Zamówienia publiczne wykład 1.pdf

(108 KB) Pobierz
165557244 UNPDF
WSTĘP
Wartość rynku zamówień publicznych w 2007 r. wyniosła ok. 103 mld złotych.
W 2007 r. ogłoszono ok. 112 tys. postępowań.
Zgodnie z ustawą o finansach publicznych wydatki publiczne powinny być dokonywane
w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych
efektów z danych nakładów .
Prawo realizacji zadań finansowanych ze środków publicznych przysługuje ogółowi
podmiotów .
Jednostki sektora finansów publicznych zawierają umowy, których przedmiotem są
usługi, dostawy lub roboty budowlane, na zasadach określonych w przepisach o
zamówieniach publicznych .
Prawo zamówień publicznych – zbiór zasady regulujących sposób dysponowania
środkami publicznymi.
© 2008 PIOTR ZATYKA | www.zatyka.net
165557244.002.png
PRAWO EUROPEJSKIE PRZED 2004 r.
Dyrektywa Rady 92/50/EWG z 18 czerwca 1992 r. dotycząca koordynacji procedur
udzielania zamówień publicznych na usługi.
Dyrektywa Rady 93/37/EWG z 14 czerwca 1993 r. dotycząca koordynacji procedur
udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane.
Dyrektywa Rady 93/36/EWG z 14 czerwca 1993 r. dotycząca koordynacji procedur
udzielania zamówień publicznych na dostawy.
Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 97/52/WE z 13 października 1993 r.
zamieniająca dyrektywę 92/50/EWG, dyrektywę 93/36/EWG oraz dyrektywę
93/37/EWG dotyczące koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych
odpowiednio na usługi, dostawy oraz roboty budowlane.
© 2008 PIOTR ZATYKA | www.zatyka.net
165557244.003.png
PRAWO EUROPEJSKIE PRZED 2004 r.
Dyrektywa Rady 92/13/EWG z 25 lutego 1992 r. koordynująca przepisy i regulacje
administracyjne dotyczące stosowania zasad Wspólnoty w zakresie procedury
udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej,
energetyki, transportu i telekomunikacji.
Dyrektywa Rady 93/38/EWG z 14 czerwca 1993 r. koordynująca procedury udzielania
zamówień w sektorach gospodarki wodnej, energetycznej, transportu i
telekomunikacji.
Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 98/4/WE z 16 lutego 1998 r. zmieniająca
dyrektywę 93/38/EWG koordynująca procedury udzielania zamówień przez podmioty
działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i telekomunikacji.
Dyrektywa Komisji 2001/78/WE z 13 września 2001 r. zmieniająca Aneks IV do
dyrektywy Rady 93/36/EWG, Aneksy IV, V, VI do dyrektywy Rady 93/37/EWG, Aneksy
III, IV do dyrektywy Rady 92/50/EWG zmienionej przez dyrektyw´ 97/52/WE, oraz
Aneksy od XII do XV i od XVII do XVIII do dyrektywy Rady 93/38/EWG zmienionej przez
dyrektywę 98/4/WE.
© 2008 PIOTR ZATYKA | www.zatyka.net
165557244.004.png
PRAWO EUROPEJSKIE PRZED 2004 r.
Dyrektyw Rady 89/665/EWG z 21 grudnia 1989 r. koordynująca przepisy i regulacje
administracyjne dotyczące stosowania procedur odwoławczych w udzielaniu zamówień
publicznych.
Rozporządzenie Nr 2195/2002/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 5 listopada
2002 r. w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV).
© 2008 PIOTR ZATYKA | www.zatyka.net
165557244.005.png
PRAWO EUROPEJSKIE
Dyrektywa 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w
sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane,
dostawy i usługi – tzw. dyrektywa klasyczna.
Dyrektywa 2004/17/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w
sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień przez podmioty działające w
sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych – tzw.
dyrektywa sektorowa.
PROGI UNIJNE
zamawiający klasyczni:
a) 133.000 / 206.000 euro - dla dostaw lub usług,
b) 5.150.000 euro - dla robót budowlanych;
zamawiający sektorowi:
a) 412.000 euro - dla dostaw lub usług,
b) 5.150.000 euro - dla robót budowlanych.
© 2008 PIOTR ZATYKA | www.zatyka.net
165557244.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin