dll622.pdf

(2469 KB) Pobierz
Czepianie się Dyliżansu grozi śmiercią lub kalectwem!
Dyliżans
współpracuje
z
Fundacją Country
8 kwietnia 2013 r.
8 kwietnia 2013 r.
NR 6/622
NR 6/622 WARSZAWA – NASHVILLE
WARSZAWA – NASHVILLE
Wydarzenie
za wydarzeniem
Zakończyło się głosowanie w XIII Plebi-
scycie Dyliżanse. W ostatnim etapie za-
głosowało 1311 osób. Laureatów po-
znamy na koncercie galowym, który od-
będzie się 27 kwietnia, w Nowohuckim
Centrum Kultury w Krakowie. Bilety na
galę do nabycia na stronie saloon.pl.
Ogłoszono też tegoroczny konkurs na
piosenkę country, który odbędzie się 27
lipca w Mrągowie, w Amfiteatrze miej-
skim. Laureaci wystąpią następnego
dnia na głównej piknikowej scenie. Re-
gulamin konkursu można znaleźć na
stronie saloon.pl. Gorąco zachęcam au-
torów i wykonawców piosenek do udzia-
łu w tej jedynym konkursowym przedsię-
wzięciu, któremu patronuje Fundacja
Country oraz organizatorzy mrągowskie-
go Pikniku.
W poniedziałek, 8 kwietnia, telefo-
nicznym gościem Country Clubu Radia
Warszawa będzie Ala Boncol. Zaprasza-
my do słuchania audycji, jak zwykle o
godzinie 19.10, na fali 106,2 FM oraz w
internecie na stronie Radia Warszawa.
Alicja zapowiada niespodzianki, więc
chyba będzie ciekawie.
Z innych wydarzeń, w warszawskim
Pubie Lolek, 21 kwietnia, o godzinie
19.00 odbędzie się urodzinowy koncert
Czarka Makiewicza. Aż trudno uwierzyć,
że Czarkowi stuknęła pięćdziesiątka. Ju-
bilatowi Dyliżans składa serdeczne ży-
czenia następnego, udanego podobnie
jak to pierwsze, półwiecza, jako że nie-
którzy twierdzą, ze życie zaczyna się do-
piero po pięćdziesiątce, choć niektórych
rusza dopiero pierwsza setka.
A już w nocy z 7 na 8 kwietnia 47
koncert galowy Academy of Country
Music. Wiosna zaczyna się więc także
za oceanem. Transmisję z czerwonego
dywanu przed koncertem można będzie
obejrzeć na stronie ACM .
The Deep Dark Woods – kanadyjski zespół,
nominowany w zeszłym roku w Americana
Music Awards, wystąpi w Warszawie i
Poznaniu
The Deep Dark Woods
Czeka nas bardzo ciekawe wydarzenie.
23 kwietnia w klubie Hydrozagadka w
Warszawie i 24 kwietnia w klubie Pod
Minogą w Poznaniu wystąpi kanadyjski
zespół The Deep Dark Woods.
Istnieją od 2005 roku. W roku ubie-
głym nominowani byli w kategorii Nowy
Artysta do Americana Music Awards, a
także do prestiżowej kanadyjskiej na-
grody Juno za album The Place I Left
Behind.
To co grają, określa się jako alterna-
tywne country i zawiera w sobie klima-
tyczne ballady, często sięgające korze-
niami w dawne czasy – jak sami piszą –
w ducha Appalachów, który będzie trwał
wiecznie.
Rzadko, jak dotąd, tego typu zespoły
pojawiały się w naszym kraju, warto
więc skorzystać z okazji i posłuchać The
Deep Dark Woods na żywo. Warszawski
koncert rozpocznie się o godzinie 19.00,
a bilety w cenie 30-40 zł można nabyć
choćby w empikach. Koncert w Pozna-
niu odbędzie się dzień później, o godzi-
nie 20.00.
Zespół przedstawiałem w Dyliżansie i
Country Clubie Radia Warszawa przy
okazji omawiania Americana Music
Awards. Gorąco polecam.
Country Club
106,2 FM
Poniedziałek 19,10
Jerzy Głuszyk, Maciek Świątek
Prenumerata dostępna na stronie saloon.pl, adres redakcji: stagecoach@saloon.pl
1023448794.134.png 1023448794.145.png 1023448794.155.png 1023448794.165.png 1023448794.001.png 1023448794.012.png 1023448794.023.png 1023448794.034.png 1023448794.045.png 1023448794.056.png 1023448794.067.png 1023448794.078.png 1023448794.088.png 1023448794.093.png 1023448794.094.png 1023448794.095.png 1023448794.096.png 1023448794.097.png 1023448794.098.png 1023448794.099.png 1023448794.100.png 1023448794.101.png 1023448794.102.png 1023448794.103.png 1023448794.104.png 1023448794.105.png 1023448794.106.png 1023448794.107.png 1023448794.108.png 1023448794.109.png 1023448794.110.png 1023448794.111.png 1023448794.112.png 1023448794.113.png 1023448794.114.png 1023448794.115.png 1023448794.116.png 1023448794.117.png 1023448794.118.png 1023448794.119.png 1023448794.120.png 1023448794.121.png 1023448794.122.png 1023448794.123.png 1023448794.124.png 1023448794.125.png 1023448794.126.png 1023448794.127.png 1023448794.128.png 1023448794.129.png 1023448794.130.png 1023448794.131.png 1023448794.132.png 1023448794.133.png 1023448794.135.png 1023448794.136.png 1023448794.137.png 1023448794.138.png 1023448794.139.png 1023448794.140.png 1023448794.141.png 1023448794.142.png 1023448794.143.png 1023448794.144.png 1023448794.146.png 1023448794.147.png 1023448794.148.png
 
Nadchodzi koniunktura?
przygotować właśnie tacy wykonawcy
jak Mumford And Sons, The Deep Dark
Woods czy The Lumineers.
Country zmieszane z folkiem, roc-
kiem i innymi popularniejszymi u nas
gatunkami muzycznymi jest dla roda-
ków na razie bardziej strawne, nie tak
odległe od tego, czego powszechnie się
słucha na co dzień i nie obciążone nega-
tywnymi skojarzeniami wobec muzyki
country pokutującymi.
Warto zauważyć, że patrzymy tu z in-
nej perspektywy na country niż przez
pryzmat popowych gwiazd typu Shania
Twain, Taylor Swift, Lady Antebellum
itp. Poprzez Mumfordów czy Deep Dark
Woods country dociera do nas ze znacz-
nie ambitniejszej, a i zdecydowanie cie-
kawszej strony. Okazuje się, że zaintere-
sowanie tego typu muzyką u nas jest.
Trzeba je tylko dostrzec i umiejętnie wy-
korzystać.
Piszę o tym, bo mam wrażenie, że
nieco już w tej materii zostajemy z tyłu.
Zaproszenie Mumford And Sons do Mrą-
gowa sugerowałem organizatorom Pik-
niku już jakiś czas temu, podobnie
wśród wykonawców, których z chęcią
bym w Polsce usłyszał jakiś czas temu
wymieniałem The Deep Dark Woods.
Zainteresowanie, owszem, pojawiło się,
z działaniem było już nieco gorzej.
Nadal nie umiemy przełamać obec-
nego przez lata stereotypu działania, w
którym cała organizacyjna para szła w
mrągowski gwizdek z marginalizowa-
niem wszelkich innych inicjatyw i dzia-
łań. Dobrym przykładem są tu losy Pol-
skiej Gali Country, która zniknęła z ka-
lendarza po tym, jak ówczesne Stowa-
rzyszenie Muzyki Country przejęło w ca-
łości organizację mrągowskiego Pikni-
ku. W efekcie SMC temu zadaniu nie
podołało, straciło Piknik i Galę, po czym
samo po cichu zeszło z tego świata.
Aktualnie widzę spore szanse na po-
prawienie pozycji muzyki country na pol-
skiej scenie, ale potrzebne jest tu szer-
sze spojrzenie i konkretne działanie.
Wydaje się, że zrozumienie sytuacji ist-
nieje, bo świadczą o tym takie sprawy
jak ponownie amerykański zeszłoroczny
Piknik, współpraca między Mrągowem i
Wolsztynem czyli koncert w Hard Rock
Cafe i zapowiedź występu Raya Scotta
na tegorocznym Pikniku w Mrągowie,
także dodanie do nazwy Pikniku słowa
folk i korzystanie z możliwości, jakie
dają berlińskie targi Messe, ale to tylko
część tego, co można by zrobić.
Oczywiście tych zaangażowanych w
organizację countrowych imprez nie jest
wielu, ale właśnie dlatego potrzebują
oni dobrego kontaktu z potencjalnymi
partnerami również przychylnie nasta-
wionymi do countrowych brzmień.
Problem w tym, że bardzo trudno
przekonać organizatorów countrowych
imprez do tego, by współdziałali ze
sobą, więc wyjście na zewnątrz może
być jeszcze trudniejsze. Pociesza mnie,
że życie samo do tego doprowadzi, bo
coraz więcej Amerykanów wybierają-
cych się do Europy będzie miało na uwa-
dze również Polskę. W końcu jesteśmy
sporym rynkiem i Amerykanie zaczną to
coraz lepiej dostrzegać.
To może mieć też przełożenie na kra-
jowe media. Mumford And Sons czy The
Lumineers można usłyszeć w radiowej
Trójce. Trafiają tu okazjonalnie także
ciekawi polscy wykonawcy, kiedyś Gru-
pa Furmana później Zgredybillies, nie-
dawno słyszałem w audycji Piotra Baro-
na Whiskey River. Można by się i tu po-
starać o nieco szerszą platformę poro-
zumienia niż ta, którą dają kontakty
Korneliusza Pacudy.
Jeżeli założymy, że amerykańskie wi-
zyty w naszym kraju będą coraz częst-
sze, to należałoby się przygotować na
taką koniunkturę a nawet jej dopomóc.
To wymaga otwarcia i aktywności. Wy-
maga też dalszego spojrzenia w przy-
szłość.
Jestem bardzo ciekawy, jak wielu fa-
nów muzyki country pojawi się na kon-
certach The Deep Dark Woods. Zespół
jest u nas prawie nieznany, a na takich
nieznanych countrowcy reagują bardzo
słabo. Tymczasem tym razem nie jest
ani tak trudno dostać się na koncert,
ani nie jest też drogo.
Jak na razie jednak nikt poza Dyli-
żansem do wybrania się na koncert nie
zachęca i większego zainteresowania
nie widać. Czasu jednak jeszcze trochę
pozostało i mam nadzieję, że wieści się
rozniosą. Dobre przyjęcie każdej coun-
trowej jaskółki zza oceanu to sygnał, dla
innych wykonawców, którzy zastanawia-
ją się, czy w swoje europejskie trasy
wpisać słowo Poland.
Ciekawy też jestem, jak w ogóle pu-
bliczność pojawi się na koncertach The
Deep Dark Woods? Ci, którzy przyjdą z
zewnątrz, to przecież potencjalni fani
muzyki country również w innych wyko-
naniach, potencjalna publiczność wielu
innych countrowych imprez. Zapowiada
się więc ciekawie nie tylko z powodów
natury artystycznej.
Drugi raz w ostatnim czasie zostałem
pozytywnie zaskoczony wizytą zagra-
nicznego zespołu w naszym kraju.
Pierwszym zaskoczeniem byli Mamford
And Sons, aktualnym The Deep Dark
Woods. Kolejną kropelką radości jest
pokazanie się w empikach najnowszej
płyty The Lumineers.
Bardzo rzadko zdarzało się do tej
pory, że wiązane z country czy America-
ną zespoły koncertowały w naszym kra-
ju niejako niezależnie, poza mrągow-
skim Piknikiem czy innymi imprezami z
countrową etykietką. Czyżby zapowiada-
ła się jakaś zmiana w dotychczasowym
podejściu rodaków do tego rodzaju mu-
zyki?
Bezpośrednim powodem wydaje się
być to, ze po latach izolacji zabliźniają
się wreszcie rany spowodowane żelazną
kurtyną i amerykańskie zespoły odwie-
dzające Europę przestają omijać nasz
kraj. Fakt jednak, że ktoś je jednak do
nas zaprasza, w przypadku Mumfordów
znalazła się już nawet entuzjastyczna
publiczność, co jest najlepszym dowo-
dem na to, że tego typu folkowo-coun-
trowe brzmienia do Polaków jednak tra-
fiają.
Cieszy mnie z jednej strony, że te
koncerty organizacyjnie wykraczają
poza kręgi dotychczas z muzyką country
związane, z drugiej trochę niepokoi, że
countrowi działacze pozostają w dużej
części wobec tych pierwszych jaskółek
bierni.
Można powiedzieć, że bierni nie tak
do końca, bo w te amerykańskie wizyty
wpisuje się też niedawny występ Raya
Scotta w Hard Rock Cafe czyli poza co-
untrową niszą, ale nie do końca trzyma-
my chyba rękę na pulsie wydarzeń.
To też może i nie najgorzej, bo cał-
kiem fajnie by było, gdyby country i jego
pochodne z niszy, czy jak mówią niektó-
rzy getta, się wydostało. Im więcej orga-
nizatorów zainteresowanych sprowadza-
niem do Polski countrowców, bluegras-
sowców, wykonawców Americany tym
lepiej. Jednak większa aktywność w tej
materii ludzi z country związanych od lat
wydaje się bardzo pożądana.
Potrzebna jest w tym przypadku jed-
nak zmiana podejścia do country pre-
zentowana dotychczas przez to żelazne
countrowe środowisko. Najogólniej po-
wiem, że nim pojawią się w naturalny
sposób w naszym kraju Brad Paisley czy
Miranda Lambert grunt muszą dla nich
1023448794.149.png 1023448794.150.png 1023448794.151.png
Płyty Stangreta
że Faith Hill, żona Tima, zapewne wola-
łaby widzieć siebie w tej roli, ale cóż,
prawa promocji są nieubłagane. Całość
materiału, jak niesie wieść, nagrywano
tylko dwa tygodnie, za to od rana do
późnej nocy. To słychać: współpraca
wszystkich biorących udział w tym
przedsięwzięciu jest naprawdę wzorowa.
Z drugiej strony, umówmy się, Tim nie
pracuje z podrzędnymi wykonawcami.
On sam znany jest z zamiłowania do
perfekcji, a jako współproducent był
tym bardziej wymagający, także wobec
siebie.
Oczywiście, McGraw jest typowym
przykładem aktualnego podejścia Na-
shville do country, które ma zawierać
dla każdego coś miłego ze szczególnym
uwzględnieniem młodszych odbiorców.
Okazuje się jednak, że nawet wycho-
dząc naprzeciw podobnym postulatom,
można je realizować bez klujących uszy
kompromisów. W ostatecznym rozra-
chunku to się liczy najbardziej. Album
jest dostępny także u nas. Polecam!
Stangret
Plebiscyt zakończony
Zakończyło się głosowanie w XIII Plebi-
scycie Dyliżanse. Wyniki poznamy na
koncercie galowym, a dziś kilka słów o
samym plebiscycie. Wnioski mam nie
do końca radosne. Etap wyłaniania no-
minacji, w którym głosowali tylko Czytel-
nicy Dyliżansu wyeliminował przypadko-
we czy nie dość mocne kandydatury,
zwłaszcza te, wspierane przez dobrze in-
ternetowo zorganizowane elektoraty.
Stąd też w ostatnim etapie głosów wpły-
nęło o ponad połowę mniej niż w roku
ubiegłym. Nie było po prostu interneto-
wych super generatorów.
Przykre to jednak, że nie da się prze-
prowadzić sensownego powszechnego
głosowania praktycznie w żadnym inter-
netowym plebiscycie i stawia to pod
znakiem zapytania przyszłe tego typu
przedsięwzięcia. Po co, skoro wygrywają
je nie ci, którzy na zwycięstwo zasłużyli,
a ci, którzy wykazują się sprawnością w
mobilizowaniu rzeczywistego czy wirtu-
alnego elektoratu?
Etap wyłaniania nominacji pokazał
jednak, że grupa tych, którzy są zaanga-
żowani w plebiscyt nie jest liczna. Znala-
zło się tylko stu sprawiedliwych, co po-
kazuje, że chyba nie mamy serca do
głosowań, albo że trzeba szukać innej
ich formy. O to jednak trudno, przy
obecnym braku zorganizowania coun-
trowych fanów i co gorsza wobec małej
nadziei na poprawę sytuacji.
Czasu do kolejnego plebiscytu jest
sporo, więc może da się znaleźć jakieś
optymalne rozwiązanie. Powoli uczymy
się demokracji, a frekwencja w wielu,
także tych politycznych, wyborach jest
zastraszająco mała. To dla mnie mało
zrozumiałe i zniechęcające, ale jest jak
jest.
To dość paradoksalne, że fani kupują
bilety na mrągowski Piknik niemal w
ciemno, nie do końca wiedząc, kto
przed nimi wystąpi, natomiast mając
przegląd całego roku, nie widzą potrze-
by podsumowania tych dokonań.
Mimo wszystko nadal wierzę w sens
Dyliżansów. Są jedynym świadectwem
nieustannej countrowej aktywności i od-
dają stan całości rzeczy taki, jaki on
właśnie jest, a nie taki, jakim chcieliby-
śmy go widzieć.
Warto jednak mieć to poczucie cią-
głości i trwałości muzyki country jako
gatunku obecnego również i u nas. To
poczucie istnienia countrowej codzien-
ności, o którą chodzi w Dyliżansach.
Tim Mcgraw
Two Lanes Of Freedom
Od kiedy zaczął profesjonalne śpiewa-
nie w 1992 roku, niezmiennie pnie się
w górę w rankingach popularności i ilo-
ści sprzedanych płyt. W lutym wydał ko-
lejny, jeśli dobrze liczę, dwunasty album
studyjny, Two Lanes of Freedom, który z
całą pewnością mocno podbije mu licz-
bę 40 milionów dotychczas sprzedanych
płyt. Już w pierwszym tygodniu znalazł
on 107.000 nabywców. Ja mam jego
wersję standardową, z jedenastoma pio-
senkami, trwającą 46 minut. Zgodnie z
preferowanym przez niego obyczajem,
żadna z nich nie jest jego autorstwa.
Wielokrotnie mówił w wywiadach, że
wielu pisze je lepiej od niego, dlaczego
więc miałby nie korzystać z ich talentu?
Przecież przy ogromnych nakładach ja-
kie osiągają jego nagrania, ma do dys-
pozycji najlepszych z najlepszych. Jak
najbardziej słusznie skupił się na tym,
na czym się naprawdę zna: na śpiewa-
niu i produkcji krążka (wespół z Byro-
nem Gallimorem).
Powiem od razu, żeby nie trzymać
Państwa w niepewności: to naprawdę
ciekawa płyta. Utwory są bardzo zróżni-
cowane, nie brakuje różnych rytmów, te-
matów piosenek, elementów folkowych.
Nade wszystko jest mnóstwo pomysłów
aranżacyjnych, świetnego śpiewu Tima i
znakomitych instrumentalistów. Gdy się
słucha różnych smaczków serwowanych
przez tego wokalistę, niuansów interpre-
tacji i brzmienia, łatwo odgadnąć powo-
dy, dla których trzykrotnie wręczano mu
statuetkę Grammy. W jednej piosence,
Highway Don’t Care, McGraw śpiewa z
koleżanką z nowej wytwórni, pod skrzy-
dła której właśnie trafił. Wytwórnia to
Big Machine Records, a koleżanka nazy-
wa się Taylor Swift. Łatwo się domyślić,
Piosenki na płycie
1. "Two Lanes of Freedom"
2. "One of Those Nights"
3. "Friend of a Friend"
4. "Southern Girl"
5. "Truck Yeah"
6. "Nashville Without You"
7. "Book of John"
8. "Mexicoma"
9. "Number 37405"
10. "It's Your World"
11. "Highway Don't Care" (feat. Taylor
Swift & Keith Urban)
Prenumerata dostępna na stronie saloon.pl, adres redakcji: stagecoach@saloon.pl
1023448794.152.png 1023448794.153.png 1023448794.154.png 1023448794.156.png 1023448794.157.png 1023448794.158.png 1023448794.159.png 1023448794.160.png
 
Ogłoszenia i adresy
Nowości płytowe
DROGA E-77 - RoutE 77 i Polskie Coun-
try w Internecie - sprzedaż wysyłkowa
płyt CD i kaset z muzyka country
www.polcountry.medianet.pl, www.co-
untry, art.pl, www.country.medianet.pl
lub listownie: Zygmunt Chojnacki - Bro-
nikowskiego 4a/6 02-796 Warszawa.
*
Radia i telewizje
Piekary sr. 20,10 Magazyn muzyki co-
untry i folk Antek Kreis,
Radio Kielce wt. 20,08 Andrzej Wilkos
Od country do bluesa.
Alan Jackson – Precious Memories
Radio Warszawa (106,2 FM) Pon.
19,10 Country Club Jerzy Głuszyk, Ma-
ciek Świątek, telefon do audycji: 670 10
10 lub 670 10 00.
Radio Katowice pon. 22,15 audycja Ka-
jetana Berezowskiego.
Radio 5 (Suwałki, Ełk) śr. 20,15 Moje
country granie, Marek Szabłowski.
Polskie Radio Program I na UKF i fa-
lach długich - "Noc z Jedynką - country" -
Korneliusz Pacuda, godz. 0.07 - 3.00 co
dwa tygodnie:
Gretchen Wilson – Right On Time
Blake Shelton – Based On A True Story
marzec. Kwiecień, maj
John Fogerty - Wrote a Song for Everyone
LeAnn Rimes - Spitfire (Curb)
Kenny Chesney - TBD
Randy Rogers Band - Trouble
Steve Earle - The Low Highway
Kim Richey - Thorn In My Heart
Brad Paisley - Wheelhouse
The Band Perry - TBD
Kacey Musgraves - Same Trailer Different
Park
Ashley Monroe - Like A Rose
Luke Bryan - Spring Break ... Here to Party
strona z koncertami country
na żywo
Thompson Square – Just Feels Good
folk24.pl
1023448794.161.png 1023448794.162.png 1023448794.163.png 1023448794.164.png 1023448794.166.png 1023448794.167.png 1023448794.168.png 1023448794.169.png 1023448794.170.png 1023448794.171.png 1023448794.172.png 1023448794.173.png 1023448794.174.png 1023448794.175.png 1023448794.002.png 1023448794.003.png 1023448794.004.png 1023448794.005.png 1023448794.006.png 1023448794.007.png 1023448794.008.png 1023448794.009.png 1023448794.010.png 1023448794.011.png 1023448794.013.png 1023448794.014.png 1023448794.015.png 1023448794.016.png 1023448794.017.png 1023448794.018.png 1023448794.019.png 1023448794.020.png 1023448794.021.png 1023448794.022.png 1023448794.024.png 1023448794.025.png 1023448794.026.png 1023448794.027.png 1023448794.028.png 1023448794.029.png 1023448794.030.png 1023448794.031.png 1023448794.032.png 1023448794.033.png 1023448794.035.png 1023448794.036.png 1023448794.037.png 1023448794.038.png 1023448794.039.png 1023448794.040.png 1023448794.041.png 1023448794.042.png 1023448794.043.png 1023448794.044.png 1023448794.046.png 1023448794.047.png 1023448794.048.png 1023448794.049.png 1023448794.050.png 1023448794.051.png 1023448794.052.png 1023448794.053.png 1023448794.054.png 1023448794.055.png 1023448794.057.png 1023448794.058.png 1023448794.059.png 1023448794.060.png 1023448794.061.png 1023448794.062.png 1023448794.063.png 1023448794.064.png 1023448794.065.png 1023448794.066.png 1023448794.068.png 1023448794.069.png 1023448794.070.png 1023448794.071.png 1023448794.072.png 1023448794.073.png 1023448794.074.png 1023448794.075.png 1023448794.076.png 1023448794.077.png 1023448794.079.png 1023448794.080.png 1023448794.081.png 1023448794.082.png 1023448794.083.png 1023448794.084.png 1023448794.085.png
 
Dotychczasowi Zdobywcy
Dyliżansów
2009 – Fayerwerk
2010 – Wojtek Dudkowski
2011 – Next Generation
1999 - Leszek Laskowski (git. stalowa)
2000 - Leszek Laskowski (git. stalowa)
2001 - Dominika Jurczuk (skrzypce)
2002 – Janusz Tytman (mandolina)
2003 – Leszek Laskowski (git. stalowa), Janusz Tytman
(mandolina)
2004 – Leszek Laskowski (git. stalowa)
2005 – Leszek Laskowski (git. stalowa)
2008 – Leszek Laskowski (git. Stalowa)
2009 – Mirosław Borkowski – gitara
2010 – Janusz Tytman (mandolina)
2011 – Rafał Oryńczak (harmonijka)
WYDARZENIE
1998 - Kathy Mattea w Mrągowie
1999 - Kenny Rogers i Linda Davis koncert w Sali
Kongresowej, Strefa Country i Coach Płonąca granica -
widowisko muzyczno-taneczne
2000 - Colorado i George Hamilton V
2001 - Ogień i dym - widowisko baletowe Strefy Country
z muzyką Colorado,
2002 – Nocny pociąg do Memphis
2003 – Koncert Gail Davies w Mrągowie
2004 - Msza Country w Mrągowie
2005 - Friends In Low Places – widowisko taneczne w
Visaginas
2008 - Msza Country w Mrągowie
2009 - Koncert "Pocta Petrovi" i Nagroda im. Petera Duli
dla Lonstara i Allana Mikuška
2010 – Koncert „Siedmiu wspaniałych” w TV Polsat
2011 – Reaktywacja Konkursu na nową piosenkę
country na Pikniku w Mrągowie
WSPÓŁPRACA WOKALNA
2000 - Party Tour i siostry Okapiec
2001 - Lonstar & T. Szwed Knockin' On Heaven's Door
2002 - Ala Boncol, Sonia Lelek, Kasia Szubartowska w
Nocnym pociągu do Memphis
2003 – Ala Boncol, Gail Davies Lovesick Blues
2004 – Lonstar, Czarek Makiewicz, Marcin Rybczyński,
Robert Rybczyński - I Saw The Light
2005 - Lonstar & Tomek Szwed – Molly Malone
ZESPÓŁ TANECZNY
2000 - Strefa Country
2001 - Strefa Country
2002 – Strefa Country
2003 – Rodeo
2004 – Rodeo
2005 – Tabun
2008 – Strefa Country
2009 – Rodeo
2010 – Rodeo
2011 - Rodeo
BEZ BARIER
2000 - Syrbacy
2001 – Syrbacy
2002 – Michał Milowicz
2003 – Michał Milowicz
2004 – Mechanicy Szanty
2005 – Perfect
2008 – Babsztyl
2009 – Babsztyl
2010 – Jan Manson Band
2011 - Zgredybillies
BEZ GRANIC
2008 – Suzie Candell (NIemcy)
2009 – Alan Mikušek (Słowacja)
2010 – Texas Heat (Niemcy)
2011 – Savannah (Holandia)
Plebiscyt
pod historycznym
patronatem SMC
ARTYSTA ROKU
1998 - Tomek Szwed
1999 - Tomek Szwed i Full Service
2000 - Tomek Szwed
2001 - Strefa Country
2002 – Lonstar
2003 – Ala Boncol
2004 – Ala Boncol
2005 – Ala Boncol & KoAlicja
2008 – Lonstar
2009 – Rodeo
2010 – Lonstar
2011 - Lonstar
WOKALISTA
1998 - Czarek Makiewicz
1999 - Tomek Szwed
2000 - Tomek Szwed
2001 - Mariusz Kalaga
2002 – Lonstar
2003 – Marcin Rybczyński
2004 – Czarek Makiewicz
2005 – Lonstar
2008 – Lonstar
2009 – Marcin Rybczyński
2010 – Tomek Szwed
2011 – Tomek Szwed
WOKALISTKA
1998 - Ala Boncol
1999 - Ala Boncol
2000 - Ala Boncol
2001 - Kasia Bochenek
2002 – Kasia Bochenek
2003 – Ala Boncol
2004 – Ala Boncol
2005 – Ala Boncol
2008 – Ala Boncol
2009 – Ala Boncol
2010 – Ala Boncol
2011 – Ala Boncol
ZESPÓŁ
1998 - Coach
1999 - Coach
2000 - Colorado, Grupa Furmana
2001 - Grupa Furmana
2002 – Honky Tonk Brothers
2003 – Honky Tonk Brothers
2004 – Colorado
2005 – Honky Tonk Brothers
