Scenariusz zajęcia dla sześciolatków z udziałem rodziców.SCENARIUSZ ZAJĘCIA Z RODZICAMIGrupa: 6 – latkiTemat kompleksowy:-„ Już wiosna”Temat zajęcia: - Piękny świat motyli-chrońmy je wszystkieCele: - pogłębienie wiadomości na temat życia na łące, etapów powstania(ewolucji) motyla i jego przydatności dla przyrody.- utrwalenie zintegrowanych treści z edukacji umysłowej i przyrodniczo-matematycznej,- wytworzenie radości z wykonywania prac plastycznych w towarzystwie rodziców,Forma pracy: z całą grupą Metoda: słowna, oglądowa, zadaniowa Pomoce: wiersz „ Łąka” , tamburyn, zagadka, płyta Vivaldi-„Cztery pory roku – wiosna”, cyfry, ilustracje owadów i wybranych kwiatów, paski krepiny, papier kolorowy, rolka po papierze toaletowym,klej, nożyczki.PRZEBIEG:1.Rysunek w kole wykonany z mamą lub tatą na dowolny temat.2.Rozwiązywanie krzyżówki:• samodzielne odczytywanie i wpisywanie haseł wylosowanych przez chętne dzieci,• wspólne odczytanie pytania „Co nas dzisiaj czeka?”Odpowiedź „ DOBRA ZABAWA-rozwiązanie krzyżówki. 3.Słuchanie wiersza M. Buczkówny „Łąka”Na łąkę trzeba iść z rana,Kiedy jeszcze jest rosa-Cichutko przystanąćI słuchać.Jak brzęczy pszczoła,Jak bąk, a jak osa.Jak mała biedronka, Na łódce z listka płyniePo zielonym kołysaniu-A potem trzeba się pochylić Nad każdym kwiatemI zapytać, jak ma na imię.3.Omówienie treści wiersza.4. Rozwiązywanie zagadek: konik polny, osa, motyl, biedronka.5. Zabawa ruchowa do muzyki Vivaldiego• dzieci dostają motylki w różnych kolorach, podczas trwania muzyki motylki- dzieci fruwają, w przerwach fruną do swoich mam o odpowiednich kolorach szarf (powtórzyć 3-4 razy)4.Przeliczanie owadów i kwiatów -przypięcie kartonika z odpowiednią cyfrą. 5.Zebranie dzieci na dywanie • pokaz etapów powstania motyla- karty pracy –zaznacz kolejność ewolucji motyla za pomocą cyfr 1-6. • oglądanie różnych motyli; admirał, paź królowej, cytrynek itp…, a także motyla nocnego- ćma. • pogadanka na temat „ Czy motyle trzeba chronić?”6.Zabawa ruchowa „Motyle”• każde dziecko dostaje motylka z różna ilością plamek od 1-10, rodzice dostają cyfry od 1-10, zadaniem dzieci jest dodanie do liczby plamek takiej cyfry aby za każdym razem wyszło 10 np. 7dziecka + 3 cyfra 3=10 Wymiana motylków między dziećmi ( powtórzyć 3-4 razy).7.Rozwiązywanie zadań z tekstem• samodzielne odczytanie treści.• samodzielne ułożenie rozwiązania• ułożenie odpowiedzi8.Praca indywidualna- karty pracyuzupełnij motylka odpowiednimi kolorami, rozwiązując przedstawione równania typu 2+3=, 8-2=.9. Zabawa ruchowa z rodzicami i chusta animacyjną.• dzieci dostają motyle w kolorach chusty, na dźwięk tamburyna biegają na jedno uderzenie siadają na odpowiednim kolorze chusty trzymanej przez rodziców ( powtórzyć 3-4 razy)10. Praca z rodzicami „Motyl”• wykonanie motyla z papieru kolorowego według własnego pomysłudowolnie wybranych materiałów.11.Zbieranie skrawków papierków do pustego pudła.12. Odtańczenie tańca z rodzicami „Czary-mary”- pedagogika zabawywyczarowanie cukierków z pudła w którym wcześniej były papierki.13. Podziękowanie za udział w zajęciu.Opracowała: Wioletta Kinicka
mariolusia1