Instrukcja montażu LPG - Seicento 1.1 OBD2.pdf

(894 KB) Pobierz
Zabudowa miedzianego przewodu ciœnieniowego fazy ciek³ej LPG
Auto Gaz Śląsk ® Sp. z o.o.
Ul. Dobrego Urobku 35, 40-810 Katowice
Instrukcja montażu instalacji zasilania LPG
w samochodzie Fiat Seicento 1.1 OBD2
KOD 290034
Opracowanie:
Bartosz Flekiewicz
Mariusz Piłat
47092778.018.png 47092778.019.png 47092778.020.png
Auto Gaz Śląsk ® sp. z o.o.
Ul. Dobrego urobku 35, 40-810 Katowice
KOMORA BAGAŻNIKA I TYŁ SAMOCHODU
Zabudowanie zbiornika toroidalnego CC
Zabudowanie wielozaworu 180/30
1. Zbiornik [1] należy umieścić we wnęce koła
zapasowego.
2. Zaznaczyć miejsce na śrubę mocującą
(M12) [4] oraz otwór odpowietrzający
komory hermetycznej [3], (otwór umożliwia
również wyprowadzenie przewodów:
napełniającego zbiornik i zasilającego
pozostałe elementy instalacji). Wyjąć
zbiornik a następnie wywiercić zaznaczone
otwory:
1
5
2
6
odpowietrzający za pomocą otwornicy
4
7
35,
12.5.
3. Wiercone otwory zabezpieczyć przed
korozją (stosując masę bitumiczną).
4. Wielozawór [2] złożyć w/g załączonej do
niego instrukcji, następnie umieścić na
króćcu zbiornika i przykręcić za pomocą
czterech śrub imbusowych [5] i dwóch
szpilek M5 [6] rozmieszczonych w osi
poziomej wielozaworu (dołączonych do
kompletu czujnika poziomu [7]) dociągając
je równomiernie momentem 3 Nm. Śruby
mocujące wielozawór przykręcać po
przekątnej.
5. Napełnić zbiornik sprężonym powietrzem,
do ciśnienia 0,8 MPa i sprawdzić szczelność
osadzenia wielozaworu. Wypuścić powietrze
otwierając lekko zawór wylotowy.
6. Umieścić zbiornik we wnęce koła
zapasowego i przymocować śrubą M12 [4] z
łbem zamkowym, przez wcześniej
wywiercony otwór w podłodze. Pod nakrętkę
należy założyć podkładkę o średnicy ok. 80
mm wraz z podkładką sprężystą, które są
dołączone do kompletu zbiornika. Śrubę
3
8
© 2001
Bartosz Flekiewicz,
Mariusz Piłat
Instrukcja montażu instalacji zasilania LPG w samochodzie
Fiat Seicento 1.1
2
otwór montażowy wiertłem
47092778.021.png 47092778.001.png 47092778.002.png 47092778.003.png 47092778.004.png
Auto Gaz Śląsk ® sp. z o.o.
Ul. Dobrego urobku 35, 40-810 Katowice
35 mm
wprowadzić przewód odpowietrzający [8]
dołączony do kompletu zbiornika i
zabezpieczyć w podłodze masą bitumiczną
(przed przedostawaniem się wody i innych
zanieczyszczeń
do
wnęki
koła
zapasowego).
Zabudowa wlewu paliwa RG
1. Wlew paliwa [9] należy zamocować na
wsporniku wlewu [9a] w tylnym zderzaku z
prawej strony samochodu. W tym celu
9,9a
należy wywiercić otwornicą otwór o
średnicy
58 mm w odległości ok. 12cm od
krawędzi wnęki koła i 12cm od dolnej
krawędzi zderzaka.
KOMORA SILNIKA
Zabudowa elektrozaworu 3G
11
Elektrozawór [11] zabudować w pozycji
pionowej za pomocą wspornika, w przedniej
części komory silnikowej, przed belką
poprzeczną.
© 2001
Bartosz Flekiewicz,
Mariusz Piłat
Instrukcja montażu instalacji zasilania LPG w samochodzie
Fiat Seicento 1.1
3
dociągnąć momentem 40 Nm.
7. Do otworu odpowietrzającego komory oraz
przygotowanego otworu o średnicy
47092778.005.png 47092778.006.png 47092778.007.png 47092778.008.png
Auto Gaz Śląsk ® sp. z o.o.
Ul. Dobrego urobku 35, 40-810 Katowice
Zabudowa parownika regulatora ciśnienia G 79 SE w komorze
silnikowej
1. Parownik-regulator ciśnienia [12] należy
zabudować na prawym nadkolu
wykorzystując do tego celu wspornik.
2. Króćce obiegu wodnego parownika-re-
gulatora ciśnienia połączyć przewodami
gumowymi z obiegiem wodnym nagrzewnicy
przy pomocy trójników (17x12x17).
3. Mieszalnik [13] zabudować w obudowie filtra
powietrza w następujący sposób:
zdemontować obudowę filtra powietrza,
następnie po odkręceniu króćca dolotowego
z mieszalnika, wsunąć go od spodu do
obudowy filtra tak żeby kołnierz mieszalnika
stykał się z kołnierzem wewnętrznym
otworu, przykręcić króciec dolotowy do
mieszalnika, wykonać otwór przelotowy w
obudowie przeprowadzić przewód zasilający
i zamontować go na króćcu mieszalnika.
Założyć obudowę filtra powietrza na zespół
przepustnic.
4. Króciec wylotowy gazu z parownika regu-
latora ciśnienia [16] połączyć z regulatorem
przepływu DAT[15] przewodem elastycznym
[17].
5. Następnie połączyć króciec dolotowy gazu
mieszalnika z regulatorem przepływu [15] za
pomocą przewodu elastycznego [17].
12
17
16
17
15
© 2001
Bartosz Flekiewicz,
Mariusz Piłat
Instrukcja montażu instalacji zasilania LPG w samochodzie
Fiat Seicento 1.1
4
47092778.009.png 47092778.010.png 47092778.011.png 47092778.012.png 47092778.013.png 47092778.014.png
Auto Gaz Śląsk ® sp. z o.o.
Ul. Dobrego urobku 35, 40-810 Katowice
Zabudowa miedzianego przewodu ciśnieniowego fazy ciekłej LPG
1. Przewód ciśnieniowy łączy kolejno
następujące elementy instalacji:
18
10
zawór tankowania [9] z wielozaworem
[2] - Cu 8x1
wielozawór [2] z elektrozaworem [11]
- Cu 6x1
elektrozawór [11] z parownikiem
regulatorem ciśnienia [12] - Cu6x1
2. Pierwszy odcinek przewodu miedzianego
typu Cu 8x1 10] łączący wlew [9] z
osprzętem zbiornika połączyć z lewym
króćcem wielozaworu [2]. Drugi koniec
przewodu po wykonaniu pętli kompensacyjnej
o średnicy ok. 10cm podłączyć do zaworu
tankowania.
3. Kolejny odcinek przewodu ciśnieniowego
[18] podłączyć do prawego króćca
wielozaworu. Przewód zamocować pod
podłogą samochodu za pomocą opasek
mocujących [19], rozmieszczonych co ok. 60
cm, prowadząc go wzdłuż przewodów
hamulcowych po wewnętrznej stronie prawej
podłużnicy samochodu. Następnie należy
przymocować przewód do ściany grodziowej
w komorze silnikowej, wykonać na nim pętlę
kompensacyjną o średnicy ok. 10 cm i
połączyć z króćcem dopływowym
elektrozaworu [11]. Króciec ten znajduje się
w dolnej części elektrozaworu (w pokrywie
filtra LPG).
4. Ostatni odcinek przewodu ciśnieniowego
[20] należy podłączyć jednym końcem do
elektrozaworu [11], a drugim po wykonaniu
pętli kompensacyjnej do parownika
regulatora ciśnienia[12].
© 2001
Bartosz Flekiewicz,
Mariusz Piłat
Instrukcja montażu instalacji zasilania LPG w samochodzie
Fiat Seicento 1.1
5
47092778.015.png 47092778.016.png 47092778.017.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin