SCENARIUSZ LEKCJI
Godzina wychowawcza
Temat: Dlaczego warto mieć przyjaciół?
Czas trwania: 1 godzina lekcyjna.
Cel główny: nabywanie umiejętności rozróżniania i pielęgnowania uczuć koleżeństwa i przyjaźni.
Cele szczegółowe:
· dążenie do rozwoju osobowości i człowieczeństwa młodego człowieka,
· kształtowanie postawy otwartości na drugiego człowieka, w tym postawy asertywnej;
· doskonalenie umiejętności współpracy w grupie,
· kształtowanie ekspresji twórczej (drama).
Organizacja:
· pomoce dydaktyczne:
- kserokopie materiałów dla ucznia,
- kartki z opisem konkretnych sytuacji do zainscenizowania przez uczniów,
- karty pracy (krzyżówki),
- Słownik Języka Polskiego (2x),
- wiersz,
- literatura,
- kreda, tablica
- arkusze szarego papieru,
- kolorowe pisaki;
· metody pracy:
- metody aktywizujące: „burza mózgów”, drama;
- metoda poszukująca, samodzielnego dochodzenia do wiedzy;
- metoda podająca,
- technika niedokończonych zdań.
· formy socjalne: praca w plenum, praca indywidualna i praca w grupach.
Przebieg lekcji:
· Faza organizacyjna: powitanie, sprawdzenie listy obecności, zapisanie tematu w dzienniku lekcyjnym. 3 min.
· Rozgrzewka – praca w plenum.
Nauczyciel wprowadza uczniów w temat lekcji – hasło krzyżówki określi nam problematykę naszych zajęć (imiona uczniów pochodzące z waszej klasy należy dopasować do schematu krzyżówki).
W
ł
A
T
U
K
M
S
C
N
R
Ł
AgaZio