PLAN PRACY
do przeprowadzenia zajęć z przedmiotu „Ogniowe”
ZAGADNIENIA I CZAS:
Obsługa broni po strzelaniu - ……. min.
MIEJSCE:
Strzelnica pistoletowa (wiata czyszczenie i konserwacji broni).
ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWO-TECHNICZNE:
9mm PW P-83 - ....... szt.
przyrządy do czyszczenia i konserwacji broni - ....... kpl.
WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:
Nakazać:
Kierować broń w stronę określoną przez instruktora.
Wykonywać tylko czynności nakazane przez instruktora.
Rozkładanie i składanie broni wykonywać zgodnie z kolejnością czynności częściowego rozkładania i składania broni.
L.p.
Zagadnienia i czas
Czynności
Instruktora
Szkolonych
Obsługa broni po strzelaniu – ……. min.
Podaje treść zagadnienia:
Obsługa broni po strzelaniu.
Stoją i słuchają.
Ma to na celu doskonalenie umiejętności konserwacji broni oraz jej częściowego rozłożenia i złożenia.
Czynność tę wykonuje się samodzielnie po strzelaniu.
Nakazuję odłączenie magazynka i sprawdzenie poprawności działania mechanizmów broni.
Odłączają magazynek odciągają w tył zamek (sprawdzają czy w komorze nabojowej nie znajduje się nabój) następnie zwalniają zamek za pomocą dźwigni zwalniania zamka i sprawdzają poprawność działania mechanizmu spustowego oraz stan iglicy.
Nakazuje rozłożenie broni i oczyszczenie jej z nalotów powstałych w czasie strzelania
Rozkładają częściowo broń zgodnie z kolejnością częściowego rozkładania broni i oczyszczają za pomocą przyborów do konserwacji i czyszczenia broni wszystkie jej elementy z nalotów powstałych w czasie strzelania.
Nakazuje sprawdzenie poprawności ustawienia przyrządów celowniczych.
Sprawdzić czy ryska na szczerbinie pokrywa się z ryską na zamku pistoletu
Nakazuję złożenie broni i dokonanie sprawdzenia poprawności działania mechanizmów.
Składają broń odciągają w tył zamek (sprawdzają czy w komorze nabojowej nie znajduje się nabój) następnie zwalniają zamek za pomocą dźwigni zwalniania zamka i sprawdzają poprawność działania mechanizmu spustowego oraz stan iglicy. Zabezpieczają broń dołączają magazynek i chowają broń do kabury
Dokonuję omówienia zagadnienia i nakazuję przemieszczenie w rejon kolejnego zagadnienia.
Stoją i słuchają, a następnie przemieszczają się w rejon kolejnego zagadnienia.
Kristof66