawią się
dwie opcje: „Załóż” i „Dołącz”.
1. ZAKŁADANIE GRY
Opcja przeznaczona dla tych, którzy zamierzają
pełnić rolę hostów wieloosobowych rozgrywek.
Kliknięcie na nią przenosi do menu hosta.
Imię: Będziesz je nosić w wieloosobowej
rozgrywce. Po jego wpisaniu i naciśnięciu klawisza „Enter” pojawi się w menu gracza.
Rasa: Masz dwie do wyboru: Wikingów
i Cymeryjczyków.
Kolor: Wybrana barwa pomaga innym graczom
w rozpoznaniu ciebie.
Twój adres IP: Wpisz adres IP, którego będziesz
używał jako host. Podaj go pozostałym
uczestnikom gry, w przeciwnym razie nie będą
mogli do niej przystąpić.
Gra: Możesz tu wybrać jeden z 4 trybów rozgrywki:
• Wyniszczenie – wygrywa się, niszcząc przeciwnika
• Artefakt – zwycięża się, zdobywając artefakt przeciwnika
• Oblężenie – należy zdobyć lub obronić miasto
• Bitwa – trzeba zaatakować wroga i zniszczyć wszystkie jego jednostki.
5
1033102821.023.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin