INDYWIDUALNY PROGRAM TERAPEUTYCZNY DLA UCZNIA KLASY VI B INTEGRACYJNEJ.docx

(13 KB) Pobierz

INDYWIDUALNY PROGRAM TERAPEUTYCZNY DLA UCZNIA KLASY VI B INTEGRACYJNEJ

MACIEJ N.

Ur. 26.08.1994r.

 

Zachowania hiperkinetyczne z deficytami uwagi.Poziom funkcjonowania intelektualnego na granicy pomiedzy lekkim a umiarkowanym upośledzeniem umysłowym. Adekwatna do wieku spostrzegawczośc   wzrokowa. Funkcjeodpowiedzialne za rozumienie werbalne w oparciu o pojęcia lub życiowe doświadczenia są nieco lepiej rozwinięte niż te, które odpowiadają za rozumienie w oparciu o materiał liczbowy, wzrokowy oraz percepcje i koordynacje wzrokowo- ruchową. Wskazane przebadanie ucznia po zakończeniu szkoły podstawowej.

 

ZALECENIA:

Obniżenie wymagań edukacyjnych.Realizacja programu nauczania dla II etapu edukacyjnego szkoły podstawowej specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.

1.    Indywidualny program terapeutyczny i programy nauczania  będą realizowane podczas każdej lekcji.

2.    Uczeń uczęszcza na zajecia logopedyczne.

3.    Uczestniczy w terapii metoda Biofeedback( 2 razy w tygodniu).

4.    Dostosowanie działań edukacyjnych do diagnozy psychologiczno- pedagogicznej.

5.    Uczeń nie uczestniczy w zajęciach z języka angielskiego

 

Podczas zajęc lekcyjnych usprawniane będą nastepujące funkcje:

·        logiczne myślenie, uwaga, pamięc i koncentracja

·        aktywizacja w/w funkcji za pomocą cwiczeń i gier dydaktycznych

·        usprawnianie koordynacji wzrokowo- ruchowej

·        usprawnianie orientacji przestrzennej i motoryki

·        cwiczenia poprawiające funkcjonowanie percepcji wzrokowej, słuchowej i uwagi dowolnej

·        podnoszenie zakresu rozumienia pojęc

·        doskonalenie umiejętności czytania

·        pisanie z pamięci zdań, wyrazów i krótkich tekstów

·        kształtowanie umiejętności praktycznych: przeliczanie pieniędzy, posługiwannie się kalendarzem, rozpoznawanie godzin i minut na zegarze, pomiar długości i ciężaru

·        motywowanie do samodzielnej pracy

·        cwiczenie umiejetnosci czytania ze zrozumieniem

·        budowanie pozytywnego kontaktu z grupą rówieśniczą

·        dostosowanie zachowania do sytuacji

·        wykształcenie umjętności kontroli swoich emocji

·        zapewnienie poczucia bezpieczeństwa, akceptacji i życzliwości

 

W realizacji programu niezbedna jest współpraca z domem.

Współpraca z rodzicami dziecka polega na:

·        kontakt z nauczycielem w celu omówienia wyników diagnozy i realizacji programu

·        zapoznanie rodziców z dodatkowymi cwiczeniami do wykonywania w domu

·        mobilizowanie rodziców do systematycznej pracy w domu

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin