Witajcie w Mrówkolandii.docx

(11 KB) Pobierz

Temat: Witajcie w Mrówkolandii

Cele zajęć:

  uwrażliwienie na przeżycia, rozumienie innych

  kształtowanie empatii

  uświadomienie dzieciom, że każdy z osobna i wszyscy razem są odpowiedzialni za atmosferę w grupie

  integracja grupy

Materiały:

  losy z nazwami rodzin

  kartki z nazwami uczuć

  "kurtyna"

  tekst "Bajka o mróweczce" z książki pt. "Bajkoterapia"

M. Molickiej, Media Rodzina, 2002, s.167

  kartki w kształcie mrówek

  szary papier

  flamastry, klej

Tok zajęć:

  Powitanie grupy w Mrówkolandii. Losowy podział na trzy grupy: rodzina Mrówczyńskich, rodzina Mrówkowskich, rodzina Mrówkiewiczów.

  "Uczuciowy teatr". Każda rodzina otrzymuje kartki z nazwami uczuć. Jej zadaniem jest przedstawienie dwóch wybranych uczuć za pomocą scenki lub pomnika. Pozostałe rodziny zgadują, jakie uczucie jest prezentowane.

Rodzina Mrówczyńskich: miłość, złość, szczęście, zazdrość.

Rodzina Mrówkowskich: smutek, przyjaźń, wstyd, zadowolenie.

Rodzina Mrówkiewiczów: radość, gniew, strach, nadzieja.

  Odczytanie przez prowadzącego fragmentu "Bajki o mróweczce" do słów

" ... Mijały dni....".

  Rozmowa na temat przeczytanego fragmentu:

  Co czuła mała mrówka?

  Co możemy poradzić mrówce?

  Co mogą zrobić inni, aby mała mrówka poczuła się lepiej, bezpieczniej w klasie?

  Praca w grupach. Na kartkach w kształcie mrówek rodziny zapisują pomysły,
w jaki sposób można pomóc głównej bohaterce, aby była szczęśliwsza.

  Przedstawienie przez rodziny opracowanych pomysłów i rad. Przyklejenie wszystkich "mrówek" do szarego papieru tak, aby powstało mrowisko. Zawieszenie plakatu na ścianie.

  "Pomnik grupy". Jedna osoba wychodzi na środek i przyjmuje charakterystyczną dla siebie pozycję, zastygając w "posąg". Następna osoba dołącza do niej
i dodaje swój układ do pierwotnej rzeźby. "Rzeźbienie" trwa tak długo, dopóki nie powstanie pomnik całej grupy.

"Zrobienie" pamiątkowego zdjęcia.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin