pytania z GW (1).pdf

(39 KB) Pobierz
PYTANIA DOTYCZĄCE PRAWA WODNEGO I ROZPORZĄDZENIA: GRUPA A
1) jakie ścieki są produkowane w mieście Gliwice; wymienić
2) pytanie jak ustalić linię brzegową rzeki Kłodnica (z P.W)
3) mamy własną działkę, chcemy na niej postawić studnię z której chcemy pobrać 4,5 m3 wody
dziennie; jaki to rodzaj korzystania z wód?, odpowiedź uzasadnić (z P.W)
4)mamy działkę zlokalizowaną nad rzeką otoczoną wałami, czy możemy wybudować jakiś obiekt
budowlany w dowolnym miejscu tej działki?; odpowiedź uzasadnić (z P.W)
5) czy możemy w odległości do 1 km od kąpieliska spuścić wody opadowe; odpowiedź uzasadnić (z
P.W)
6) zawartość BZT5 w rzece wynosi 4,5 mg/dm3; podać do jakiej klasy wód przyporządkujemy tą rzekę
oraz jaki jest stan ekologiczny rzeki (z Rozporządzenia)
7) mamy oczyszczalnię o przepustowości 2000m3/d; podać do jakiej wartości należy oczyścić daną
wodę z P (fosforu); odpowiedź uzasadnić (z Rozporządzenia)
8) jeżeli w wodzie poziom zanieczyszczenia N = 44,00 mg/dm3 to to zanieczyszczenie jest wynikiem:
a) zanieczyszczeń punktowych b) zanieczyszczeń obszarowych ; niepotrzebne skreślić
9) dla jakich wód powierzchniowych przygotowujemy "coś tam coś tam" ekologiczny (chyba z P.W)
10) pytanie odnośnie eutrofizacji; coś do wyboru odnośnie usuwania związków fosforu ale nie
pamiętam dokładnie bo strzelałam ;)
PYTANIE TEORETYCZNE GRUPA A
1. Podać różnice między antropogenicznymi oddziaływaniami na zasoby wodne pośrednimi i
bezpośrednimi. Dodatkowo podać po 3 przykłady każdego z nich, z podaniem dokładnej
lokalizacji gdzie dane oddziaływanie wystąpiło lub występuje.
PYTANIE TEORETYCZNE GRUPA B
1. Pytanie o małą retencję
ZADANIE (dla obu grup mniej więcej takie samo)
Zadanie odnośnie samooczyszczania rzeki. Mamy rzekę klasy I (grupa A) lub klasy II (grupa B) z
zaznaczonymi 5 punktami, za punktem 2 jest ujecie wody, w punkcie 3 zrzut oczyszczonych ścieków.
Dodatkowo dla punktów 0,1,3,5 podane są wartości przepływów i BZT 5; podana przepustowość
ujęcia oraz przepustowość oczyszczalni.
1009162937.001.png 1009162937.002.png 1009162937.003.png
 
Narysować bilans przepływu przed i po; narysować bilans BZT 5 przed i po; pamiętać o przepływie
nienaruszalnym i zrzucie oczyszczonych ścieków do rzeki.
Podać czy zmieni się klasa wody.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin