Instrukcja - TROPICO 2.pdf

(1057 KB) Pobierz
TROPICO 2 pc MAN (Pol)
Tropico ® 2
Ksi´ga màdroÊci pirackich
124359767.002.png
Spis treÊci
Wprowadzenie
Szybkie rozpocz´cie: Gra w Piaskownicy ................................................................ 6
Porównanie: Tropico a Tropico 2: Zatoka Piratów .................................................... 7
Zastosowanie myszy .......................................................................................... 9
Biuro króla piratów
Rozpocz´cie gry .............................................................................................. 10
Kampania i nauka gry ........................................................................................ 10
Rozpocz´cie gry w Piaskownicy .......................................................................... 11
Rozpocz´cie pojedynczego scenariusza .................................................................... 13
Poznawanie wyspy .......................................................................................... 13
Menu opcji budowania ...................................................................................... 16
Okno szczegó∏owych informacji o budowli .............................................................. 19
Planowanie wyspy ............................................................................................ 23
Cel poczàtkowy: drewno i z∏oto .......................................................................... 23
Cel poczàtkowy: stabilny dop∏yw jeƒców ................................................................ 25
Cel poczàtkowy: gospodarka zbrojeniowa .............................................................. 26
Cel ciàg∏y: rozrywka dla piratów ........................................................................ 27
Cel ciàg∏y: zwàtpienie jeƒców ............................................................................ 29
Cel Êredniofalowy: gospodarka pieni´˝na ................................................................ 31
Póêny cel: anarchia piratów i obronnoÊç ................................................................ 32
Póêny cel: rozwój piratów ................................................................................ 33
Planowanie – podsumowanie: Strefy i aury na wyspie .............................................. 34
Dekrety
Skróty do dekretów ........................................................................................ 37
Menu opcji dekretów ........................................................................................ 37
Rozkazy dla statków ........................................................................................ 38
Rozkazy dla postaci .......................................................................................... 38
Przepisy ciàg∏e ................................................................................................ 39
Rozkazy o jednorazowym dzia∏aniu .................................................................... 40
Dyplomacja i stosunki zagraniczne ........................................................................ 41
Dekrety specjalne ............................................................................................ 42
Misje pirackie
Informacje o statku .......................................................................................... 43
Rejs ............................................................................................................ 45
Misje specjalne ................................................................................................ 50
2
124359767.003.png
Postaci
Okno informacji o postaci .................................................................................. 52
Piraci .......................................................................................................... 54
Jeƒcy ............................................................................................................ 58
Ucieczki i bunty ............................................................................................ 60
Âwiat zewn´trzny
Interfejs mapy strategicznej ................................................................................ 64
Twoje stosunki zagraniczne .............................................................................. 67
Wielkie mocarstwo jako patron .......................................................................... 67
Niezale˝na wyspa piracka .................................................................................. 68
Zwyci´stwo, pora˝ka i wynik
Gra w Piaskownicy ........................................................................................ 69
Epizody kampanii i pojedyncze scenariusze ............................................................ 70
Jak przegraç .................................................................................................. 70
Sterowanie, pomoc, informacje
Okno sterowania grà ........................................................................................ 72
Smitty i jego porady ........................................................................................ 72
Inne powiadomienia .......................................................................................... 73
Dziennik Wyspy ............................................................................................ 73
Sposób u˝ycia dziennika .................................................................................... 73
Porady i podpowiedzi strategiczne ...................................................................... 73
Tworzenie w∏asnych scenariuszy
Edytor map .................................................................................................. 75
Tworzenie skryptów z tekstem scenariusza ............................................................ 76
Autorzy gry .................................................................................................. 77
Pomoc techniczna ............................................................................................ 79
Uprawnienia licencyjne .................................................................................... 80
Notatki ........................................................................................................ 82
Uwaga: Lista klawiszy skrótów znajduje si´ na tylnej stronie ok∏adki.
3
124359767.004.png
Witaj, korsarzu!
Niech mnie rekiny po˝rà! Nigdy by mi do g∏owy nie przysz∏o,
˝e taki wymoczek mo˝e zostaç królem piratów. Mo˝e i wyglà-
dasz chwacko, ale to za ma∏o do tej roboty — musisz dowieÊç, ˝e
∏aska Neptuna ci sprzyja, a twardy jesteÊ i ostry niczym rafa
podwodna.
Piraci grabià bogactwa i Êciàgajà tutaj ze wszystkich zakàtków
s∏onych mórz, aby przehulaç swoje z∏odziejskie ∏upy na tej
sekretnej wysepce. Ty zaÊ musisz wzbogaciç si´ na tych
rzezimieszkach i niegodziwcach. Zabierz im cz´Êç ∏upu za to,
˝e ich ∏ajby zawinà do twojego doku. Ka˝ sobie s∏ono p∏aciç za
grog w swoich spelunach i tawernach. Zedrzyj jeszcze wi´cej,
jeÊli któregoÊ naj dzie ch´tka zajrzeç do domu uciech. Je˝eli
wyspa przypadnie im do gustu, to daruj im grunty, na których
b´dà mogli sobie postawiç domostwa. Czyƒ wszystko, aby tylko
ich zadowoliç. Ale nie zaspokoisz pirackich potrzeb i zachcianek
bez ludzi, którzy odwalà ca∏à robot´.
W trakcie rejsów i wypraw ∏upie˝czych piraci b´dà porywaç
jeƒców. Te szczury làdowe b´dà dla ciebie pi∏owaç drewno,
kleciç statki i robiç wszystko, co tylko im rozka˝esz, choç wcale
nie b´dzie im si´ uÊmiecha∏a niewola u króla piratów.
4
124359767.005.png
Pewnikiem b´dà knuç spisek, jak daç nog´ z wyspy albo stràciç
ci´ z tronu. Nie musisz dbaç o zadowolenie tych parszywych
psów, wystarczy, ˝e twój bucior mocniej przygnie im karki do
ziemi. Splugawià w∏asne pludry, jak zobaczà swoich kompanów
dyndajàcych w rzàdku na szubienicy!
Wszelako nie w∏adasz jeƒcami i piratami bezpoÊrednio, tylko
twoje rozkazy — czy to màdre, czy te˝ szaleƒcze – majà wp∏yw
na twojà trzod´. W Zatoce Piratów musisz zbudowaç
najwi´ksze, najwspanialsze, najbardziej atrakcyjne miasto
pirackie na ca∏ych Karaibach. Spraw si´ dzielnie, a b´dziesz
mia∏ pod komendà kwitnàcy piracki raj, a we w∏asnej szkatule
takà kup´ z∏ota, która by si´ nie pomieÊci∏a nawet na
najwi´kszym galeonie. Strze˝ si´ jednak, bo wielu hultajów
w Zatoce Piratów b´dzie mia∏o ch´tk´, ˝ebyÊ znalaz∏ si´ na
mniej przyjemnym koƒcu lufy muszkietu. Piraci ci´ wybrali, ale
mogà te˝ snadnie wciàgnàç twoje truch∏o na fokmaszt za kar´ za
kiepskà robot´! Ach, cudowne zaj´cie, ch∏opcze, nieprawda˝?
Mo˝e teraz pospieszymy do „Cuchnàcej Ropuchy” i tam
omówimy twojà przysz∏oÊç przy paru garncach goràcego grogu?
Zdradz´ ci kilka sekretów, jak postawiç wysp´ na nogi szybciej
niêli pirat wyciàga swój kordelas zza pasa!
5
124359767.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin