biznes plan.docx

(57 KB) Pobierz
Biznes Plan WAMA STT Łódź Sp. z o. o.

 

Biznes Plan                 WAMA STT Łódź Sp. z o. o.

Marszałkiewicz Ada                                                    Robakowski Maciej                                                           Słowiński Wojciech                                                             Zawiślak Adrian

 

 

 

 

 

 

 


1.              Streszczenie Biznes Planu              3

2.              Profil i zakres działania przedsiębiorstwa              4

a.              Dane przedsiębiorstwa              4

i.              Pełna nazwa              4

ii.              Misja              4

iii.              Zadania              4

b.              Historia firmy              4

c.              Zamierzenia na przyszłość              5

d.              Cele i zasady działania przedsiębiorstwa              5

3.              Plan strategiczny              6

a.              Analiza strategiczna              6

b.              Strategiczna pozycja przedsiębiorstwa              6

c.              Wybór i wdrożenie strategii              7

4.              Plan techniczny              7

a.              Struktura planu technicznego              7

b.              Podstawowe cele strategiczne w sferze technicznej              8

c.              Opis usługi              8

d.              Strategia produkcji              8

e.              Majątek produkcyjny              9

f.              Poziom zapasów gotowych, materiałów i surowców              9

g.              Zdolności usługowe i plan świadczenia usług              9

h.              Koszty świadczenia usług              10

5.              Plan marketingowy              10

a.              Struktura planu marketingowego              10

b.              Podstawowe cele strategiczne w sferze marketingowej              10

c.              Założenia planu marketingowego              11

d.              Analiza rynku              11

Konkurenci              11

Odbiorcy/dostawcy              11

Analiza SWOT              12

e.              Ceny świadczenia usług              13

f.              Zasady dystrybucji              13

g.              Działania na rzecz reklamacji promocji sprzedaży              13

h.              Koszty działań marketingowych              13

6.              Plan organizacyjny              14

a.              Wprowadzenie              14

b.              Zasoby ludzkie              14

Charakterystyka kluczowych osób działających na rzecz Spółki „WAMA STT Łódź Sp. z o. o.”              14

Pozostali pracownicy              14

c.              Organizacja pracy              15

d.              Koszty pracy              15

7.              Plan finansowy              16

a.              Plan inwestycyjny              16

b.              Założenia planu finansowego (miesięczne koszty działalności gospodarczej)              16

c.              Prognozy podstawowych sprawozdań i analizy finansowe              17

8.              Podsumowanie – wnioski              18


1.       Streszczenie Biznes Planu

 

Przedmiotem biznes planu jest przedsięwzięcie polegające na otwarciu przedsiębiorstwa transportowo-spedycyjnego. Przedsiębiorstwo to świadczy usługi
w zakresie przewozu materiałów budowlanych oraz materiałów sypkich. Nasza firma opiera się na kapitale własnym oraz finansowaniu ze źródeł zewnętrznych. Na obecną chwilę spółka posiada siedzibę z niezbędną infrastrukturą, 6 zestawów 40t z naczepami typu plandeka, 10 zestawów 40t do transportu materiałów sypkich oraz samochody osobowe
i dostawcze.

Liczba firm zajmujących się świadczeniem tego  rodzaju usług jest spora na rynku lokalnym Łodzi i jego okolic. Jednak rynek przewozu towarów wciągu 5 lat, od 2005 do 2009 prawie się podwoił. Biznes Plan potwierdził opłacalność przedsięwzięcia. Należy prognozować, że w przypadku poprawy ogólnej koniunktury gospodarczej w Polsce będzie wzrastało zapotrzebowanie na tego rodzaju transport. Tak więc uważamy że przedsięwzięcie ma  szanse powodzenia.  

Biznes plan składa się z sześciu punktów dotyczących przedsięwzięcia, pierwszy punkt to streszczenie ogólny zarys biznes planu. Drugi punkt to profil i zakres działania firmy – podstawowe informacje dotyczące firmy: jej siedziba, przedmiot działalności właściciele, misja, oraz cele. Trzeci punkt dotyczy strategii przedsiębiorstwa określenia otoczenia przedsiębiorstwa oraz jego pozycji na rynku. W czwartym punkcie uzyskujemy informacje na temat planu technicznego. Kolejny piąty punkt to plan marketingowy przedstawiający strategie marketingową jaką firma sobie obrała.  Przedstawione są tu informacje dotyczące rodzaju i zakresu usług świadczonych przez firmę, informacje o potencjalnych klientach
i konkurencji oraz pozycji rynkowej. Szósty punkt dotyczy planu organizacyjnego. Siódmy punkt to plan finansowy. Ostatnim punktem jest podsumowanie biznesplanu.


2.       Profil i zakres działania przedsiębiorstwa

a.      Dane przedsiębiorstwa

i.  Pełna nazwa

WAMA Samochodowy Transport Towarowy Łódź  Sp. z o. o. 
Adres: Polska, Łódź, ul. Zgierska 250
Tel: (42) 738 32 00
NIP: PL 5377333288
REGON: 102030432

 

ii. Misja

Dążenie do osiągnięcia pozycji lidera w transporcie specjalistycznym – ponadnormatywnym
i niskopodwoziowym na obszarze województwa łódzkiego. Budowanie trwałych relacji
z klientami gwarantujących niewymierne korzyści dla obu stron.

 

iii.             Zadania

·         Transport samochodowy wyspecjalizowany

·         Spedycja

 

b.       Historia firmy

Spółka została założona w 2012 roku. W tym samym roku pozyskano licencję transportową wspólnotową oraz licencję spedycyjną. Siedziba spółki oraz baza eksploatacyjna jest zlokalizowana pod tym samym adresem w Łodzi. W tym samym roku dokonano zakupu floty:

·         6 ciągników siodłowych Scania R440;

·         6 naczep typu plandeka Humbaur BIG ONE;

·         10 ciągników siodłowych Volvo FH 12.420;

·         10 naczep samowyładowczych Wielton NW3A38SK;

·         1 samochód dostawczy Ford Transit;

·         2 samochody osobowe Dacia ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin