raport-z-badania-tajemniczy-klient-w-placowkach-informacji-turystycznej.pdf

(2040 KB) Pobierz
RAPORT Z BADAŃ MYSTERY SHOPPING
w placówkach Informacji Turystycznej
Public Profits Sp. z o.o.
Dział Badań i Dział Realizacji
Projektów:
ul. Murna 3
61-771 Poznań
PoznaŃ, 20.09.2011
792427624.126.png 792427624.137.png 792427624.148.png 792427624.159.png 792427624.001.png 792427624.012.png
SPIS TREŚCI
nr strony
Cel projektu badawczego
3
Metodologia
5
Prezentacja wyników – wizyty osobiste w punktach IT
13
Wygląd placówki z zewnątrz
14
Wygląd placówki wewnątrz
28
Prezentacja pracowników i ich stanowiska pracy
36
Wejście klienta
39
Nawiązanie rozmowy
41
Rozmowa
45
Ocena konsultanta udzielającego informacji
52
Zakończenie rozmowy
60
Podsumowanie – subiektywna ocena konsultanta
64
Podsumowanie – subiektywna ocena placówki
66
Podsumowanie – ocena bloków (wyniki statystyczne)
67
Podsumowanie – wyniki statystyczne
68
Podsumowanie – wyniki statystyczne
68
Podsumowanie – ogólny ranking placówek IT (wyniki statystyczne)
71
Prezentacja wyników – zapytania mailowe
73
Wskaźnik rezultatu
75
Wskaźnik szybkości odpowiedzi
76
Elementy formalne i merytoryczne w korespondencji mailowej
78
Elementy pozamerytoryczne – nastawienie konsultanta i gotowość służenia pomocą
82
Nawiązanie kontaktu
85
Identyfikacja nadawcy oraz placówki
88
Profesjonalizm. Adekwatność do zapytania. Kompletność i kompleksowość odpowiedzi.
90
Zakończenie wypowiedzi i zachęcenie do dalszego kontaktu
92
Czytelność i zrozumiałość przekazu. Poprawność językowa
95
Styl i ton przekazu
96
Wady i zalety. Priorytety doskonalenia
98
Rekomendowane kierunki zmian. Najważniejsze wyzwania przed placówkami IT
100
Aneks – numery placówek
104
2
792427624.023.png 792427624.034.png 792427624.044.png 792427624.055.png 792427624.066.png 792427624.077.png 792427624.084.png 792427624.085.png 792427624.086.png 792427624.087.png 792427624.088.png 792427624.089.png 792427624.090.png 792427624.091.png 792427624.092.png 792427624.093.png 792427624.094.png 792427624.095.png 792427624.096.png 792427624.097.png 792427624.098.png 792427624.099.png 792427624.100.png 792427624.101.png 792427624.102.png 792427624.103.png 792427624.104.png 792427624.105.png 792427624.106.png 792427624.107.png 792427624.108.png 792427624.109.png 792427624.110.png 792427624.111.png 792427624.112.png 792427624.113.png 792427624.114.png 792427624.115.png 792427624.116.png 792427624.117.png 792427624.118.png 792427624.119.png 792427624.120.png 792427624.121.png 792427624.122.png 792427624.123.png 792427624.124.png 792427624.125.png 792427624.127.png 792427624.128.png 792427624.129.png 792427624.130.png 792427624.131.png 792427624.132.png 792427624.133.png 792427624.134.png 792427624.135.png 792427624.136.png 792427624.138.png 792427624.139.png 792427624.140.png 792427624.141.png 792427624.142.png 792427624.143.png 792427624.144.png 792427624.145.png 792427624.146.png 792427624.147.png 792427624.149.png 792427624.150.png 792427624.151.png 792427624.152.png 792427624.153.png 792427624.154.png 792427624.155.png 792427624.156.png 792427624.157.png 792427624.158.png 792427624.160.png 792427624.161.png 792427624.162.png 792427624.163.png 792427624.164.png 792427624.165.png 792427624.166.png 792427624.167.png 792427624.168.png 792427624.169.png 792427624.002.png 792427624.003.png 792427624.004.png 792427624.005.png 792427624.006.png 792427624.007.png 792427624.008.png 792427624.009.png 792427624.010.png 792427624.011.png 792427624.013.png 792427624.014.png 792427624.015.png 792427624.016.png 792427624.017.png 792427624.018.png 792427624.019.png 792427624.020.png 792427624.021.png 792427624.022.png 792427624.024.png 792427624.025.png 792427624.026.png 792427624.027.png 792427624.028.png 792427624.029.png 792427624.030.png 792427624.031.png 792427624.032.png 792427624.033.png 792427624.035.png 792427624.036.png 792427624.037.png 792427624.038.png 792427624.039.png 792427624.040.png 792427624.041.png 792427624.042.png
 
CEL PROJEKTU BADAWCZEGO
Przedmiotem zamówienia było przeprowadzenie badania jakości obsługi we wskazanych przez
Zamawiającego punktach Informacji Turystycznej (PIT) i centrach Informacji Turystycznej (CIT).
Badanie realizowane jest metodą mystery client, w dwóch falach podczas sezonu letniego, w kolejnych latach:
III kwartał 2011 – 1. fala badania, III kwartał 2012 – 2. fala badania. Prezentowane w raporcie wnioski obejmują
1 . falę badania. Zadanie realizowane jest w ramach działania 6.3 „Promocja turystycznych walorów Polski” (osi
priorytetowej 6 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka - polska gospodarka na rynku
międzynarodowym, 2007 – 2013).
Cele badawcze:
 
zebranie i opracowanie informacji na temat PIT/CIT (oznakowanie, wyposażenie, materiały promocyjne
itp.) oraz poziomu obsługi klienta w 48 badanych bezpośrednio placówkach Informacji Turystycznych
itp.) oraz poziomu obsługi klienta w 48 badanych bezpośrednio placówkach Informacji Turystycznych
 
wskazanie mocnych i słabych stron w działalności badanych punki centrów Informacji Turystycznej oraz
rekomendowanie kierunków zmian i wskazanie tematów i zakresów szkoleń dla kadry obsługującej.
 
pomiar wskaźnika rezultatu - odsetka odpowiedzi
udzielonego w wyznaczonym terminie na zapytanie w języku
polskim - oraz zakresu informacji i formy tych odpowiedzi,
 
pomiar wskaźnika rezultatu - odsetka odpowiedzi
udzielonego w wyznaczonym terminie na zapytanie w języku
angielskim - oraz zakresu informacji i formy tych
odpowiedzi,
3
792427624.043.png 792427624.045.png 792427624.046.png 792427624.047.png 792427624.048.png
METODOLOGIA
4
792427624.049.png 792427624.050.png 792427624.051.png 792427624.052.png 792427624.053.png 792427624.054.png 792427624.056.png 792427624.057.png 792427624.058.png 792427624.059.png 792427624.060.png 792427624.061.png 792427624.062.png 792427624.063.png 792427624.064.png 792427624.065.png 792427624.067.png 792427624.068.png 792427624.069.png 792427624.070.png 792427624.071.png 792427624.072.png 792427624.073.png 792427624.074.png 792427624.075.png 792427624.076.png 792427624.078.png 792427624.079.png
METODOLOGIA
Badanie „Tajemniczy Klient” (mystery shopping) daje możliwość kompleksowego dostarczenia
danych poprzez prowadzenie zarówno obserwacji biernej – Tajemniczy Klient obserwuje, jak
obsługiwani są inni klienci, jak i obserwacji uczestniczącej – Tajemniczy Klient sam jest klientem.
Wizyta kontrolowana (audyt) to sytuacji, w której audytor / Tajemniczy Klient występuje jako
potencjalny klient (o sprecyzowanej charakterystyce), który stara się kupić, uzyskać informacje na
temat określonego produktu lub usługi. Specjalnie przeszkoleni audytorzy jako „klienci”
przeprowadzają zgodnie z wcześniej ustalonym scenariuszem wizytę w wyznaczonym punkcie, a
następnie, zaraz po zakończeniu, notują wyniki w odpowiednio do tego przygotowanym
kwestionariuszu.
Część pierwsza: Wizyta osobista Mystery Shoppera w placówce IT
Zadaniem Mystery Shoppera była wizyta we wskazanym punkcie IT i udawanie „przyjezdnego
turysty”, który wszedł do placówki IT po to, aby uzyskać najprzydatniejsze informacje.
Podczas wizyty osobistej Mystery Shopper dążył, aby konsultant:
 
Zdiagnozował potrzeby i szczegóły klienta
 
Odpowiedział na szczegółowe pytania dot. bazy noclegowej / gastronomicznej / atrakcji
turystycznych w regionie / organizowanych i planowanych imprez.
 
Wskazał najlepszą opcję w stosunku do sformułowanych oczekiwań Mystery Shoppera
 
Uzasadnił wskazanie danej opcji
5
792427624.080.png 792427624.081.png 792427624.082.png 792427624.083.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin