INDYWIDUALNY PROGRAM TERAPEUTYCZNY DLA UCZNIA KLASY VI B INTEGRACYJNEJ
MACIEJ N.
Ur. 26.08.1994r.
Zachowania hiperkinetyczne z deficytami uwagi.Poziom funkcjonowania intelektualnego na granicy pomiedzy lekkim a umiarkowanym upośledzeniem umysłowym. Adekwatna do wieku spostrzegawczośc wzrokowa. Funkcjeodpowiedzialne za rozumienie werbalne w oparciu o pojęcia lub życiowe doświadczenia są nieco lepiej rozwinięte niż te, które odpowiadają za rozumienie w oparciu o materiał liczbowy, wzrokowy oraz percepcje i koordynacje wzrokowo- ruchową. Wskazane przebadanie ucznia po zakończeniu szkoły podstawowej.
ZALECENIA:
Obniżenie wymagań edukacyjnych.Realizacja programu nauczania dla II etapu edukacyjnego szkoły podstawowej specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
1. Indywidualny program terapeutyczny i programy nauczania będą realizowane podczas każdej lekcji.
2. Uczeń uczęszcza na zajecia logopedyczne.
3. Uczestniczy w terapii metoda Biofeedback( 2 razy w tygodniu).
4. Dostosowanie działań edukacyjnych do diagnozy psychologiczno- pedagogicznej.
5. Uczeń nie uczestniczy w zajęciach z języka angielskiego
Podczas zajęc lekcyjnych usprawniane będą nastepujące funkcje:
· logiczne myślenie, uwaga, pamięc i koncentracja
· aktywizacja w/w funkcji za pomocą cwiczeń i gier dydaktycznych
· usprawnianie koordynacji wzrokowo- ruchowej
· usprawnianie orientacji przestrzennej i motoryki
· cwiczenia poprawiające funkcjonowanie percepcji wzrokowej, słuchowej i uwagi dowolnej
· podnoszenie zakresu rozumienia pojęc
· doskonalenie umiejętności czytania
· pisanie z pamięci zdań, wyrazów i krótkich tekstów
· kształtowanie umiejętności praktycznych: przeliczanie pieniędzy, posługiwannie się kalendarzem, rozpoznawanie godzin i minut na zegarze, pomiar długości i ciężaru
· motywowanie do samodzielnej pracy
· cwiczenie umiejetnosci czytania ze zrozumieniem
· budowanie pozytywnego kontaktu z grupą rówieśniczą
· dostosowanie zachowania do sytuacji
· wykształcenie umjętności kontroli swoich emocji
· zapewnienie poczucia bezpieczeństwa, akceptacji i życzliwości
W realizacji programu niezbedna jest współpraca z domem.
Współpraca z rodzicami dziecka polega na:
· kontakt z nauczycielem w celu omówienia wyników diagnozy i realizacji programu
· zapoznanie rodziców z dodatkowymi cwiczeniami do wykonywania w domu
· mobilizowanie rodziców do systematycznej pracy w domu
kaku311