GRA TERENOWA - ZAKOŃCZENIE ROKU HARCERSKIEGO
· Gra odbywa się na terenie całego parku 3 maja
· Na załączonej mapie zaznaczone są placówki, które możecie odwiedzać w dowolnej kolejności
· Nie trzeba odwiedzić każdej placówki
· Na niektórych placówkach może być kilka patroli jednocześnie
· Czas trwania każdej placówki to około 10 minut
· Oprócz zadań na placówkach na terenie parku poukrywane są również kartki z dodatkowymi zadaniami (żółte dla zuchów, pomarańczowe dla harcerzy) zza rozwiązanie których patrol może otrzymać dodatkowe punkty (zadania oddawane są po zakończeniu gry wraz z kartami patrolowymi)
· Gra kończy się o godzinie 19. (do 19 wszystkie patrole powinny dotrzeć na metę, oddać karty patrolowe i dodatkowe zadania)
· Wygrywa patrol który zdobędzie największą ilość punktów (za pierwsze miejsce w kategorii zuchowej i harcerskiej przewidziane są nagrody)
Co/kto to jest?
Zdjęcie przedmiotu lub znanej osoby (takie żeby na pierwszy rzut oka nie było wiadomo co to) pocięte na puzzle. Za odpowiedzi na pytania drużyna otrzymuje kolejne elementy układanki. Chodzi o to by jak najszybciej odgadnąć co przedstawia zdjęcie.
Ilość placówkowych: 1
Potrzebne materiały: zdjęcia, kartki z pytaniami
Na drzewie pozawieszane są na różnej wysokości różne obręcze (od hula-hop do bransoletki); Zadaniem patrolu jest odnalezienie na danym terenie jak największej ilości piłeczek tenisowych (czas 2 minuty) A następnie używając tylko odnalezionych piłeczek zdobycie jak największej liczby punktów poprzez przerzucenie ich przez obręcze (im mniejsza obręcz tym więcej punktów)
Ilość placówkowych: 2
Potrzebne materiały: obręcze, sznurek, 30 piłeczek tenisowych
Pomiędzy drzewami rozwieszona pajęczyna ze sznurków (do sznurków przymocowane dzwoneczki). Zadaniem patrolu jest przejść przez pajęczynę tak, żeby żaden dzwoneczek nie zadzwonił. Zadanie wykonywane jest na czas. Za dzwoniące dzwoneczki doliczane są punkty karne.
Potrzebne materiały: sznurek, dzwoneczki, stoper
Krzyżówka dotycząca wiedzy harcerskiej (szeroko pojętej). Dla zuchów łatwiejsza wersja
Potrzebne materiały: krzyżówki w jakiś większym formacie, mazaki do pisania
Pląsy/piosenki (do wyboru)
· W ciągu 7 minut zaprezentujcie jak najwięcej pląsów
· W ciągu 7 minut zaśpiewajcie jak najwięcej piosenek ze słowem słońce
Potrzebne materiały: -
Każdy patrol ma do dyspozycji 5? 10? strzałów. Za każde trafienie w tarczę otrzymuje się punkty. W niektórych miejscach tarczy przypięte są kartki z zadaniami. Jeżeli ktoś trafi w kartkę z zadaniem, patrol może je wykonać za dodatkowe punkty
Potrzebne materiały: łuki, tarcze, strzały, lina do ogrodzenia terenu, kartki z pytaniami
Z udostępnionych materiałów plastycznych oraz tego co znajdziecie dookoła wykonajcie karykaturę drużynowego. Czas 8 minut
Potrzebne materiały: materiały plastyczne wszelkiego rodzaju (najchętniej masa solna, klej, sznurek, bibuła lub papier kolorowy)
Stwórzcie z siebie potwora który ma … nóg, macha … rękoma i wydaje 5 różnych odgłosów. Przejdźcie w ten sposób wskazaną odległość. Zadanie wykonywane jest na czas. Oceniana jest również pomysłowość i współpraca patrolu.
Potrzebne materiały: stoper
Wersja dla harcerzy: dostają linkę z zawiązanymi różnymi węzłami oraz informację, że każdy węzeł oznacza jakieś działanie matematyczne (np. płaski +4, ósemka :8 itd.). Muszą rozpoznać węzły i wykonać działania. Wynik będzie azymutem który muszą wyznaczy i w tamtym kierunku szukać zadania (zadanie: przygotować krótką scenkę kabaretową)
Wersja dla zuchów: odnaleźć ślady zostawione przez tajemnicze zwierzę i według nich dotrzeć do ukrytego zadania (zadanie:… ?hmm. trzeba je wymyślećJ)
Potrzebne materiały: linki, kartki z opisem działań, kompas lub busola, kartki zadaniami, coś na zrobienie śladów dla zuchów (np. farba plakatowa)
Do wykonania różne zadania z piłką
· Stańcie w kręgu; musicie sobie przekazać piłkę bez użycia rąk tak, żeby nie upadła na ziemię
· Stańcie w dwóch rzędach naprzeciwko siebie, jeden rząd zawiązuje sobie oczy; Rzucacie piłkę z jednego rzędu do drugiego tak żeby nie upadła na ziemię
Zadania wykonywane są na czas. Jeżeli piłka upadnie to zadanie wykonywane jest od początku albo naliczane są punkty karne
Potrzebne materiały: stoper, piłka
Mając do dyspozycji klocki/słomki/karty (?) zbudujcie jak najwyższą wieżę. Czas na wykonanie zadania: 7 minut. Od momentu ukończenia budowy wieża musi ustać samodzielnie przez minimum 5 sekund
Potrzebne materiały: coś z czego będą budować
Do rozwiązania łamigłówka logiczna
Potrzebne materiały: treść zagadki, ewentualnie monety lub zapałki
Autor: pwd. Katarzyna Krzyczmonik
zuch_harcerz