LAMBORGHINI.docx

(69 KB) Pobierz

LAMBORGHINI

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że Ferruccio Lamborghini zaczynał od produkcji traktorów. Sam jeździł przez pewien czas samochodem Ferrari. Anegdota głosi, że poirytowany częstymi awariami pojazdu, udał się ze skargą do samego Enzo Ferrariego. Spotkanie przybrało jednak burzliwy obrót, a urażony Lamborghini postanowił pokazać, jak powinno się konstruować sportowe samochody.

W 1963 roku powołał firmę Automobili Ferruccio Lamborghini SpA. W rok później do produkcji trafił jej pierwszy model - 350 GT. Samochód był bardzo lekki, jak na owe czasy. Jego nadwozie wykonano w oparciu o szkielet ze spawanych rur aluminiowych, do którego przytwierdzono cienkie aluminiowe blachy. Dzięki temu samochód o długości 4,5 metra i z dwunastocylindrowym silnikiem pod maską ważył jedynie tonę.

Prawdziwą sławę przyniósł marce model Miura, który zadebiutował w 1966 roku. Wyróżniał się silnikiem V12, który był zamontowany centralnie, tuż za przednią osią pojazdu. W dodatku nadwozie samochodu, zaprojektowane przez Marcello Gandiniego ze studia Bertone, było wówczas przez wielu uznawane za najpiękniejsze na świecie.

Mimo sukcesów na rynku samochodów sportowych, Ferruccio Lamborghini popadł w finansowe tarapaty. W 1972 roku zmuszony był sprzedać Lamborghini Trattori oraz 51 proc. udziałów w Automobili Lamborghini.  W dwa lata później pozbył się reszty udziałów. Nowi nabywcy, Szwajcarzy Georges Rosetti i Rene Leimer, nie osiągnęli sukcesu i w 1978 roku firma ogłosiła upadłość.

Marka Lamborghini odzyskała świetność dopiero w ramach koncernu Chryslera, w którym znajdowała się od 1987 roku. Wypuszczony trzy lata później model Diablo z 1990 zasłynał jako najszybszy samochód świata. Podczas jazd testowych osiągnął prędkość 340 km/h zyskał. Samochód był tak udany, że jego produkcje kontynuowano aż do 2001 roku. Od 1994 roku Lamborghini pozostaje własnością Audi, wchodzącego w skład koncernu Volkswagena.

 

Lamborghini

modele i historia

Lamborghini to marka włoskich samochodów. Producentem tych sportowych aut jest Automobil Lamborghini S.p.A. Siedzibę firmy stanowi miasteczko Sant`Agata Bolognese, znajdujące się między Bolonią a Modeną.

Historia Lamborghini rozpoczęła się wraz z rokiem 1948. Wtedy to Ferruccio Lamborghini założył swoją firmę (Lamborghini Trattori) z siedzibą w mieście Ferrara. Wówczas produkował on tylko traktory. Zbił na tym niemałą fortunę. Jako człowiek sukcesu jeździł samochodem Ferrari, lecz nie był z niego do końca zadowolony. W związku z tym przedstawił swoją wizję zmian konstrukcyjnych w tym pojeździe jego twórcy - Enzo Ferrariemu. Ten się oburzył na wieść o tym, że jakiś pospolity „traktorzysta” śmiał zakwestionować jego kompetencje. Ferruccio Lamborghini podjął się tego wyzwania i skonstruował swój pierwszy samochód. W 1963 roku powstał legendarny, 12-cylindrowy model Lamborghini 350 GTV. To auto wyraźnie przewyższało wszystkie pojazdy marki Ferrari. W tym samym roku F. Lamborghini stworzył przedsiębiorstwo o nazwie: Automobili Lamborghini S.p.A. z siedzibą w miasteczku Sant' Agata koło Modeny. Założyciel tej firmy posiadał wystarczająco dużo pieniędzy, aby zatrudnić w niej najlepszych na świecie specjalistów. Trzy lata później zaprezentowano model Miura (centralnie umieszczony V-12 o mocy 370 KM i prędkości 330 km/h). Dzięki niemu przedsiębiorstwo zyskało sławę na całym świecie. Pomimo trudności w prowadzeniu, ten nowatorski bolid do dziś posiada swoich wiernych fanów.

lmaborghini historia

Kolejnymi wersjami Lamborghini były: Espada (1968 r.; silnik V12 o mocy 325 KM), Islero (1969 r.; dwudrzwiowe coupe z silnikiem V12 o mocy 350 KM), najmniejszy model tej marki - Urraco, które osiągało moc 220 KM i prędkość 220 km/h oraz Countach (1974 r.).

Dzięki temu ostatniemu firma Lamborghini uniknęła bankructwa, ponieważ ten samochód zdeklasował swoją ówczesną konkurencję.

W 1972 roku Lamborghini Trattori popadło w spore kłopoty finansowe. Ferruccio Lamborghini został zmuszony do odsprzedania swej pierwszej firmy, zaś 51 % udziałów Automobili Lamborghini trafiło do szwajcara imieniem Georges Rosetti. Dwa lata później pozostałe 49% udziałów przeszło w ręce René Leimera.

W celu poprawieniu sytuacji finansowej Lamborghini wypuściło wiele nowych modeli swej marki (m.in. Urraco i Silhouette). Niestety nie sprzedawały się one dobrze.

W 1978 roku firma Automobili Lamborghini ogłosiła upadłość.

Dwa lata później korporacja została wykupiona przez bardzo bogatych braci Mimran ze Szwajcarii. Nowi właściciele zmienili nazwę firmy na Nuova Automobili Ferruccio Lamborghini S.p.A. Bracia Mimran wyprowadzili przedsiębiorstwo z kłopotów finansowych głównie za sprawą nowych modeli: Countacha LP500 S, LP500 QuattroValvole, a także LM 002.

W 1987 roku firma Lamborghini przeszła w ręce Chryslera, który to przywrócił jej oryginalną nazwę: Automobili Lamborghini.

Trzy lata potem wyszedł nowy Lamborghini - Diablo (następca Countacha). Był on wówczas najszybszym i najbardziej pożądanym autem świata.

W 1993 roku umarł Ferruccio Lamborghini.

Rok później Lamborghini zostało wykupione przez firmę Megatech/Bermudy, wchodząca w skład koncernu Micom Setdco.

W 1998 roku Lamborghini stał się własnością Audi. W następnym roku został wypuszczony nowy, najszybszy seryjny wóz świata – Diablo GT (z silnikiem V12 o mocy 492 KM i prędkości maksymalnej: 335 km/h).

W 2001 został zaprezentowany model Murcièlago (następca Diablo).

2 lata później do salonów trafił mniejszy i tańszy - Gallardo, osiągający prędkość 315 km/h.

W 2007 roku powstał Reventón, superauto z nadwoziem wzorowanym na kształcie myśliwca F22 i rozpędzające się do 340 km/h.

Współczesnymi nowościami Lamborghini są: Aventador (sportowy samochód osobowy z silnikiem V12 o pojemności 6,5 l. O mocy 700 KM); Lamborghini Gallardo LP 560-4 Bicolore (z 10-cylindrowym, 5,2-litrowym silnikiem o mocy 520 KM; ta limitowana wersja posiada dwukolorowe nadwozie) i Lamborghini Gallardo LP 570-4 Spyder Performante (z 5,2-litrową jednostką napędową o mocy 570 KM).

Niestety w Polsce nie ma ani jednego salonu Lamborghini. Najbliższe znajdują się w Berlinie, Pradze i Kijowie.

Należy pamiętać, że marka Lamborghini oznacza nie tylko supersamochody, ale także ciągniki rolnicze.

 

Ferruccio Lamborghini

Ferruccio Lamborghini urodził się we Włoszech w 1916 roku. Był zafascynowany silników od najmłodszych lat. Podczas II wojny światowej wstąpił do wojska i stacjonował na wyspie Rodos. Na szczęście niewiele było tam dzieje w czasie wojny.Wyspa została zasadniczo odizolowane od reszty http://www.lamboweb.com/General%20Images/Ferruccio_Lamborghini.jpgświat. Wszelkie samochody osobowe, ciężarowe i motocykle, który rozbił musiały być naprawiane na miejscu z ponownie wykorzystywanych części. Lamborghini stał się znany jako kreator na mechanicznym improwizacji i stał się bardzo popytu na ustalenie silniki. 
Po wojnie wrócił do domu koło Modeny w północnych Włoszech i ustawić mały samochód i warsztat motocyklowy. Wkrótce zrozumiał, że był zdesperowany potrzeba ciągników w powierzchni użytków rolnych, w którym mieszkał. Znalazł mógł zbudować około jednego ciągnika miesięcy od opuszczonych pojazdów wojskowych. Jak gospodarka Włoch wzrósł popyt na jego wysokie ciągników jakości zaczęły rosnąć. On rozpoczął budowę własnych silników do ciągników. Jego biznes ciągnik stał się bardzo udany osiągając szybkość ponad 400 miesięcznie w 1960 roku. Wkrótce spojrzał na rozszerzenie działalności, aw 1960 roku rozpoczął grzejniki produkcyjnych i jednostek klimatyzacyjnych dla budynków, jak również utrzymanie działalności ciągnika. To też był bardzo udany. 
W tym czasie Lamborghini zaczął się interesować w tworzeniu wysokiej wydajności samochodu. Był własnością Oscas i Maserati i Ferrari, ale zawsze był zadowolony z nich.Szczególnie ich silników. Jest teraz słynna historia o tym, jak był sfrustrowany z problemami, jakie miał z sprzęgłem w Ferrari (Ferrari 250 GT), a poszedł odwiedzić Enzo Ferrari, kto jest fabryka w pobliżu. Enzo nie miał czasu na produkcji ciągnika i po prostu odrzucić go. Lamborghini postanowił nic nie było Ferrari robił nie mógł zrobić lepiej. Zdecydował też zbudować swój własny samochód z silnikiem V12. Za projekt znalazł bardzo utalentowanego inżyniera nazwie Giampaolo Dallara, który wcześniej pracował nad silnikiem V12 Ferrari. 

Nowy silnik miał 4 krzywki, krótki skok i 4 Big Bore zawory na cylinder. Rozwinął się zaskakujący 350 KM. To było wszystko aluminiowy silnik z wałem korbowym obsługiwanego przez siedem głównych łożysk. Te wały korbowe były obrabiane z SAE 9840 nierdzewnej. W korbowody (12) były SAE 4340 nierdzewnej. Tłoki były z kutego aluminium. Każda para wałki rozrządu napędzane były przez własnego silnika pół koła prędkości i łańcucha niemego. Silnik ten był naprawdę prototyp dla wszystkich przyszłych silników Lamborghini. Korpus zaprojektowany przez Scaglione-Touring został wykorzystywane do trzymania silnika.

Lamborghini "350 GTV" prototyp został pokazany publicznie na wystawie w Turynie Auto z 1963 roku. Sprzedaż rozpoczęto w roku następnym.Samochód został nazwany 350 GT. To był pełny sukces. Ponad 130 były sold.The przyszłość Automobili Lamborghini wyglądały bardzo jasne w latach sześćdziesiątych. 350 GT został zastąpiony przez 400 GT a następnie 400 GT 2 +2. 350 GT i 400 GT 2 +2 wykonana nazwę Lamborghini znany na całym świecie. Ze środków pochodzących od tych samochodów, a jego sukces ciągnik biznes Ferruccio dozwolone swoich inżynierów do projektowania i budowy nowych samochodów - Lamborghini Miura. Miura wykonane nazwa Lamborghini legendarne. To był samochód naprawdę wyprzedza swoje czasy. Jest w szoku, nawet firmy takie jak Ferrari i Maserati.

Miura raz pierwszy pokazany został w listopadzie 1965 roku na wystawie Auto Turyn przez Ferruccio Lamborghini siebie. Tylko podwozie został pokazany na wystawie, silnik był montowany poprzecznie w połowie, czego do tej pory jedynie u prawdziwych samochodów wyścigowych F1.Konstrukcja korpusu została wykonana przez Marcello Gandini w czasie krótszym niż rok, a po marcu 1966 Genewie została zakończona i na wyświetlaczu. Wyglądało to nawet lepiej niż w Turynie. Samochód był bardzo agresywnie stylizowany, a właściwa nazwa została wybrana na to, Miura, nazwa pochodzi od dzikich byków hiszpańskich walki. Znowu samochód był pełnym sukcesem.

Następnie w 1973 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie, kiedy Lamborghini zaszokował świat znowu ze swoim rewolucyjnym Countach LP400. Tylko prototyp został pokazany. Dzisiaj trudno jest zrozumieć wpływ, jaki samochód miał na wszystkich w tym czasie. Nawet teraz samochód jest korek show! Samochód na wystawie został namalowany w jasnym kolorze czerwonym i czarnym wnętrzem zamszu. Okazało się po raz pierwszy, już, słynnej, huśtawka podpis Lamborghini do drzwi. To również wyświetlane unikatowe pionowo zamontowane tylne wloty powietrza, aby przejść z jego potężny 4-litrowym silnikiem.

W 1974 roku wydarzyła się tragedia. Lamborghini biznes ciągnik otrzymał cios. Masywny aby do ciągników do kraju Ameryki Południowej została anulowana. Lamborghini przewidywanie popytu, wcześniej zmodernizowane fabryka traktorów, aby móc budować liczby ciągników wymagane.Firma straciła dużo pieniędzy nad nim. Compounding rzeczy także w tym czasie był szereg problemów pracy w fabryce. Podczas gdy jego osobisty majątek był nadal znaczny zdecydował się sprzedać część swoich udziałów w fabryce. Ostatecznie fabryka została przejęta przez Fiata.

W latach siedemdziesiątych firma przetrwała na sprzedaż Miura-tych. Biznes samochód zaczął być samowystarczalna i zarabiać pieniądze. Jednak Lamborghini ostatecznie sprzedał wszystkie swoje pozostałe akcje w spółce do szwajcarskiego inwestora. Firma do dziś nadal zachowuje swą nazwę jednak. Ferruccio Lamborghini zmarł w lutym 1993 roku w wieku prawie 76

Kryzys naftowy lat 70-tych zaczął dokonanych sprzedaży samochodów wyczynowych trudnych. Sztuka produkcja fabryka boryka się z problemami budżetowymi i części dostaw. Ludzie zrezygnowali oczekiwania dla samochodów o dwóch tylnych zamówień rocznie. Bogaty kanadyjski, Walter Wolf, odegrał ważną rolę jest wspieranie i rozwijanie Lamborghini Countach podczas tych trudnych czasach.

W 1978 roku firma ogłosiła bankructwo. Włoski sąd został powołany do znalezienia nabywcy. Szwajcarska grupa oparta o nazwie brat Mimran-tych udało się uratować fabrykę. Patrick Mimran (jeden z braci), w 1980 roku zaczęła się obracać wokół firmy. Countach był dalej rozwijany pod niego z LP500 S aż do imponującej QuattroValvole. .

Tak jak wszystko szło dobrze, Mimran bracia sprzedali firmę Chrysler Corporation. To była wielka niespodzianka w tym czasie. Chrysler wsparcie jednak było tylko to, co firma potrzebowała w tym czasie. Byli pracuje nad następcą Countach - Diablo. Chrysler przechowywane zwycięską drużynę we Włoszech. Podczas gdy kultury obu firm były różne i sprawy przybrały stresujące między grupami zarządzania, oni udało im się nakłonić ogromne zasoby Chryslera ponieść w zakresie projektowania, kontroli zanieczyszczeń oraz nowych technik produkcji itp. do nowego samochodu.

Ponownie wynik był wielkim sukcesem. Nowe Lamborghini Diablo dostał entuzjastyczne recenzje wszędzie tam, gdzie poszedł. Jednak w innym akcentem wiary, w 1994 roku Chrysler spadła na ciężkie czasy i musiał sprzedać firmę. Został kupiony przez grupę indonezyjskiej inwestycyjnego kierowanego przez Tommy Suharto znanej rodziny Suharto. Niestety pod koniec lat 90-kryzys gospodarczy rozpoczął się trafić indonezyjski właściciele ciężko i bardzo potrzebne pieniądze na badania nad następca Diablo zaczął wysychać.

Na szczęście niemiecka firma Audi miał interes w Lamborghini. 4 sierpnia 1998 r. w szeregu skomplikowanych transakcji Audi AG stał się wyłącznym właścicielem Automobili Lamborghini. Podobnie jak w przypadku wykupu Chryslera, to nie mogło być lepszego czasu dla Lamborghini.Audi brał czynny udział w projektowaniu Murcielago i przyniósł do stołu jeszcze raz ogromne zasoby dużej firmy motoryzacyjnej rozwijać i produkować inny egzotyczny samochód.

Miejmy nadzieję, że to ostatni rozdział zmian własnościowych w tej wyjątkowej małej włoskiej firmy samochodowej. Jest to zasługą ludzi tam, że nie zawiesił się, by wszystkie zmiany własności one doświadczyły w ciągu roku i jeszcze produkowane takie ekscytujące samochody.

 

istoria Automobili Lamborghini SpA.

http://www.lambocars.com/empty.gif

Powstanie Automobili Lamborghini SpA

http://www.lambocars.com/empty.gif

Rosetti-Leimer okres

http://www.lambocars.com/empty.gif

Automobili Lamborghini SpA ogłasza bankructwo

http://www.lambocars.com/empty.gif

Panowanie Mimran

http://www.lambocars.com/empty.gif

Chrysler przejmuje

http://www.lambocars.com/empty.gif

Lamborghini trafia do właścicieli Dalekiego Wschodu

http://www.lambocars.com/empty.gif

AUDI AG kroki do tego obrazu



Ferruccio Lamborghini był własnoręcznie wykonane milioner, zrobił fortunę budowy ciągników z nadwyżki armii pozostawione przez aliantów już w 1945 roku. Zaczynał ten biznes z małym garażu, ale szybko udało się przenieść do większych budynków, ponieważ popyt na jego ciągników bardzo skutecznego róży. 
Rozpoczął również palniki olejowe manufactoring i systemów klimatyzacyjnych po jego instalacji ciągnika zaczął robić dużo pieniędzy, okazało się jego druga firma również duże pieniądze więc Ferruccio Lamborghini stał się jednym z najbogatszych ludzi we Włoszech. Mógł sobie pozwolić na prawie wszystko, co chciał, w tym wysokie prędkości samochodów GT, takich jak Mercedes SL300 i Ferrari on własnością obok Jaguara lubił bardzo. 
Ale jego Ferrari zaczął sprawiać problemy z sprzęgłem, lokalny warsztat nie może rozwiązać ten problem tak Ferruccio postanowił pojechać do Modeny i skonfro...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin