cykl_Fantasta_4.doc

(48 KB) Pobierz


fantasta
Cykl sprawnościowy FANTASTA

  

 

 

1.     Oglądaliśmy w kinie lub na wideo film fantastyczny.

2.     Zbudowaliśmy wehikuł, którym podróżowaliśmy w czasie i w przestrzeni.

3.     Bawiliśmy się w biuro ekspertów do spraw przyszłych losów świata.

4.     Zorganizowaliśmy spotkanie z istotami innych planet, podpisaliśmy pakt przyjaźni.

5.     Podróżowaliśmy w przeszłość.

6.     Wykonaliśmy makietę miasteczka w naszej wyobraźni.

7.     Urządziliśmy Teatr Niesamowitych Przypadków.

8.     Urządziliśmy pokaz mody „nie z tej ziemi”.

9.     Zorganizowaliśmy wybór Fantasty Roku.

10. Urządziliśmy w szkole konkurs plastyczny na temat fantastycznych wizji świata w 3000 roku.

 

Uwagi

Dzięki sprawności „Fantasta” drużynowy może wraz z zuchami wybrać się do krainy fantazji. Sprawność jest atrakcyjna dla dzieci z pomysłami, rozwija wyobraźnię, uczy pewności siebie i odwagi w wygłaszaniu własnych poglądów i myśli. Nawet zuch, który często się myli – tutaj będzie miał rację. W ciągu kilku zbiórek zuchy dojdą do mistrzostwa w zabawie „co by było, gdyby”. Zdobywanie sprawności można zaplanować na niepogodę. Zuchówka lub inne pomieszczenie będzie wspaniałą bazą dla fantastów. Warto założyć dziennik niesamowitych przygód.

 

 

 

Zbiórka 1

Budowa wehikułu czasu

Uwagi:

wehikuł czasu napędzany jest marzeniami

Pomysły na zbiórkę:

-          Kim będę w przyszłości?

-          „W szafie babci” – oglądanie staroci;

-          Zwiad: wyprawa na strych;

-          Wyprawa w średniowiecze;

-          Wyprawa do starożytnego Rzymu, Grecji;

-          Wyprawa do Grodu Słowiańskiego;

 

Zbiórka 2

Wyprawa do wnętrza ziemi

Pomysły na zbiórkę:

-          Gawęda – scenariusz na podstawie książki Verne „Wyprawa do wnętrza ziemi”;

-          Odwiedzamy Podziemne Państwo Goblinów;

-          Zakładamy Zuchowe Centrum Badawcze;

 

Zbiórka 3

W poszukiwaniu Atlantydy

Pomysły na zbiórkę:

-          Budowa makiety Atlantydy z gliny, masy solnej itp.

-          Mapa Atlantydy;

-          Atlantyda - kraina wynalazków – tworzymy projekty swoich wynalazków;

 

Zbiórka 4

W ciemnościach piramid

Pomysły na zbiórkę:

-          Wyprawa w poszukiwaniu skarbów (zejście do piwnicy itp.)

-          Spotkanie z mumią;

-          Mapy na papirusie;

-          Zagadki Sfinksa;

 

Zbiórka 5

Wyprawa na drugą stronę tęczy

Pomysły na zbiórkę:

-          Przenosimy się do Krainy Kolorów;

Każda szóstka wybiera sobie kolor i tworzy swoje państwo np. Czerwone Państwo w którym wszystko jest czerwone, na koniec zbiórki zuchy dochodzą do wniosku, że smutno być jednokolorowym,  kolorowy jest bogatszy, ciekawszy  dlatego mieszają się kolory  - wymiana rekwizytów  i elementów garderoby; Tworzymy jedno Kolorowe Państwo.

-          Wyprawa na drugą stronę lustra gdzie wszystko jest na odwrót;

 

Zbiórka 6

Lot w kosmos

Pomysły na zbiórkę:

-          Budowa rakiety;

-          Spotkanie z Ufoludkiem;

-          Poznanie układu słonecznego;

 

Zbiórka 7

Słodka Laguna

Pomysły na zbiórkę:

-          Zwiad wyprawa do cukierni od zaplecza;

-          Gotowanie – sałatka „Fantazja” ;

-          Nadanie sprawności;

 

Wymagania sprawności:

FANTASTA

1.     Oglądaliśmy w kinie lub na wideo film fantastyczny.

2.     Zbudowaliśmy wehikuł, którym podróżowaliśmy czasie i przestrzeni.

3.     Bawiliśmy się w biuro ekspertów do spraw przyszłych losów świata.

4.     Zorganizowaliśmy spotkanie z istotami z innych planet, podpisaliśmy z nimi pakt przyjaźni.

5.     Podróżowaliśmy w przyszłość.

6.     Wykonaliśmy makietę miasteczka naszej wyobraźni.

7.     Urządziliśmy Teatr Niesamowitych przypadków.

8.     Urządziliśmy pokaz mody „nie z tej ziemi".

9.     Zorganizowaliśmy wybór Fantasty Roku.

10. Urządziliśmy w szkole konkurs plastyczny na temat fantastycznych wizji świata w 3000 roku.

UWAGI

·                        Dzięki sprawności „fantasta" drużynowy może wraz z zuchami wybrać się do krainy fantazji. Sprawność jest atrakcyjna dla dzieci z pomysłami, rozwija wyobraźnię, uczy pewności siebie i odwagi w wygłaszaniu własnych poglądów i myśli. Nawet zuch, który często się myli - tutaj będzie miał racje. W ciągu kilku zbiórek zuchy dojdą do mistrzostwa w zabawie „co by było, gdyby". Zdobywanie sprawności można zaplanować na niepogodę. Zuchówka, lub inne pomieszczenie będzie wspaniałą bazą dla fantastów. Warto założyć dziennik niesamowitych przygód.

BIBLIOGRAFIA
1."Zuchowe Wieści" nr 10/1193.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin