P_Wprowadz.doc

(122 KB) Pobierz
ZARZĄDZANIE

WPROWADZENIE

 

Zarządzanie nie jest pojęciem łatwo definiowalnym. Generalnie wiadomo na czym ono polega, ale mało kto wie jak to robić.

 

Zarządzanie uczy jak planować, organizować,

motywować i kontrolować swoją pracę

oraz działania innych ludzi dla wspólnego dobra

 

W istocie zarządzanie daje wskazówki jak za pomocą różnych instrumentów planistycznych, organizatorskich, inspiratorskich i kontrolnych skłaniać podwładnych do wykonywania woli kierującego skierowanej na produktywizację wszystkich zasobów firmy.

 

Współczesne wyzwania zarządzania:

 

1.  Systematyczna poprawa jakości produktów i jakości pracy w ogóle.

2.  Troska o klienta wyrażająca się w sprawnej obsłudze i ścisłym kontakcie z klientem.

3.  Racjonalne gospodarowanie ograniczonymi zasobami w drodze maksymalizacji ich produktywności.

4.  Istotna poprawa wydajności pracy połączona z redukcją personelu
i lepszą motywacją do pracy.

5.  Automatyzacja jednostek produkcyjnych w drodze decentralizacji uprawnień decyzyjnych i lepszego związania wynagrodzeń z wynikami pracy

6.  Popieranie przedsiębiorczości i innowacyjności absolutnie wszystkich zatrudnionych.

7.  Poprawa jakości kadry kierowniczej.

 

Zarządzanie ma na celu organizowanie działalności przedsiębiorstwa dla sprawnego realizowania zadań oraz uzyskania jak najlepszych wyników.

Zarządzanie daje wskazówki jak za pomocą rozmaitych instrumentów podnosić produktywność wszystkich zasobów przedsiębiorstwa. Ale nade wszystko zarządzanie uczy, jak wydobywać produktywność z ludzi i to z wszystkich, których mamy do dyspozycji.

W zarządzaniu chodzi o to, aby ludzie umiejętnie pobudzani do działania potrafili wyzwolić drzemiące w nich oraz w kapitale rzeczowym, finansowym i informacyjnym każdej firmy ogromne pokłady możliwości.

 

Zarządzanie ma uruchamiać w ludziach wyzwania i wszystkie siły dla realizacji nadrzędnych celów przedsiębiorstwa.

 

Główne problemy zarządzania:

budowa i organizowanie instytucji,

− tworzenie celi i strategii zarządzania,

− stosowanie najlepszych metod zarządzania,

budowa systemu informacji w procesie zarządzania,

− podejmowanie decyzji w zarządzaniu,

planowanie w zarządzaniu,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 zasilanie materiałowe, energetyczne i informacyjne

                 decyzje personelu zarządzającego

                 sprzężenie zwrotne informacyjne

 

8.  Ogólny schemat procesu zarządzania

W - 2

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin