ŚNIEG I LÓD CZESC I.rtf

(11 KB) Pobierz
ŚRODKI I SPOSOBY REALIZACJI TEMATU II:

ŚRODKI I SPOSOBY REALIZACJI TEMATU II:

 

 

1.Słuchanie wiersza „Zaczarowany ogród” T.Kubiaka

-rozmowa przy ilustracjach, inspiracja wierszem i ilustracjami do wypowiedzi dzieci

2.Nauka piosenki „Jedzie zima” F.Leszczyńska, K.Parzowska

-instrumentalizacja piosenki

-ilustracja ruchowa piosenki „Zaprzęgi”

3.Ćwiczenia oddechowe „Śnieżki”

Cele:

- dz. rozwiną mowę i myślenie, rozwiną umiejętność posługiwania się  zdaniami prostymi

- będądoskonaliły umiejętności dzielenia wyrazów na głoski i sylaby, przeliczania wyrazów w zdaniu

-będą miały możliwość do twórczej ekspresji ruchowej

Ewaluacja:

-wypowiedzi dzieci

-instrumentalizacja utworu

-aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych

 

 

1Słuchanie rymowanej bajki ”Dziesięć bałwanków” W.Chotomskiej

-układanie bałwanków według wielkości od najmniejszego do największego i odwrotnie

-nauka śpiewanej wyliczanki „1,2,3…” pokazywanie na palcach kolejnych liczebników

6- latki liczenie od 10 do 1, 5- latki od 5 do 1

2. Zabawa ruchowo- naśladowcza „Lepienie bałwana”

3.Segregowanie bałwanów według 2 i 3 cech równocześnie

Pomoce: sylwety bałwanków, oznaczenia symboliczne.

4.Układanie bałwankom guzików, 5- latki- tyle ile zagranych dźwięków , oczek na kostce, 6- latki- układanie i rozwiązywanie zadań arytmetycznych

Cele:

- dzieci o zróżnicowanych możliwościach będą miały okazję do podejmowania działań adekwatnych do ich indywidualnych potrzeb

- dz. Będą doskonalić umiejętności klasyfikowania, przeliczania według kolejności wzrastającej i malejącej, rozwiązywania działań arytmetycznych

Ewaluacja:

-wykonywanie poleceń nauczycielki

-obserwacja dzieci podczas rozwiązywania zadań

 

 

1.Zabawy manipulacyjno- konstrukcyjne „zimowa kraina”

Pomoce: płachetki, sylwety bałwanów, szarfy, patyki, płotki, fasolki

2.Słuchanie fragmentu baśni Andersena „Królowa Śniegu” (codzienne czytanie kolejnych fragmentów)

3.Zabawa orientacyjno-porządkowa „Sopelki, śnieżynki i słońce”

4.Zabawa ruchowa „Taniec na krze”

Pomoce: gazety

5.Zabawa z elementami współzawodnictwa „Rzut śniezkami do celu”

6.Zabawa ruchowa „Zaprzęgi” do piosenki „Jedzie zima”

-ćwiczenia emisyjne głosu

Cele:

- dz rozwiną wyobraźnię i kreatywność, będą twórcze

- będą doskonalić sprawność ruchową ,  będą realizowały potrzebę ruchu w zabawach

-będą rozwijały sprawność umysłową poprzez zabawy konstrukcyjne i tworzenie kompozycji z różnorodnych materiałów

Ewaluacja:

-prawidłowe wykonywanie poleceń nauczycielki ze zwróceniem uwagi na estetykę poruszania się i bezpieczeństwo

-kompozycja zimowej krainy

 

 

1.Słuchanie wiersza D.Gellner „Bałwan śniegowy”

-rysowanie bałwana do słów wiersza

2.Eksperymentowanie z lodem- rozwiązywanie sytuacji problemowej „ Jak wydobyć zabawkę z bryły lodu?”

3.Taniec z białymi chustkami do muzyki  A.Vivaldiego „Zima”

-ekspresja ruchowa „Taniec śnieżynek”

-zwijanie chustki w kulkę, rzucanie jak najwyżej, obserwacja lotu śnieżynki, naśladowanie ruchem lotu chustki

4.W ogrodzie oglądanie przez lupę płatków śniegu

5.Praca plastyczna- wycinanie śnieżynek 5- latki łatwiejsze wzory, 6- latki trudniejsze wzory

6.Zabawy rytmiczne – ustawianie się dzieci w różne figury przedstawiające płatki śniegu na dywanie

Cele:

-dz. będą samodzielnie odkrywały , badały, eksperymentowały

-poznają dzieci właściwości śniegu i lodu

- będą twórcze i aktywne , ekspresyjne w trakcie zabaw i ruchu przy muzyce

Ewaluacja:

-ekspresja ruchowa, aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych

-wystawa śnieżynek

-obserwacja dzieci podczas doświadczeń z lodem

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin