LUTY 2011.docx

(35 KB) Pobierz

2

 

LUTY 2011                                           I  i II  TYDZIEŃ „ ZDROWIE NASZYM SKARBEM”

PODSTAWA PROGRAMOWA:

3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.

   1) zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym , fleksyjnym i składniowym.

   2 ) mówi płynnie , niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji;

5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.

   4) uczestniczy w zajęciach ruchowych , w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym (…) , w sali gimnastycznej.

8. Wychowanie prze sztukę- muzyka i śpiew, , pląsy i taniec.

   1) śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru (…); chętnie uczestniczy w zbiorowym śpiewie , w tańcach i muzykowaniu;

9. Wychowanie przez sztukę: różne formy plastyczne.

   2) umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych i przy użyciu elementarnych środków wyrazu ( takich jak kształt i barwa) w postaci prostych kompozycji i   form konstrukcyjnych;

12. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.

    3) potrafi wymienić zmiany zachodzące w życiu roślin i zwierząt w kolejnych porach roku;(…).

13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacja matematyczna.

   1) liczy obiekty (…) i  rozróżnia błędne liczenie od poprawnego;

    2) wyznacza wynik dodawania i odejmowania pomagając sobie liczeniem na palcach lub na innych zbiorach zastępczych;

14. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.

   3) dysponuje sprawnością rak oraz koordynacja wzrokowo – ruchowa potrzebna do rysowania , wycinania (…);

   5) słucha np. opowiadań, baśni i rozmawia o nich; interesuje się książkami;

   6) układa proste zdania , (…) , dzieli wyrazy na sylaby , wyodrębnia głoski w słowach prostej budowie fonetycznej;

CELE POŚREDNIE:

-  wzbogacanie słownictwa czynnego wokół tematu „Zdrowie naszym skarbem”;

- wyrabianie zachowań prozdrowotnych;

- wzbogacanie wiadomości o pracy lekarza , poznawanie nazw  lekarzy  wybranych specjalności;

- kształtowanie pozytywnego  stosunku  do wizyt u lekarza i szacunku dla ich odpowiedzialnej pracy;

- wprowadzanie zapisu graficznego wyrazu „zdrowie”;

- nauka piosenki „ Tu mam ręce  ”

- zabawy matematyczne rozwijające orientację w schemacie  własnego ciała i drugiej osoby

    - rozwijanie  wrażliwości słuchowej poprzez zabawy z dźwiękami;

- rozwijanie aktywności twórczej i  sprawności manualnej rąk i koordynacji wzrokowo – ruchowej  poprzez tworzenie prac plastycznych różnymi technikami: rysowanie, lepienie z plasteliny, naklejanie oraz ćw. graficzne, rysowanie na dowolny temat  rysowanie linii prostych i falistych w liniaturze, kole, kwadracie,  zabawy konstrukcyjne

- rozwijanie sprawności ruchowej dziecka poprzez zabawy i ćw. ruchowe.

 

TEMAT

TREŚCI PROGRAMOWE

CELE KSZTAŁCACE

CELE OPERACYJNE

UWAGI

1 Zabawa dydaktyczna „ Co mówi moje ciało ?”

 

Nasze zabawy i zainteresowania

Podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci.

- rozwijanie aktywności ruchowej

- wie , co to jest mowa ciała;

- potrafi podać sposób przekazywania informacji bez użycia słów;

- potrafi porozumiewać się bez słów;

 

2. Zabawy matematyczne- orientacja w schemacie  własnego ciała

Orientacja przestrzenna.

- orientacja w schemacie własnego ciała:

* wskazywanie wymienionych części ciała,

* nazywanie danych części ciała;

* różnicowanie prawej i lewej części ciał,

 

-  Kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała i drugiej osoby;

-  rozumienie znaczenia znajomości lewej i prawej strony własnego ciała dla prawidłowego np.

ubierania się oraz kierunków: w lewo, w prawo, po lewej stronie jezdni dla bezpiecznego

uczestnictwa w ruchu drogowym.

- potrafi nazwać pojedyncze i podwójne części własnego ciała ;

- potrafi wskazać prawą i lewą stronę swojego ciała  „według strony z której bije serce”,

- umiejscowić części garderoby: pojedyncze w pętli oznaczonej cyfrą 1; podwójne – cyfrą 2

- dobrać podwójne części garderoby do „pary”,

 

 

3 Słuchanie piosenki Pt.

Szczotka pasta

Słuchanie i śpiewanie piosenek:

* słuchanie piosenek

* śpiewanie piosenek z osoba dorosłą;

Wyrażanie muzyki ruchem:

- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych

- rozwijanie pamięci muzycznej i odtwórczej;

- rozwijanie aktywności ruchowej,

 

- zna treść i melodie piosenki;

- potrafi ilustrować ruchem treść piosenki;

- śpiewa fragment piosenki;

 

 

4. „Szczotka i szufelka”- lepienie z plasteliny, rysowanie , naklejanie

*Rozwijanie zainteresowań plastycznych poprzez:

* zabawy plastyczne: rysowanie, lepienie z plasteliny, naklejanie,

- rozwijanie sprawności manualnej palców rak i dłoni;

- rozwijanie pomysłowości w wykorzystaniu materiałów;

- zna przedmioty służące do sprzątania;

- potrafi wykonać pracę z użyciem różnych materiałów;

- potrafi utrzymać porządek w miejscu pracy.

 

5. Słuchanie opowiadania „ Dzielni ratownicy”

 

Wzbudzanie zainteresowania literatura poprzez:

* słuchanie opowiadań 

* odpowiadanie na pytania dotyczące utworu,

Dbamy o nasze zdrowie

- Zwrócenie uwagi na rolę lekarza w dbaniu o zdrowie ludzi.

- wzbogacanie słownictwa czynnego;

- rozwijanie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi;;

 

- rozumie potrzebę kontaktu z lekarzem w razie choroby;

- wie jak chronić się przed chorobami;

- rozpoznaje  zapis graficzny wyrazu „zdrowie”;

- zna nazwy specjalności wybranych lekarzy;

 

6. „Wszystko jest muzyką”- zagadki słuchowe

- Rozwijanie wrażliwości słuchowej poprzez:

* słuchanie dźwięków: z otoczenia, sztucznie otrzymanych , odgłosów przyrody,

* rozpoznawanie piosenek na podstawie wystukanego rytmu, zanuconej   melodii,

-          - -wzbogacanie wyobraźni,

-            - rozwijanie  wrażliwości

-          s    słuchowej,

-  przybliżanie  świata muzyki.

 

--potrafi wydobywać dźwięki z

-             różnych przedmiotów,

-          --bawi się dźwiękami;

-            - rozpoznaje przedmioty po

-              wydawanym  dźwięku;

 

 

7.Słuchanie piosenki „Mydło”

Słuchanie i śpiewanie piosenek:

* słuchanie piosenek

* śpiewanie piosenek z osoba dorosłą;

Wyrażanie muzyki ruchem:

- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych

- rozwijanie pamięci muzycznej i odtwórczej;

- rozwijanie aktywności ruchowej,

-           

- zna przedmioty służące do sprzątania;

- potrafi wykonać pracę z użyciem różnych materiałów;

- potrafi utrzymać porządek w miejscu pracy.

 

8. Interpretacja ruchem piosenki „Smerfny aerobik”

Wyrażanie muzyki ruchem:

* estetyczne , rytmiczne poruszanie się przy muzyce,

*improwizacje ruchowe piosenek,

-wyrabianie poczucia rytmu i płynności ruchów

-wykonuje podstawowe kroki i figury w tańcu

- porusza się płynnie i rytmicznie,

 

9. Serduszko i krew – silnik i paliwo naszego ciała- rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji

Opowiadamy

- Formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy.

 

-kształcenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem;

 

-wie na czym polega praca serca i krwi,

-wie jak o nie dbać

 

 

10. Język- poznajemy różne smaki.

Nasze zmysły

-rozpoznawanie smaków

-rozumienie roli zmysłów z codziennym życiu

-poznawanie świata poprzez zmysły

-rozpoznaje smaki

-wie do czego min. służy język

 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin