Zakończenie roku zuchowego i harcerskiego.doc

(39 KB) Pobierz
PLACÓWKI

GRA TERENOWA  -  ZAKOŃCZENIE ROKU HARCERSKIEGO

 

INSTRUKCJA OBSŁUGI

·         Gra odbywa się na terenie całego parku 3 maja

·         Na załączonej mapie zaznaczone są placówki, które możecie odwiedzać w dowolnej kolejności

·         Nie trzeba odwiedzić każdej placówki

·         Na niektórych placówkach może być kilka patroli jednocześnie

·         Czas trwania każdej placówki to około 10 minut

·         Oprócz zadań na placówkach na terenie parku poukrywane są również kartki z dodatkowymi zadaniami (żółte dla zuchów, pomarańczowe dla harcerzy) zza rozwiązanie których patrol może otrzymać dodatkowe punkty (zadania oddawane są po zakończeniu gry wraz z kartami patrolowymi)

·         Gra kończy się o godzinie 19. (do 19 wszystkie patrole powinny dotrzeć na metę, oddać karty patrolowe i dodatkowe zadania)

·         Wygrywa patrol który zdobędzie największą ilość punktów (za pierwsze miejsce w kategorii zuchowej i harcerskiej przewidziane są nagrody)

 

PLACÓWKI

Co/kto to jest?

Zdjęcie przedmiotu lub znanej osoby (takie żeby na pierwszy rzut oka nie było wiadomo co to) pocięte na puzzle. Za  odpowiedzi na pytania drużyna otrzymuje kolejne elementy układanki. Chodzi o to by jak najszybciej odgadnąć co przedstawia zdjęcie.

Ilość placówkowych: 1

Potrzebne materiały: zdjęcia, kartki z pytaniami

 

Obręcze

Na drzewie pozawieszane są na różnej wysokości różne obręcze (od hula-hop do bransoletki); Zadaniem patrolu jest odnalezienie na danym terenie jak największej ilości piłeczek tenisowych (czas 2 minuty) A następnie używając tylko odnalezionych piłeczek zdobycie jak największej liczby punktów poprzez przerzucenie ich przez obręcze (im mniejsza obręcz tym więcej punktów)

Ilość placówkowych: 2

Potrzebne materiały: obręcze, sznurek, 30 piłeczek tenisowych

 

Pajęczynka

Pomiędzy drzewami rozwieszona pajęczyna ze sznurków (do sznurków przymocowane dzwoneczki). Zadaniem patrolu jest przejść przez pajęczynę tak, żeby żaden dzwoneczek nie zadzwonił. Zadanie wykonywane jest na czas. Za dzwoniące dzwoneczki doliczane są punkty karne.

Ilość placówkowych: 1

Potrzebne materiały: sznurek, dzwoneczki, stoper

 

Krzyżówka

Krzyżówka dotycząca wiedzy harcerskiej (szeroko pojętej). Dla zuchów łatwiejsza wersja

Ilość placówkowych: 1

Potrzebne materiały: krzyżówki w jakiś większym formacie, mazaki do pisania

 

Pląsy/piosenki (do wyboru)

·         W ciągu 7 minut zaprezentujcie jak najwięcej pląsów

·         W ciągu 7 minut zaśpiewajcie jak najwięcej piosenek ze słowem słońce

Ilość placówkowych: 1

Potrzebne materiały: -

 

Strzelanie z łuku

Każdy patrol ma do dyspozycji 5? 10? strzałów. Za każde trafienie w tarczę otrzymuje się punkty. W niektórych miejscach tarczy przypięte są kartki z zadaniami. Jeżeli ktoś trafi w kartkę z zadaniem, patrol może je wykonać za dodatkowe punkty

Ilość placówkowych: 2

Potrzebne materiały: łuki, tarcze, strzały, lina do ogrodzenia terenu, kartki z pytaniami

 

Karykatura

Z udostępnionych materiałów plastycznych oraz tego co znajdziecie dookoła wykonajcie karykaturę drużynowego. Czas 8 minut

Ilość placówkowych: 1

Potrzebne materiały: materiały plastyczne wszelkiego rodzaju (najchętniej masa solna, klej, sznurek, bibuła lub papier kolorowy)

Potwory

Stwórzcie z siebie potwora który ma  … nóg, macha … rękoma i wydaje 5 różnych odgłosów. Przejdźcie w ten sposób wskazaną odległość. Zadanie wykonywane jest na czas. Oceniana jest również pomysłowość i współpraca patrolu.

Ilość placówkowych: 1

Potrzebne materiały: stoper

 

Znajdź zadanie

Wersja dla harcerzy: dostają linkę z zawiązanymi różnymi węzłami oraz informację, że  każdy węzeł oznacza jakieś działanie matematyczne (np. płaski +4, ósemka :8 itd.). Muszą rozpoznać węzły i wykonać działania. Wynik będzie azymutem który muszą wyznaczy i w tamtym kierunku szukać zadania (zadanie: przygotować krótką scenkę kabaretową)

Wersja dla zuchów: odnaleźć ślady zostawione przez tajemnicze zwierzę i według nich dotrzeć do ukrytego zadania (zadanie:… ?hmm. trzeba je wymyślećJ)

Ilość placówkowych: 1

Potrzebne materiały: linki, kartki z opisem działań, kompas lub busola, kartki zadaniami, coś na zrobienie śladów dla zuchów (np. farba plakatowa)

 

Piłka

Do wykonania różne zadania z piłką

·         Stańcie w kręgu; musicie sobie przekazać piłkę bez użycia rąk tak, żeby nie upadła na ziemię

·         Stańcie w dwóch rzędach naprzeciwko siebie, jeden rząd zawiązuje sobie oczy; Rzucacie piłkę z jednego rzędu do drugiego tak żeby nie upadła na ziemię

Zadania wykonywane są na czas. Jeżeli piłka upadnie to zadanie wykonywane jest od początku albo naliczane są punkty karne

Ilość placówkowych: 1

Potrzebne materiały: stoper, piłka

 

Budujemy wieżę

Mając do dyspozycji klocki/słomki/karty (?) zbudujcie jak najwyższą wieżę. Czas na wykonanie zadania: 7 minut. Od momentu ukończenia budowy wieża musi ustać samodzielnie przez minimum 5 sekund

Ilość placówkowych: 1

Potrzebne materiały: coś z czego będą budować

 

Logika

Do rozwiązania łamigłówka logiczna

Ilość placówkowych: 1

Potrzebne materiały: treść zagadki, ewentualnie monety lub zapałki

Autor: pwd. Katarzyna Krzyczmonik

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin