Schemat planu pracy
Pamiętaj
§ Plan napisany przez Ciebie jest wyznacznikiem pracy Twojej drużyny (nie tylko na ten semestr)
§ Piszesz plan pracy po to, aby Tobie ułatwił pracę z drużyną
§ Zawsze zaczynamy od oceny sytuacji ogólnej drużyny (wszystko to co nam nie pasuje chcemy w niej zmienić) - potem stawiamy cele do tej sytuacji - a dopiero na końcu planujemy
§ Do planu pracy drużyny dołączamy plany pracy zastępów / patrolów
1. Wizja drużyny (w wypadku planu pracy na semestr)
Jak będzie wyglądała twoja drużyna za kilka lat np. do czasu przekazania drużyny za 3 lata
Twoja „wizja” drużyny może się zmieniać. W tym roku inne rzeczy mogą się Tobie wydawać ważne niż w zeszłym – dlatego pisz wizje w każdym planie na nowo!
Możesz pominąć ten punkt w planie na obóz / zimowisko.
2. Podsumowanie ostatniego planu
W wypadku pracy na obóz podsumowujesz semestr letni, w planie pracy na semestr zimowy podsumowujesz obóz itp.
Podsumuj wszystkie ważne cele (z planu, który podsumowujesz), zwróć szczególną uwagę na:
· Rzeczy, które nie wyszły (dlaczego? Co można by zrobić inaczej? Czy niezrealizowane cele albo metody chcesz zrealizować w tym planie pracy?)
· Z czego jesteś dumnaJ. Co się udało zrobić, co było super, fajne i w ogóle ekstra.
Wyciągnij z tego wnioski: Chcecie powtórzyć jakoś to, co się udało? Nadrobić to, co się nie udało? Może uznajesz, że to, co się nie udało nie jest jednak ważne? (...)
3. Charakterystyka drużyny
· Od kiedy działa drużyna, gdzie działa, jakie są kontakty z rodzicami, sytuacja finansowa
· Ogólny opis drużyny, jak działa, co się w niej dzieje (problemy – kadrowe, interpersonalne...)
· SWOT
Silne strony (Strengths)
Słabe strony (Weaknesses)
Możliwości (Opportunities)
Zagrożenia (Threats)
· Jeśli semestr przebiega pod jakimś tematem – piszesz tutaj pod jakim. Jeśli to jest plan pracy na zimowisko/obóz opisujesz tutaj styl zimowiska/obozu (też: dlaczego wybraliście taki styl).
4. Charakterystyka członków
L.p.
Imię i Nazwisko
Szkoła i klasa
Funkcja
Staż w drużynie
Data złożenia Przyrzeczenia
Posiadany oraz realizowany stopień
Zainteresowania
Charakter (też: jeśli są jakieś problemy w drużynie z nią)
1
2
3
5. Cele i metody realizacji.
Mają być odpowiedzią na wszystkie problemy drużyny, według nich planujemy nasz program. Są najistotniejsze w całym planie!
Pamiętaj, aby:
· Cele były jasno powiązane z tym jakie masz problemy/ sukcesy w drużynie
· do każdego celu było kilka metod
· metody i cele były mierzalne [np. nie: na obozie będzie nas więcej, ale: do obozu zdobędziemy 3 nowe dziewczyny]
· wszystkie elementy z terminarza były celowe (!!!), czyli wszystko co w terminarzu musi być w celach i odwrotnie [w metodach wpisujecie konkretne zbiórki, akcje czy zajęcia]
Cel
Metody realizacji celu
Ideowe (związane z Przyrzeczeniami, Metodą Harcerską)
¨ ...
¨ ..
¨
Służba
Techniczne (np., remont harcówki, zakup koszulek, składki drużyny)
Rozwój duchowy,
Rozwój społeczny
Rozwój fizyczny
Rozwój intelektualny
zuch_harcerz