2008 – Lonstar Band
2009 – The Medley
2010 – Babsztyl
2011 – Droga na Ostrołękę
NOWY GŁOS / NOWY ZESPÓŁ
1998 - Homeless Coyotes
1999 - Andrzej Trojak / Grupa Furmana
2000 - Wojtek Kucharski / Halio Band
2001 - Magda Krzywda / Black Horse
2002 – Sonia Lelek / Honky Tonk Brothers
2003 – Marysia Gorajska / Hello
2004 – Mirek Rupała / Vermond City
2005 – Krzysztof Bolewski / Rawa Country Band
NOWY WYKONAWCA
2008 – Alabama
PIOSENKA
1998 - Nie chcę być aniołem Krzysztof Gabłoński, Paweł
Gabłoński wyk. Ala Boncol Fair Play
1999 - A może to wiatr? Adam Szewczyk wyk. Magda
Anioł,
2000 - Początkująca kelnerka Aldona Tomek Szwed,
wyk. Tomek Szwed,
2001 - Jak ja nie lubię swojej roboty muz. i sł. Robert
Rybczyński, wyk. Electric Roosters
2002 – Najprostsza jest droga do domu muz. Grzegorz
Bochenek, sł. Kasia Bochenek wyk. Kasia Bochenek.
2003 – Pusta droga – muz. i sł. Robert Rybczyński wyk.
Honky Tonk Brothers
2004 – Wszystko ci wybaczam muz. Ala Boncol, Adam
Wosz, sł. Bożena Smolnicka, wyk. Ala Boncol
2005 – Co to jest to country – muz., sł. i wyk. Lonstar
2008– Do Sejn – muz., sł. i wyk. Lonstar
2009 – Zdechł pies – muz. Czarek Makiewicz, sł. Maciej
Świątek, wyk. Czarek Makiewicz
2010 – Jak dogonić mogę wiatr muz., sł. i wyk. Wojtek
Dudkowski
2011 – Tylko nie spóźnij się – ja ciągle czekam – sł.
Rafał Staszewski, muz. Zbyszek Hofman, Czarek
Makiewicz, wyk. Marysia Gorajska
WYKONANIE
1998 - Ala Boncol Fair Play Nie chcę być aniołem
1999 - Magda Anioł - A może to wiatr?
2000 - Tomek Szwed - Początkująca kelnerka Aldona
2001 - Grupa Furmana - Modlitwa wracających
2002 – Honky Tonk Brothers - Road Life Boogie
2003 – Ala Boncol - Zabieraj łapy z mojego tyłka
2004 – Lonstar – Długi kurs
2005 – Ala Boncol – Drinka mógłby wypić świat
2011 – Tomek Szwed – Jak Johnny Cash
WYKONANIE STANDARDU
1998 - Ala Boncol Fair Play - I Want To Be A Cowboy's
Sweetheart
1999 - Party Tour i Gang Olsena - Sweet Home Alabama
2000 - Coach - Tennessee Waltz
2001 - Ala Boncol - Daddy Can You See Me
2002 – Lonstar - Muleskinner Blues
2003 – Honky Tonk Brothers - Thank God For The Radio
2004 – Anka Nyc i Hello – King Of The Road
2005 – Honky Tonk Brothers – Forever And Ever Amen
ALBUM
1998 - Polskie Trucker Country
1999 - Co to jest? - Magda Anioł
2000 - Mój los - Mariusz Kalaga
2001 - Kredki - Grupa Furmana
2002 – Tam jeszcze jest dobrze - Tomek Szwed
2003 – Live In Lodz - George Hamilton V i Colorado
2004 – Weekend za miastem - Colorado
2005 – Nazywają mnie buntownikiem – Lonstar
2008 – Co to jest to country? - Lonstar
2009 – Dobra piosenka – Czarek Makiewicz
2010 – Indian Summer – Whiskey River
2011 – Lonstar... & - Lonstar
INSTRUMENTALISTA
1998 - Leszek Laskowski (git. stalowa)
Prenumerata dostępna na stronie saloon.pl, adres redakcji: stagecoach@saloon.pl
1023448794.086.png 1023448794.087.png 1023448794.089.png 1023448794.090.png 1023448794.091.png 1023448794.092.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin